22 Reacties

één jaar geleden

Bij ons beetje hetzelfde wel. Maar sinds ik 🙃 het Prodent tandenpoetsliedje gebruik en het feit dat ze 1 kort liedje op mijn mobiel mag uitzoeken (dat mag ze normaal niet) en kijken, werkt het ineens. En ze vindt het in bad ineens ook wel oké. Zijn wellicht geen tips, maar ineens mag ik haar tanden poetsen. Wie weet helpt iets. Succes

één jaar geleden

Ik heb inmiddels ook alles geprobeerd en sinds een paar dagen doe ik het nu zo, ik laat haar staan in de wasbak in de douche voor de spiegel en dan gaan we samen poetsen en dan later mag ze zelf nog even doen. Elke keer als ik haar nu vraag kom we gaan tandenpoetsen komt ze enthousiast naar mij toe inplaats van dat ze snel weg sprint. Of dit nu de oplossing is geen idee voor nu werkt het 🤭

één jaar geleden

Ik heb dit eens met onze tandarts besproken en zij heeft mij gezegd om het dan zo te laten. Het forceren heeft alleen maar een negatief en omgekeerd effect

één jaar geleden

ik lees mee. Hier ook drama. Ene dag gaat het prima en de andere dag worsteling en gewoonweg onmogelijk

één jaar geleden

Bij ons werkt het Joki en Jet tandenpoetslied op youtube. Op de schoot zitten en vooral dat hij ziet dat wij ook onze tanden poetsen.

één jaar geleden

Misschien een (favoriet) speelgoed poppetje ook tanden te laten poetsen, je dochter dat laten doen? Hier zijn afwisselend dinosaurus en haai overal bij, ook met tanden poetsen.

één jaar geleden

Overal 20x antwoord op geven aan je kleine en het toch 21 x vragen... Jeetje... hij blijft alles tot in het oneindige vragen... 😵‍💫

één jaar geleden

Wij zetten hem op een krukje bij de wastafel. Dan sta ik achter hem en kan je via de spiegel meekijken en hij ziet mij ook gewoon. Zn hoofd leunt dan tegen mij aan, waardoor hij niet in een gekke houding zit of in de houdgreep, maar hij staat stevig. En ik tel als ie het zat begint te raken langzaam terug vanaf 10. Misschien heb je hier wat aan.

één jaar geleden

Reactie op Ro2020

Wij zetten hem op een krukje bij de wastafel. Dan sta ik achter hem en kan ...
Dat van een krukje is echt een goed idee, dat hebben we nog niet! Ga ik proberen. Dankje!

één jaar geleden

Reactie op Natas12983

Overal 20x antwoord op geven aan je kleine en het toch 21 x vragen... Jeetj ...
Haha herkenbaar! Een leuke leeftijd 😜

één jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Misschien een (favoriet) speelgoed poppetje ook tanden te laten poetsen, je ...
Ja ik heb dat inderdaad ook geprobeerd , ze mocht de pop tandenpoetsen, dat vond ze leuk.. maar zelf ho maar 😂

één jaar geleden

Reactie op Fem_x

Bij ons werkt het Joki en Jet tandenpoetslied op youtube. Op de schoot zitt ...
Ik ga dit ook proberen! Thanks

één jaar geleden

Reactie op Roos-Roos

ik lees mee. Hier ook drama. Ene dag gaat het prima en de andere dag worste ...
Haha verschrikkelijk hè! Gisteren wou ze ineens (zonder dat ik dit topic al terug had gelezen) heel goed zelf poetsen, ik hou hoop! Haha succes!

één jaar geleden

Reactie op Anne-Leen

Ik heb dit eens met onze tandarts besproken en zij heeft mij gezegd om het ...
Ja daar ben ik inderdaad ook bang voor, dat dat tandenpoetsen alleen maar negatief blijft. Ik laat het denk ik ook maar een beetje los..

één jaar geleden

Reactie op Sandralivv

Ik heb inmiddels ook alles geprobeerd en sinds een paar dagen doe ik het nu ...
Dat van een lied is een goeie tip! Ik ga dat proberen. Dankjewel!

VRIEND

één jaar geleden

Hier ook drama. Al het bovenstaande ook al geprobeerd alles voor meerdere dagen. Meestal werkt alleen houdgreep em dis met z'n tween poetsen. Maar ben bang dat het dan helemaal negatief wordt. Een keertje overslaan vind ik wel kunnen (dst ze alleen maar beetje met tandenborstel speelt en niet eht poetsen) maar moet toch wel af regelmatig wel goed poetsen. En een enkele keer gaat het gewoon super goed. Geen idee waar het aan ligt behalve Eigenwijze 2 jarige zijn.

één jaar geleden

Tiktak laten kijken tijdens het poetsen, heb nog nooit zo goed en lang kunnen poetsen 😁

VRIEND

één jaar geleden

Ons nieuwe probeersel boekje 'tanden poetsen is leuk' met Bumba. Ze is er in ieder geval enthousiast mee, nog zien of het helpt (gisteravond wel, maar toen was het nog nieuw). Is best aardig met 'interactieve' dingetjes op alle pagina's.

één jaar geleden

Bij ons hielp het ook hemzelf eerst te laten bijten en spelen met de tandenborstel. Daarna max 5 seconden zelf poetsen en nu vraagt hij zelf al na enkele tellen mama helpen dus hij vind dit nu weer dik oke, dit kregen we als tip van de tandarts dus das wel goed gegaan. Gewoon wat laten bijten op een tandenborstel met tandpasta en dan heel snel weg en weer door de mond en klaar. Na 1-2 weken mochten we zelf poetsen en hij wrijft nu zelf ook wel mooi over z'n tandjes

één jaar geleden

Hier was het ook drama en gaat nog steeds niet super. Eerst lieten we haar zelf beetje op tandenborstel met wat tandpasta bijten. Inmiddels gaan we wat meer poetsen. Ze mag dan eerst zelf even en dan poets ik ondertussen ook mijn tanden. Daarna ga ik bij haar napoetsen. Wat bij ons hielp was om bijv te zeggen: ik zie daar nog een stukje aardappel zitten en aan die kant zie ik nog een worteltje...etc. De onderkant gaat opzich nu wel goed, maar de tandjes en kiezen aan de bovenkant poetsen vindt ze nog steeds vervelend. Dus ik ga ook eens trucje voor de spiegel en filmpjes proberen denk ik.