7 Reacties
één jaar geleden
Ik ervaar dit ook. Mijn dochtertje is 1 november geboren en krijgt cadeautjes van mijn kant van de familie, en daarna viert ze het bij haar vader (we zijn uit elkaar) eb krijgt ze nog meer cadeautjes, en zelfde weer voor sinterklaas en kerst weer. Ze kijkt er niet eens meer van op als ze weer een cadeautje krijgt en tussendoor wordt ze enorm verwend door de families, waarschijnlijk omdat niemand wilt dat ze iets tekort komt.
Met kerst kreeg ze zoveel cadeautjes dat ze na het uitpakken van twee cadeautjes helemaal overprikkeld raakte en niet meer wou uitpakken en alsmaar bleef huilen.
Ik heb hier flink over na zitten denken en volgend jaar ga ik het anders doen. Ik ga zowel voor haar verjaardag, als voor sinterklaas, als voor kerst geld vragen aan iedereen. En daarmee ga ik of 1 groot cadeau voor haar kopen of ik ga iets heel leuks met haar doen. Ik hoop alleen dat haar vaders kant van de familie hier ook achter staat.
Ik wil niet dat zij zo materialistisch wordt opgevoed als dat ik ben, en net als vele anderen. Ik wil dat ze leert meer de waarde van cadeautjes te begrijpen en tevreden is met wat ze krijgt/heeft.
Ik heb geen idee waar ik precies goed aan doe maar het voelt goed om het voortaan op deze manier aan te pakken.
één jaar geleden
Zelfde probleem. Maar ik neem het wel aan en kijk waar jaxx wel of niet mee speelt. En waar hij niet mee speelt geef ik weer weg aan mensen die het goed kunnen gebruiken of leuk vinden. Zo geef ik nu 5 bigshoppers aan zoof zoof dieren en autos weg met banen aan vrienden van ons.
één jaar geleden
Hier is het vooral mijn eigen moeder die zo extreem is/was. Die kwam elke week op bezoek en nam elke keer cadeautjes mee. Werd er helemaal gek van. Heb een paar keer niet opgeruimd voor ze kwam en geklaagd dat ze zoveel speelgoed had en ik niet meer wist waar ik het moest laten 🤣 Met verjaardag en sint/kerst afgesproken dat ze best cadeautjes mag krijgen. Maar 1 speelding en verder verbruiksdingen zoals klei/verf/stickers enz. Mijn schoonzusje geeft eigenlijk elke keer iets qua kleding, bijv duurder setje wat ik zelf minder snel zou kopen, echt zo fijn! En met mijn tante hebben we afgesproken dat ze ipv cadeautjes bij hun thuis een speelgoedmand maken zodat Olivia daar altijd leuke “nieuwe” dingen heeft om mee te spelen.
één jaar geleden
Hier ook mega veel zooi. Kan wel een winkel beginnen 😂
Ik laat bepaalde dingen die ik minder leuk vind bij de oma's. Daar staat dan ook speelgoed wat hij gekregen heeft.
Bepaalde dingen geef ik weer door aan vriendinnen, of kennissen. En af en toe ruim ik rigoureus op met waar niet meer mee word gespeeld en dat word of verkocht, voor in de spaarpot. Of gaat naar een goed doel voor kindjes.
Want het zeggen dat we genoeg hebben dringt niet altijd door, daarom doen we het zo.
En we hebben zomers altijd veel mee naar de camping. Geeft ook weer ruimte. Maar nog..ik kan een winkel vullen. Denk dat ik genoeg klei heb voor de komende 2 jaar 🤭
één jaar geleden
Zelf dit probleem niet, maar toevallig hadden we het er vorige week in een groepsapp over, daar heeft iemand tegen haar schoonmoeder gezegd dat haar kindje heel erg graag oma ziet en dat ze het heel jammer zou vinden als het voor het kind alleen maar om de cadeaus zou gaan. Daarna is het gestopt
één jaar geleden
Mijn dochter is 15 november jarig, dus zit met hetzelfde. Op haar verjaardag heb ik aangegeven dat iedereen maar 1 cadeau mag geven en je merkte dat zelfs dat nog te veel is. Dus uiteindelijk heeft mijn familie voor kerst een duurder cadeau met zijn alle gekocht en dat werkt erg goed.
Mijn moeder gaf ook elke week cadeaus. Dus daar heb ik wat van gezegd. Vind dat ook mijn taak omdat het mijn moeder is. Net zoals ik het mijn partner zijn taak vind bij zijn moeder. Dit voorkomt scheve gezichten.
Als ze omkomt in speelgoed berg ik de helft op en wissel ik het naar x tijd om. Zodat het daarna weer nieuw is. En komt straks mooi van pas voor de 2e baby.