89 Reacties

4 jaar geleden

Hier ook een positief bericht: de eerste baby van mijn schoonzus is via stuitligging met normale bevalling ter wereld gekomen. Alles is goed gegaan, ze heeft wel om een ruggeprik gevraagd. Specifieke tips heb ik niet (ik was het zelf niet), maar je kan voor jezelf meewegen hoe jij tegen pijnbestrijding aan kijkt en of jouw voorkeur is voor thuis of ziekenhuisbevalling. Als je bijvoorbeeld toch al open/voornemens was om pijnbestrijding te vragen en in het ziekenhuis wilde bevallen, dan kan een stuitbevalling helemaal niet zo veel afwijken van je plan. Jij en je baby worden goed in de gaten gehouden! Maar, schroom niet anders te kiezen. Het maakt een wereld van verschil als jij dicht bij jezelf blijft en relaxed voelt bij de keuzes die jij hebt gemaakt. Minder pijn bij de weeen 😊. Succes met je keuze!

4 jaar geleden

Reactie op Bosli

Hier ook een positief bericht: de eerste baby van mijn schoonzus is via stu ...
Fijn verhaal ook! Nog even aanvulling van mij; mijn tweede kindje lag in een stuit en ik heb die bevalling als minder heftig (pijnlijk) ervaren dan mijn eerste die wel in hoofdligging lag. Dus het is niet zo dat je bij een stuit meer kans hebt een ruggenprik te willen/nodig te hebben. Overigens zou ik er ook zeker voor gaan als je dat wenst; bij mijn eerste (hoofdligging) wel een ruggeprik gehad en vond het een verademing;)

4 jaar geleden

Reactie op ZOJ

En misschien is dit ook al 20/30 jaar geleden... ze hebben nu natuurlijk oo ...
Ja klopt hoor heb je gelijk in 👍 kan ook zeker vast goed gaan .. succes allemaal met beslissen ..

4 jaar geleden

Reactie op ZOJ

Veel succes!!🍀😘 Hier ook onvolkomen stuit en een iets onder gemiddeld g ...
Herken ik enorm, dat je gaat twijfelen. We willen gewoon allemaal het beste kiezen! Hoe ik met de twijfels omga is weten dat zowel mijn lichaam als het medische team te vertrouwen zijn en alles op alles zullen zetten om de kleine gezond ter wereld te laten komen. Mijn wens deze zwangerschap was altijd om vaginaal te bevallen, daar had ik echt goed over nagedacht en voelt het meest dicht bij wie ik ben. Dus wil ik geen spijt krijgen en het niet proberen. Van die gedachte krijg ik weer rust in m'n hoofd. En lukt het niet, dan schakelen we allemaal over en wordt het een keizersnede. Jij ook heel veel succes, hopelijk heb je hier wat aan! 🤗😘

4 jaar geleden

Reactie op Neaumz

Herken ik enorm, dat je gaat twijfelen. We willen gewoon allemaal het beste ...
Dankjewel♡

4 jaar geleden

Reactie op Neaumz

Herken ik enorm, dat je gaat twijfelen. We willen gewoon allemaal het beste ...
Alles nog rustig bij jullie? 😘

4 jaar geleden

Hey vraag voor de gene die een stuitbabytje hebben en al bevallen zijn. Ligt die van jullie ook zo graag op haar/zijn zij? Als ik haar op haar rug leg(veilig slapen) wordt ze onrustig met haar armen. Omdat we nu in het ziekenhuis zijn mag ze hier op haar zij liggen volgens de verpleging dus heb haar net weer terug op dr zij gelegd nadat ze lag te zwaaien met dr armpjes😬 herkenbaar?

4 jaar geleden

Reactie op ZOJ

Alles nog rustig bij jullie? 😘
Hier alles nog rustig, lief dat je dat vraagt, wat menstruatie-achtige krampen maar een warme kruik helpt dan goed. En ik voel de baby ook echt al laag in m'n bekken, goed ingedaald al vanwege voldoende ruimte. Vandaag weer een stel mooie stuitbevallingen bekeken op het internet🙈 en nog steeds blij met de keuze. Maar we gaan het allemaal zien zodra het zover is natuurlijk. Ik praat er ook veel over met m'n vriend. Ben zo benieuwd wanneer de kleine wil komen! Dus nu nog volop genieten van het veilig bij me dragen in de buik. 🤗 Hoe is het bij jullie? ♡

4 jaar geleden

Reactie op Neaumz

Hier alles nog rustig, lief dat je dat vraagt, wat menstruatie-achtige kram ...
Klinkt goed! Wat leuk dat je daar filmpjes van kijkt!! Goed om te horen dat het goed gaat. 😊 Hier lichamelijk wel een beetje op.. maar probeer nog van alles te genieten. Soms even krampen in mijn onderbuik, maar dat trekt vaak gauw weer weg. Wel heel veel last van lage rugpijn.. Ben inderdaad zo nieuwsgierig🥰

4 jaar geleden

Reactie op ZOJ

Klinkt goed! Wat leuk dat je daar filmpjes van kijkt!! Goed om te horen dat ...
Heel veel succes de laatste tijd, en geniet! 😘🤗

4 jaar geleden

Reactie op Neaumz

Heel veel succes de laatste tijd, en geniet! 😘🤗
Jij ook!!😘

4 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Hey vraag voor de gene die een stuitbabytje hebben en al bevallen zijn. Li ...
Ja herkenbaar ons dochtertje kon eersr helemaal niet op de rug de voeten staken na boven. Leg haar nu wel is op de rug maar is dan ook vaak on rustig op de zei vind ze fijner. Dus hier slaapt ze regelmatig gewoon op de zei. Maar hoe gevaarlijk het nu echt is weet ik niet

4 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Hey vraag voor de gene die een stuitbabytje hebben en al bevallen zijn. Li ...
Hoe gaat het met jullie?? Genees je zelf goed? 😘

4 jaar geleden

Reactie op ZOJ

Hoe gaat het met jullie?? Genees je zelf goed? 😘
Ja ben volledig genezen voor mn gevoel gisteren we verkeerd in bed en dan weer effe pijn... Met Hanna gaat heg goed maar duurt nog even voor we weer thuis zijn gok ik

4 jaar geleden

Hier ook een stuitbaby! Ik ben nu 36,6wk en vandaag 2e versie poging gehad bij de gynaecoloog, helaas niet gelukt. Ik had het plan om thuis te gaan bevallen, in een bad. Gaat nu allemaal wat anders nu we klinisch zijn geworden. Ik wil heel graag voor een vaginale bevalling gaan. Fijn om hier de positieve ervaringen te lezen van andere dames waarbij het de 1e bevalling is geweest/gaat zijn!

4 jaar geleden

Reactie op Daniellebl

Ja herkenbaar ons dochtertje kon eersr helemaal niet op de rug de voeten st ...
Fijn te lezen dat we niet de enige zijn. Nee ik heb ook geen idee hoe gevaarlijk het is... Maar verpleging heeft haar zelf op haar zij gelegd.

4 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Ja ben volledig genezen voor mn gevoel gisteren we verkeerd in bed en dan ...
Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie! Moet je nog in het ziekenhuis blijven omdat ze te vroeg gekomen is, of andere reden?

4 jaar geleden

Reactie op birdy85

Hier ook een stuitbaby! Ik ben nu 36,6wk en vandaag 2e versie poging gehad ...
🍀🥰

4 jaar geleden

Reactie op ZOJ

Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie! Moet je nog in het ziekenhui ...
We waren thuis vorige week maar sinds vrijdag weer terug... Stille ondervoeding, wat betekent dat Hanna niet goed kan drinken en dus te weinig binnen kreeg we hebben enorm aangetobt met haar (vooral in de avonden) ik heb de kraamzorg en verloskundige alle info gegeven van wat ik raar vond maar bij niemand ging een lampje branden, ze kwam aan dus alles was goed... Tot vrijdag, toen we besloten om melk af te kolven en haar met de fles te geven en ze heel hard haar best deed maar 10 cc dronk... ze te weinig plasluiers had en was afgevallen... Nu heeft ze een sonde en mag ze drinken wat ze kan ( afgekolfde melk in de fles) en rest gaat via sonde... Tot ze zelf haar flessen leeg drinkt... We hebben een compleet andere baby eentje die wakker is. En niet echt een leuke kraamtijd helaas

4 jaar geleden

Reactie op Miertje08

We waren thuis vorige week maar sinds vrijdag weer terug... Stille ondervoe ...
Noujaaa zeg wat vervelend dat het niet eerder opgemerkt is. Fijn dat het langzaam aan wel de goede kant op gaat! Succes met de kleine meid🍀🥰