35 Reacties

4 jaar geleden

Ben ik ook wel benieuwd naar. Voor mijn zwangerschap BMI net boven de 30. In 2016 (mk) ben ik wel aangemeld voor een diabetes test waarbij nuchter bloed prikken en dan binnen een uur een hoeveelheid suikerwater te drinken en dan weer bloed te laten prikken.

4 jaar geleden

Ik volg dit bericht even. Ik heb namelijk ook overgewicht.

4 jaar geleden

Voordat ik effectief wist dat ik zwanger was woog ik 89kg. Dus mijn bmi is een grensgeval. Ik probeer nu vooral op mijn eten te letten, minder fastfood ed. (Is wel gemakkelijker nu sinds de corona, aangezien veel fastfoodrestau's gesloten zijn 🤣) Maar degelijk koken gaat nog niet, owv verbouwingen en laat het nu net het keukenblad dat ontbreekt (wilt niet zegge dat we geen lekkere ovengerechten kunnen maken) Probeer dagelijks wat gevarrieerd fruit te eten. En met de hongerige momenten niet teveel suikers innemen.

4 jaar geleden

Ik heb ook overgewicht en de verloskundige vertelde mij al meteen dat zij standaard bij een bepaald BMI extra onderzoek doen naar suiker, de voedingsstroom naar je kindje en ik moet ook bevallen in het ziekenhuis. Overgewicht is mijn medische verklaring.

4 jaar geleden

Ik heb ook overgewicht & de gynaecoloog zei dat ik niet te veel tot niets mag bijkomen, verder was alles tip top & de glucose test wordt automatisch bij iedere zwangere vrouw gedaan bij ons

4 jaar geleden

Hoii ik heb ook een bmi van 33, medisch word het als je iets hebt of nog gaat krijgen. Bij mijn intake werd verteld dat ik een extra echo zou krijgen rond 22 weken en wat extrs gecheckt zou worden op zwangerschapssuiker en te hoge bloeddruk. Verder probeer ik gezond te eten, maar met ontzettend veel misselijk zijn, zijn er maar een paar dingen die ik echt kan eten 😅 ben nu 8 weken..

4 jaar geleden

Ik heb n bmi van 38. Verre van ideaal dus ;( liep al in t ziekenhuis voor mn kinderwens dus zal vast extra testen krijgen en dergelijke. Probeer zo gezond mogelijk te eten en elke dag te wandelen

4 jaar geleden

Hier ook overgewicht, zowel bij mn vorige zwangerschap 5 jaar geleden als nu. Toen was ik een grensgevalletje, moest wel wat op mn eten letten en kreeg de suikertest (die was prima). Was niet medisch, echter uiteindelijk vanwege stuitligging wel en keizersnede in z'huis gehad. Ben heel benieuwd dit keer, binnenkort intake en echo. Affelopen jaar wel flink wat afgevallen maar niet genoeg naar mijn wens. Eet grotendeels koolhydraat beperkt en probeer te veel suiker te vermijden.

4 jaar geleden

Hier ook te zwaar, weet zo niet mijn BMI maar die is boven de 30. Probeer altijd al op te letten wat ik eet en probeer zo gevarieerd mogelijk te eten en nu natuurlijk niet anders. Ik zou 8 april eerste echo hebben, helaas is deze afgezegd ivm corona. Nu nog aan het wachten op nieuwe afspraak.

4 jaar geleden

Yep hier nog een.. BMI van 38. Ben heel erg bang gemaakt dat zwanger worden echt een probleem was en ik echt af moest vallen voor het proberen. Diëtist heeft dat ontkracht, dus ik probeer vooral gezond (te blijven) eten. Enige lastige is dat ik daar nu best wel moeite mee heb, haha. Hele dagen thuis helpt in elk geval niet 😅 probeer vooral ook niet te bang te zijn voor een miskraam nu en wel te blijven bewegen. Net een uur gefietst 😊

4 jaar geleden

Hoi! Hier een BMI van 39. Vorige afspraken bij verloskundige nooit iets over gehoord, maar misschien komt het omdat het uitdraaide op een miskraam. Voel me nu veel beter dan andere 2x en hoop dit vast te houden ☺️

4 jaar geleden

Hier ook een BMI van 38. Ben medisch vanwege gewicht maar heb ook keizersnee gehad.

4 jaar geleden

Hier ook overgewicht geen idee wat mn bmi is maar weet dat ik verder gezond ben en geen klachten heb ondanks mn extra kilo's Nog geen idee wat mn vk ervan vind aangezien ik de intake pas 14 april heb, afgelopen maandag alleen even snel inwendige echo gedaan en ik kon weer gaan 🤦‍♀️ Vragen kan ik bellen of mailen. Nou ik wacht wel tot de 14e ze zullen t wel druk zat hebben nu. Als ik iets niet vertrouw bel ik natuurlijk wel maar voor nu geen dringende vragen

4 jaar geleden

Ik heb een zeer hoog BMI zowel nu als 2 jaar geleden tijdens de geboorte van onze dochter. Tijdens vorige zwangerschap ben ik meerdere keren op zwangerschaps suiker getest (waren allemaal goed). Daarnaast ben ik vanaf 36 weken naar de gynaecoloog gemoeten, waardoor het een medische bevalling was...maar alles is helemaal goed gekomen met mijn dochter! Nu 7+5 en morgen eerste echo...ik hou er rekening mee dat het nu weer op dezelfde manier gaat.

4 jaar geleden

Reactie op Uitgerekend07-11-20

Ik heb een zeer hoog BMI zowel nu als 2 jaar geleden tijdens de geboorte va ...
Wat voor BMI had je toen? Ik zou heel graag thuis willen bevallen maar vraag me af of dat met een BMI van 33 kan ...

4 jaar geleden

Hier ook een BMI van 38. Ik heb me vooral vorige week zo onzeker gevoeld.. voornamelijk omdat ik gedachten kreeg dat anderen zouden vinden dat ik met dit gewicht geen kinderen zou mogen krijgen. Natuurlijk is dat een belachelijke gedachte, maar nu met die hormonen ben je niet altijd even rationeel.

4 jaar geleden

Reactie op Joejoe88

Wat voor BMI had je toen? Ik zou heel graag thuis willen bevallen maar vraa ...
Een BMI van rond de 40 dus wel veel meer dan jij nu. Ik heb ooit gehoord en gelezen dat je vanaf een BMI vanaf 35 sowieso niet thuis meer mag bevallen, maar of dit klopt weet ik niet zeker.

4 jaar geleden

Ik weet ook even niet wat mijn bmi is, maar ben ook te zwaar. Mijn gynaecoloog heeft hier nog nooit iets over gezegd. Ook niet toen ik bij mijn eerste zwangerschap bijna 20 kilo aan kwam (ik gaf wel continue over, extra gewicht was vocht). Ik begon toen op 85 kilo geloof ik, en ben maar 1,63. Het valt alleen niet heeel erg op, misschien daarom dat ze niets zei. Nu overigens ook niet. En ben nu wel ietsje zwaarder denk ik zelfs 😬 en dan ook nog eens de hele dag honger hebben...

4 jaar geleden

Hier een BMI van 38. Ben net 5 weken zwanger dus nog geen idee wat de verloskundige gaat zeggen maar wil sowieso zelf ook in het zkh bevallen. Hier trouwens in de eerste ronde zwanger, dus dames het kan gewoon! Was er zelf ook onzeker over. Ook een trage schildklier hier trouwens.

4 jaar geleden

Hier een BMI van 38. Ben net 5 weken zwanger dus nog geen idee wat de verlo ...
Hier ook beide keren 1e ronde zwanger 😀 BMI nu 31/32 (1m77 lang en 97kg...afgelopen jaar 10kg afgevallen). Bouw zit in de familie en mensen zijn echt verbaasd als ze horen wat ik weeg...is niet geheel af te leiden aan hoe ik eruit zie.