8 Reacties
5 jaar geleden
Als ze "bijten" of je pijn doen, direct de baby loshalen en "nee!" zeggen. Daarna weer de borst aanbieden. Als ze het niet begrijpen, de borst even wat langer weghouden (bijv. 1 minuut), daarna opnieuw aanbieden. Ze leren het zo snel genoeg af. Ik heb m'n zoontje tot 2 jaar bv gegeven en soms kwam het voor dat hij een tandje (die net door was) in m'n tepel zette. Deze methode hielp hem weer juist te sturen. Wees vooral in je toon en gezichtsuitdrukking serieus en ga niet lachen. Probeer een beetje boos te kijken. Als je gaat lachen gaan ze ermee door.
5 jaar geleden
Nog even een stap eerder, want hier is het eerste tandje aan het doorkomen (aan zijn huilen en bijten te merken en dat dentinox werkt) en het eten is drama. Hij drinkt even enthousiast en daarna is hij bijna in paniek. Is dit herkenbaar met het doorkomen van het eerste tandje?
5 jaar geleden
Reactie op lambi
Ja hier ook zo geweest
Blugh, nou ja, weet ik iig waar het door komt. Hoe lang duurde dit? Na hoeveel tijd was het tandje toen door?
5 jaar geleden
Reactie op dasksideofpink
Nog even een stap eerder, want hier is het eerste tandje aan het doorkomen ...
Ik denk dat ieder kindje anders is met het doorkomen van de tanden en kiezen. Sommige hebben weinig last, andere meer. Ik weet nog goed dat de tanden doorkomen, minder heftig is dan de kiezen.
Doorkomende tanden kan je herkennen aan de rode zwelling van het tandvlees.