9 Reacties

4 jaar geleden

Hier werkt het zelf laten doen, en dan af en toe mee sturen.

4 jaar geleden

Ja eigenlijk sinds zijn eerste paar tandjes zijn we begonnen. Ik had op internet gelezen om er een spelletje of liedje van te maken. We zingen nu elke keer; “tandjes poetsen tandjes poetsen la la la la laaaa” 😆 Het werkt wel. Soms doet ie moeilijk maar als wij het hem zelf laten doen gaat het wel. Ze hoeven ook nog niet heel goed gepoetst te worden volgens mij. Het meer om aan het idee te wennen.

4 jaar geleden

Hier ook een ramp. Er was een korte periode dat het heel goed ging, maar laatste tijd wil ze er echt niet aan. Lippen stijf op elkaar, hoofd weg draaien en tandenborstel weg duwen. Maar zelf stopt ze hem wel in dr mond. Dus ik geef haar nu dr tandenborstel en ga dan verder met luier verschonen enzo. Ondertussen ligt ze dan op de borstel te bijten en te sabbelen. Ik probeer daarna nog wel beetje te poetsen met liedje en rare geluiden enzo, maar met zeer weinig succes en een krijsend kind als gevolg. Dus ik wissel per dag beetje hoeveel ik daarna nog door ga zetten of dat ik t bij dr eigen sabbelbeurt laat.

4 jaar geleden

Ik laat het mijn dochter zelf doen en natuurlijk help ik haar tussendoor, zo is het hier geen ramp. Doe het vaak samen met haar zodra ik ga tandenpoetsen geef ik ook haar tandenborstel en poetsen we samen.

4 jaar geleden

Hier gaat het goed. Hij vindt het leuk. We hebben andere tandpasta gekocht en een zachte tandenborstel. We zingen een liedje bij het tandenpoetsen en ondertussen poetsen wij zijn tanden. Hij weet dat hij na dat liedje de tandenborstel zelf nog even mag en dan bijt hij er wat op.

4 jaar geleden

Hier vind ze het ook niet zo erg. We doen het als ze in bad zit, of als we haar verschonen voordat ze haar laatste fles krijgt voor bed. Het moet niet te lang duren uiteraard. Heb een lekker smakende tandpasta en ze mag als het klaar is altijd nog even zelf "poetsen" met de tandenborstel

4 jaar geleden

Hier ook drama. De eerste maandjes ging het heel erg goed. Nu niet meer. Zelf speelt en kluift ie er maar al.te graag op. Hij maakt ook zelf stoer poetsbewegingen maar dat in t luchtledige midden in zijn mond. Ook poetst ie graag onze tanden. Maar zodra het echt bij hem moet is het schreeuwen. Eens zien offie liedjes leuk vindt, maar ik heb er een hard hoofd in en ga ervanuit dat het een fase is

4 jaar geleden

Wij zingen tijdens het poetsen altijd een liedje (tanden poetsen, tanden poetsen, ja, ja, ja. Lekker tanden poetsen, lekker tanden poetsen, o zo schoon, o zo schoon). Zo vind heeft ons kindje direct een goed humeur en kan er veel meer.

4 jaar geleden

Hier gaat het heel goed. Sinds dit weekend nu ook een elektrische tandenborstel van 0-3 jaar. Die geeft licht vind het heel interessant.