15 Reacties

2 jaar geleden

Wauw.. ik vind dit juist heel goed van jullie! Onze kleine kijkt sowieso nooit op de telefoon. Tv doe ik wel aan als ik iets moet doen in huishouden en hij zich zelf niet kan vermaken met de speelgoed.

2 jaar geleden

Afgelopen bedoel ik ipv onnodige haha.

2 jaar geleden

Telefoon alleen wanneer ze toevallig bij mij op schoot zit en ik iets moet typen of een filmpje van haarzelf laat zien. Dit vindt ze megagrappig. Voor de rest mag ze nooit een telefoon of afstandsbediening zelf vasthouden. Tv heel minimaal. Hooguit wanneer ze zelf het eten op heeft en wij gaan eten. Meestal vermaakt ze zich prima, maar heel soms wil ze continu onze aandacht en gaat ze gillen. Dan zetten we nog weleens Babytv aan. Vind ze best leuk op de achtergrond, maar speelt en kruipt liever.

2 jaar geleden

Hier is het dan weer andersom. 😅😅 Naast dat hij zich ook goed kan vermaken staat de tv wel op de achtergrond (goed verlichte kamer). 9/10 (Engelse) kinderliedjes/rijmpjes. Het is dan ook Volledig zijn keuze dat hij kijkt of niet. Gsm's en tablets vermijd ik wel liefst zoveel mogelijk. We zijn 2021 binnenkort 2022. Je kan het eenmaal hij/zij naar school gaat toch niet vermijden dat hij/zij een scherm voorgeschoteld krijgt op school (dit zal niet in kleuterklassen zijn) en na schooltijd werk 'online' moet doen. Begrijp me niet verkeerd! Hier zal hij ook naar buiten gaan, andere activiteiten doen. Heb daarvoor ook wat nieuw speelgoed besteld voor 1jarigen voor fijnere motoriek.

2 jaar geleden

Hier ook verbaasde reacties uit de omgeving, als we aangeven dat de tv in principe uit staat en we ons zoontje nog niet bewust tv laten kijken. In de komende jaren zal dit wel gaan veranderen natuurlijk. Toch hopen we de beeldschermtijd ook dan wat beperkt te kunnen houden. Zien in de omgeving wel erg vaak dat een kind achter de telefoon of tablet gezet wordt. Voor 1 van de oma's is het even wennen 😂 gewoon ouderwets samen spelen op de grond, lekker naar buiten etc.

2 jaar geleden

Hier heeft ons kind van bijna 11 mnd ook nog nooit tv gekeken. Wij zetten de tv pas aan als hij in bed ligt. Wij vinden het nu nog niet nodig, en wat hij niet kent dat mist ie ook niet lijkt me.

2 jaar geleden

Hier proberen we het ook zo min mogelijk. Wel veel kinderliedjes (vooral juf roos) op de achtergrond. maar ons manneke is nu een paar keer heel ziek geweest en dan wilt hij alleen maar hangen en verder niks dan ben ik weleens gezwicht voor een filmpje.

2 jaar geleden

Bij ons staat de tv best vaak aan. Wel vaak kinderprogramma's. Ik ben fulltime thuis en ik moet soms ook dingen gedaan krijgen. Hij speelt wel graag, maar als ie dat beu is kijkt ie even tv.

2 jaar geleden

Hier staat de tv vaak aan. Niet persé kinderprogramma's, kijk zelf wel eens wat terug terwijl ze speelt Soms kinderzender en dan kijkt ze een minuutje en gaat weer door met spelen. Alleen bumba zet ik bewust op als ik haar nagels moet knippen anders is het niet te doen. Bumba kijkt ze wel graag.

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Telefoon alleen wanneer ze toevallig bij mij op schoot zit en ik iets moet ...
Wij ook zoiets.... Wat ik wel doe is heel af en toe samen even tv kijken. Eigenlijk staat hij bijna nooit aan als ze beneden is, de radio wel eens (loopt via tv) en idd als ze een gil dag heeft zet ik hem soms even aan, maar das echt allemaal op 2 handen te tellen. Tegenwoordig kijkt ze wel eens Pieter post bij papa sochtends in bed als ik even douche. Tis hier eerder uitzondering dan gewoonte

VRIEND

2 jaar geleden

Hier ook zelden. Vooral met videobellen (overgroot)oma's en opa's. En als ze echt niet in haar hum is soms een filmpjes dan is ze dit na 2 minuten al weer zat meestal.

2 jaar geleden

Oeps, loedermoeder hier geloof ik. Wij hebben tijdens het ontbijt altijd het nieuws op de tv aan staan. Na het avondeten gaat ook de tv aan. Tussendoor soms een aflevering van Bumba, vindt ze prachtig!

2 jaar geleden

Hier staat de tv eigenlijk standaard aan heel de dag. Soms muziekzenders, soms mijn serie maar meestal kindertv. Nu moet ik zeggen dat ze eigenlijk meer interesse heeft voor haar speelgoed dan voor de tv, behalve als ze echt heel moe is. Telefoon vind ze heel interessant omdat de vingerafdruk sensor trilt wanneer ze haar vinger er op houd, ik doe daar ook niet zo moeilijk over als ze bij mij op schoot zit en ik kan hem zelf vast houden 😅

2 jaar geleden

Onze dochter bijna 13 maanden. TV staat eigenlijk bijna altijd aan bij ons als we thuis zijn, hierdoor vindt ze het dus minder interessant. Tegenwoordig zet ik vaak liedjes of kinderliedjes aan voor haar want dat vindt ze helemaal geweldig dan probeert ze te dansen en vaak na paar minuutjes gaat ze gewoon weer spelen en dient het meer als achtergrond geluid.

2 jaar geleden

Reactie op Nancy96

Onze dochter bijna 13 maanden. TV staat eigenlijk bijna altijd aan bij ons ...
Bing staat hier meestal op tv op. Idd als achtergrond-geluid. Soms komt hij is stukjes kijken en dan gaat hij weer met zijn ambulance spelen, of met de stoelen lopen. Of bij ons mee naar de gsm/switch kijken, wat we doen. Op de zetel kruipen naar de vensterbank toe.