5 Reacties
5 jaar geleden
Hoi! Ik heb mijn vorige zwangerschap ernstige pre eclampsie gehad en hellp. Ik had zelf eerst hogere bloeddruk en eiwitten in urine.
Ik ben daarom bij een fb groep met ouders die dit allemaal hebben meegemaakt en verschillende keren gelezen dat er bij hellp niet altijd een hoge bloeddruk hoeft te zijn. Ik wil je absoluut niet angstig maken. Maar trek wel aan de bel wanneer je klachten er bij krijgt of het toch niet helemaal vertrouwd.
5 jaar geleden
Hi, ik heb dit ook. Ik weet even niet meer exact wat mijn waarde is, maar ik zit wel standaard wat onder de onderwaarde. Ze hebben het bij mij ontdekt vlak voor de zwangerschap. Bij mij is verder geen oorzaak gevonden; het kan zijn ook gewoon ‘bij je horen’. Ik heb verder met wondjes ook nooit stollingsproblemen ofzo ervaren. De conclusie bij mij was dat er niets aan de hand is en het verder niet behandeld wordt oid. Ik heb zelf ook een hele lage bloeddruk. Voor zover ik weet is er geen enkel verband met pre-eclampsie of HELLP.
5 jaar geleden
Ik heb het ook. Moet de laatste maanden standaard hiervoor bloedprikken ter controle. Laatst was het zelfs gezakt naar 109. Echter gaven ze in het ziekenhuis aan dat het nog steeds niet veel kwaad kan. Pas richting de 50 heeft het volgens de anesthesist bijv pas echt consequenties dat je geen ruggenprik mag. Verder verscherpt toezicht. Je kan er ook niets tegen doen... standaard later in de zwanger wordt het lager.
5 jaar geleden
Hi,
Bij mijn vorige bevalling (toen ik 42 weken was) was de waarde bij mij 58. Bloeddruk was laag etc maar toch een vorm van zwangerschapsvergiftiging. Heb toen wel een ruggenprik gekregen.. ben nu onder controle bij gyn voor de 2e zwangerschap.