21 Reacties

2 jaar geleden

Heeft die wel plasluiers?

2 jaar geleden

Ps. Hij heeft gelukkig wel een ondergrondje onze dochter drink ook niet heel de dag veel 2a3 flessen van 180cc en 1 beker water waar ze zeker niet meer alles van pakt.

2 jaar geleden

Misschien bordje pap proberen? Ik deed dat toen ook toen die zijn flesjes ging weigeren toen ze tandjes door kwamen deed ik er net iets meer water bij dan er op de verpakking staat.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Hier wordt fruit nog wel gewaardeerd. Vandaag heb ik hem een waterijsje gegeven. Ik denk dat ik yoghurt met wat gepureerd fruit in ga vriezen als ijsje. Of gewoon zn melk invriezen als ijsje.

2 jaar geleden

Reactie op Ans31

Heeft die wel plasluiers?
Ja dat wel maar wel minder

2 jaar geleden

Je zou evt vocht op andere momenten kunnen toevoegen, bijvoorbeeld het brood soppen in water of wat water bij groente of fruit toevoegen.

2 jaar geleden

Reactie op CharlotteArda

Misschien bordje pap proberen? Ik deed dat toen ook toen die zijn flesjes g ...
Heb extra water aan de fles toevoegen geprobeerd dit laat hij dan staan. Een bordje pap kan ik wel proberen misschien in plaats van brood dan

2 jaar geleden

Reactie op Banaan

Heb extra water aan de fles toevoegen geprobeerd dit laat hij dan staan. Ee ...
Ja dat kan ik deed wel gewoon boterham erbij geven maar dan wat later op de dag. En wat er hier ook al gezegd word wat water toevoegen bij zijn fruit en avondhapje als je het niet vertrouw succes ik vond het toen ook zo lastig je wilt niet dat ze uitdrogen je probeert dan alles

2 jaar geleden

Als mijn zoontje weleens minder drinkt geef ik hem een waterijsje..

2 jaar geleden

Reactie op CharlotteArda

Ja dat kan ik deed wel gewoon boterham erbij geven maar dan wat later op de ...
Ja precies en vind 500 cc wel erg weinig ook,omdat hij best wel zwaar is. Zal wat water aan het fruit etc toevoegen kijken hoe het gaat. Hoop dat de tandjes er gauw door zijn 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Banaan

Ja dat wel maar wel minder
Dat moet je wel echt in de gaten houden als die echt maar 2 plasluiers heb moet je aan de bel trekken. Maar als je echt niet vertrouw gewoon weer bellen. Je moeder instink is echt het beste.

VRIEND

2 jaar geleden

Hoi, er zijn al meerdere drink topics dus ik gebruik deze. Onze dochter wordt volgende week 1. Ze drinkt de laatste tijd slecht. Nu weigert ze ook de papfles. Normaal eet ze: - 7 uur 180 ml papfles - 9.30 uur fruithapje ca 100 gram met wat water - 11.30 uur 150 ml fles - 13 uur 0,5 á 1 boterham - 14.30 uur 150 ml fles - 17 uur 100 á 150 gr eten - 19 uur 180 ml papfles - nachtfles van ca 90 ml (of als ze weinig gedronken heeft bieden we meer aan). Is niet het 'standaard' schema voor een bijna 1 jarige maar dat komt door allergieen en weigeren te eten (is ook een eet team bij betrokken). Water drinken is nog echt oefenen en ze krijgt hier niet veel door binnen nog. Maar vandaag heeft ze overdag vrijwel niks gedronken en nu weigert ze ook de papfles, drinkbeker, 360 beker, rietjesbeker, alles geprobeerd ook water geprobeerd.Ze huilt al als we in de buurt komen met de fles. Iemand tips? Morgen zal iets eet team bellen (zo lastig, wie dan, de dietist, logopedist of pedagoog???)

2 jaar geleden

Reactie op 2020mama

Hoi, er zijn al meerdere drink topics dus ik gebruik deze. Onze dochter wor ...
Oh wat vervelend. Ik heb toendertijd de huisarts gebeld,omdat Liam slecht dronk en heel erg aan de diarree was,maar die zeiden zolang hij niet futloos was ze niks konden doen. Pas als ze zijn uitgedroogd kunnen ze iets ondernemen. Bij Liam gaat het nu weer goed gelukkig,maar ook het uit de tuitbeker drinken is nog oefenen en de ene dag drinkt hij meer als de andere. Ze tellen het fruit en de groente ook mee als vocht. Je zou ook het consultatiebureau kunnen proberen. Heel veel succes zo frustrerend als ze iets niet willen 🙈

2 jaar geleden

Die van ons drinkt ook niet fantastisch. De ene dag 30 cc en andere dag hooguit 60. Nu is de avondfles eraf, dus verwacht wel dat hij iets meer gaat drinken overdag. We moeten allerlei smaken gaan proberen en kijken wat hij wel lekker vindt. Diksap, appelsap etc. Maar wel zonder toegevoegde suikers. En als hij goed drinkt, mag hij weer 1 flesje laten staan.

2 jaar geleden

Nou ondertussen is mijn zoontje 11 maanden en drinkt ook nog steeds k u t. Hij krijgt sochtends nog 180cc melk rond 14:00 120cc en in de avond pyjama pap. Maar al het andere drinken gaat nog verre van soepel. De ene keer drinkt hij een half pakje appelsap over de hele dag en de andere keer 2 slokken. Maar hij houd ook zelf zijn flesje niet vast (van de melk) dus waneer ik hem een rietjes beker geeft maakt hij er een spelletje van om er achteraan te kruipen😅 en ander drinken dan melk uit zijn fles accepteert hij niet. Het is een gepuzzel haha want eten gaat super goed, die fles smiddags geef ik puur nog om het vocht. Zitten ook nog maar 2 schepjes melk in

2 jaar geleden

Die van ons drinkt al een tijdje uit een rietjes beker. Andere bekers gaan moeizamer. Ik moet zeggen dat hij afgelopen 2 dagen meer melk heeft gedronken dan de dagen ervoor. We blijven stug doorgaan met aanbieden. Standaard na het broodje/fruithap/warm eten water of melk aanbieden. En we zetten een 360° beker op de grond en al spelend drinkt hij daar ook uit.

2 jaar geleden

Hoe zorgen jullie dat je kindje genoeg drinkt. Ze krijgt s ochtends en s avonds fles van 180 ml (s avonds drinkt de laatste tijd maar 100 ml) Verder proberen we veel water en koude thee aan te bieden (360 beker, rietjesbeker, open beker etc). Maar ze drinkt maar heel weinig. Denk hoogstens 50 ml. Uit fles wil ze geen water. Geef nu daarom ook nog 2 x 90 ml fles (met 2 schepjes melk).

2 jaar geleden

Reactie op Roos-Roos

Hoe zorgen jullie dat je kindje genoeg drinkt. Ze krijgt s ochtends en s av ...
Hier werkt diksap ( ja i know, maar beter dan niets🤷‍♀️) in een kleine fles, makkelijker vast te houden. Wij maken het lauw/warm en dan drinkt ze het dus wel zelf. Ze drinkt makkelijk 100cc en in de middag ook zo iets.

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Hier werkt diksap ( ja i know, maar beter dan niets🤷‍♀️) in een kleine fl ...
Ik heb dit ook. Uit een melk fles wil die wel drinken, uit andere bekers slecht. Drinkt hooguit 1 flesje van als ik geluk heb 100 ml op een dag, naast 2 flessen melk van 180. Hoe kan ik mijn zoontje meer laten drinken? Pakt nog niet zelf de fles om te drinken...

2 jaar geleden

Reactie op Aloha

Ik heb dit ook. Uit een melk fles wil die wel drinken, uit andere bekers sl ...
Sinds vandaag drinkt ze eindelijk uit een 360 graden beker maar knoeit nog verschrikkelijk. Ik heb een beker van muchkin waar ik eerst de het silicone anti lek ding vanaf haalde en haar eeerst zo drinken gaf door te helpen, zodat ze het ging snappen dat er drinken in zat. Nu doet ze het zelf alleen loopt het water nog heel erg uit haar mond dus.