13 Reacties

2 jaar geleden

Wellicht doe je het al, maar bij ons helpt het goed. Wij hebben de strijd namelijk een half jaar geleden ook gehad. Nu mag mijn zoontje elke dag kiezen bij welke knuffel hij zelf tandenpoetst (oude tandenborstel bewaard hiervoor). Dan poetst hij zelf de tanden met aap als wij hem poetsen. We zingen ook het liedje ‘tandenpoetsen, tandenpoetsen, heel mooi schoon, heel mooi schoon…’. En hij mag zijn eigen tandjes napoetsen. Inmiddels een heel ritueel en geen strijd

2 jaar geleden

Ik poets weleens tegelijk mijn tanden(voor de show) En heb een U tandenborstel voor hem. Die vind ie heel interessant en soms gebruikt hij die dan zelf. En vanavond met moeite met een mini tandenborstel gedaan. Huilen schreeuwen, ik kietel hem dan of zing dom liedje met een hoog stemmetje. Hij moet lachen en dan kan ik net weer snel een stukje poetsen.

2 jaar geleden

Hier gaat het tandenpoetsen eigenlijk altijd goed. Ik heb 2 tandenborstels staan. Hij mag elke avond kiezen welke hij wilt. Hij heeft ze ook zelf mogen kiezen in de winkel. Vaak zingen we een liedje tijdens het poetsen.

2 jaar geleden

Altijd met tandenpoetslied filmpjevan Jokie en Jet. Dan maar even 2 min smartphone en schone tanden.

VRIEND

2 jaar geleden

Hier verschilt het, ene dag strijd en andere dag gaat het wel goed. Hebben luvion elektrische borsteltje. Is met lampjez zien we in ieder geval wat we doen 😁

2 jaar geleden

Oh menn, dit klinkt zo herkenbaar! Vanavond maar eens haar nieuwe tandenborstel laten kiezen (heb er 4 op voorraad liggen) en de tip van Minimier opvolgen mbt de oude tandenborstel bij een knuffel. Maarre, welke houding hebben jullie je kind bij het tandenpoetsen? Mijn zus (preventieassistente/mondhygiëniste) adviseert liggend zodat je het als ouder goed kunt zien, maar vermoedelijk ligt daar ook een deel van het probleem...

2 jaar geleden

Reactie op Erica_

Oh menn, dit klinkt zo herkenbaar! Vanavond maar eens haar nieuwe tandenbor ...
Ik heb Pelle gewoon zittend op de wastafel. Liggend gaat hij echt niet doen

2 jaar geleden

Reactie op Erica_

Oh menn, dit klinkt zo herkenbaar! Vanavond maar eens haar nieuwe tandenbor ...
Ik haar staan op een krukje voor de wastafel, zo kan ze zichzelf in de spiegel zien en met een beetje water spelen in de wasbak. Ik sta achter haar en poets haar tanden. Ik kijk dan in de spiegel wat ik doe

2 jaar geleden

Wij deden op een krukje in de badkamer maar dat was vaak een strijd. Tegenwoordig leggen we haar op het aankleedkussen, krijgt ze een boekje en verschonen we haar en poetsen we haar tanden. Dit gaat een stuk beter, maar ze is dan ook gek op boekjes lezen.

2 jaar geleden

Herkenbaar. Dit helpt voor mij meestal: 1. Er een spelletje van maken. 'Hey wat zie ik daar? Er zit een krokodil achter je kies! Ik poets hem nu weg! En wat zie ik daar? Een giraf!' Etc 2. Laten schreeuwen. Als ze haar mond open moet doen, mag ze van mij erbij schreeuwen. Ze zegt dan heel hard AAAAAAAHHHH en ik doe met haar mee. Meestal moet ze dan hard lachen (en dan kan ik er goed bij) 😁

2 jaar geleden

Ik heb een elektrische tandenborstel gekocht. Want met de gewone tandenborstel gaat het echt niet. En het is nog steeds een strijd, maar dat zij dan maar zo.

2 jaar geleden

Hier wil kind ineens goed tandenpoetsen met het tandenpoetslied filmpje op youtube van joki en jet

2 jaar geleden

Wij deden eerst terwijl hij in zijn stoel zat dit ging goed,maar in werd in een keer een strijd. Ik doe nu vaak samen in de douche tandenpoetsen en dan kijkt hij wat ik doe en doet het na. Ik poets altijd na en hij poetst mij dan na 😁