16 Reacties

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Wij hebben van die baby tandpasta. Bij ons vind hij het niet zo leuk als we poetsen

4 jaar geleden

Je hebt speciale tandpasta voor baby's. Wij doen er zo weinig op dat het vrijwel direct een beetje schuimt als we poetsen en dat krijgt ze dan binnen. Dat is verder niet erg.

4 jaar geleden

Ja doet ze hier ook, eerst slikt ze alles er af en dan kan ik gaan poetsen.

4 jaar geleden

Volwassen tandpasta bevat veel fluoride, daarom mag je het niet doorslikken. In de baby/peuter/kinder-tandpasta zit een hele lage dosering die niet schadelijk is, en niet erg is om door te slikken. Daarom moet je altijd met die varianten poetsen en niet met volwassen-tandpasta (ga er ook niet vanuit dat iemand die variant gebruikt hoor).

4 jaar geleden

Ja doet ze hier ook, eerst slikt ze alles er af en dan kan ik gaan poetsen. ...
Hahaha precies dat doet die van ons ook. Eerst lekker sabbelen en dan poetsen, wat dus eigenlijk resulteert in poetsen zonder tandpasta. 馃槀

4 jaar geleden

Reactie op LPF2020

Hahaha precies dat doet die van ons ook. Eerst lekker sabbelen en dan poets ...
Haha ja gelukkig is die baby tandpasta niet schadelijk wanneer ze doorslikt, en snap haar wel zit ook een lekkere smaak aan 馃き馃槀

4 jaar geleden

Oh en waar poetsen jullie de tanden? Ik heb nog geen handige plek gevonden! Ik vergeet het vaak en wil uiteraard dat dit niet meer gebeurd! 鈽癸笍

4 jaar geleden

Speciale kinder tandpasta gebruiken

4 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Oh en waar poetsen jullie de tanden? Ik heb nog geen handige plek gevonden! ...
Doe het hier voor dat ze naar bed gaat , ze krijgt de fles verschoon haar en dan op de commode heb ik haar tandpasta enzo staan. Zo kan ik het niet vergeten.

4 jaar geleden

Doe het hier voor dat ze naar bed gaat , ze krijgt de fles verschoon haar e ...
Ja hier hetzelfde! In het mandje heb ik de tandenborstel en tandpasta liggen. Fles, naar boven, pyjama aan, tandenpoetsen, slaapzak aan, verhaaltje en naar bed. Is zo'n vast ritueel haha

4 jaar geleden

Wij poetsen als ze in bad zit savonds. Ze krijgt daarna nog een fles maar dit was geen probleem volgens cb. Liever poetsen v贸贸r een fles dan vlak erna zeiden ze.

4 jaar geleden

Wij poetsen als ze in bad zit savonds. Ze krijgt daarna nog een fles maar d ...
He wat een gek advies馃槄 mijn tandarts gaf aan het echt na de laatste fles te doen, anders heeft het nul zin馃ぃ Vind ik zelf ook het meest logisch haha. Gaven ze ook aan waarom ervoor?

4 jaar geleden

Reactie op Mx3

He wat een gek advies馃槄 mijn tandarts gaf aan het echt na de laatste fles t ...
Ik heb ooit gehoord dat je het zuur in de tanden poetst. Vandaar dat je zelf ook 鈥榮 ochtends beter voordat je gaat eten je tanden kunt poetsen. Wij doen het ook na de fles hoor, maar ik denk dat dit de reden zou kunnen zijn.

4 jaar geleden

Reactie op LPF2020

Ik heb ooit gehoord dat je het zuur in de tanden poetst. Vandaar dat je zel ...
Klopt, mocht je zuurhoudende etenswaren/dranken (bv:sinaasappelsap) gegeten of gedronken hebben moet je 30min wachten voordat je gaat poetsen, anders kan het je glazuur beschadigen. Maar bij melk is dat niet het geval lijkt me馃槃 Had nog eens op internet gekeken, maar tandartsen adviseren sochtends na je ontbijt tanden te poetsen of minstens 30min na zuurhoudende dingen...馃槄

4 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Oh en waar poetsen jullie de tanden? Ik heb nog geen handige plek gevonden! ...
In de badkamer voor de spiegel. Dan kan ze naar zichzelf kijken terwijl ik eerst haar tandjes poets. Daarna zet ik haar nog even op de grond en mag ze zelf poetsen. (Dan kan ik nog even plassen voordat ze de borst krijgt 馃槄)