Hi allemaal!
Mn zoontje krijgt te veel kado's van zn verjaardag in november en dan nog kerst en sinterklaas. Als onze lieve familieleden gewoon 1 of meer kado's doen die periode is het geen probleem het is ook het seizoen. Maar mn schoonmoeder geeft zoveel ook tussendoor, en soms nieuw maar ook tweedehands. We hebben bijvoorbeeld al met kerst aangegeven dat hij genoeg kado's heeft gekregen, koopt ze nog meer! We hebben zelf 3 speelgoed snijplanken gekregen en daarvoor al 3 loopauto's/fiets. En zo kan ik maar door gaan, ik heb het me man al verteld dat dit te veel is. Maar hij vind dat ik me aanstel en dat het maar speelgoed is. Ik weet gewoon niet wat ik hiermee moet, wil zn moeder er op aanspreken.
Mijn vraag naar jullie zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Of mensen die hun (schoon)ouders hebben aangesproken
Daarnaast denk ik ergens dat er een hoarder probleem is en ik merk het ook bij mn man. Ik ben van plan om langzaam speelgoed te verkopen/ of weggeven of een naar een goeddoel.
Daarnaast waardeer ik enorm dat we dingen krijgen maar te veel is ook niet goed en zo continu.