48 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb het in de eerste week gebruikt. Wat zijn dat toch vreselijke dingen zeg🤣 het was elke keer klooien. Maar dat is mijn ervaring. Misschien dat het jou juist goed helpt!

3 jaar geleden

Je kan het altijd proberen. Geen idee of het voor de gevoeligheid beter is. Vond het gebruik van die dingen wel een ontzettende ramp. Het fijne van borstvoeding is dat je je kind er zo aan kan leggen, maar dan moet je dat stomme tepelhoedje weer zoeken en dat moet weer goed schoon. Maar misschien heb jij daar helemaal geen moeite mee!

3 jaar geleden

Ojee niet aan gedacht inderdaad. Misschien nog andere tips voor gevoelige tepels?

3 jaar geleden

Ik heb mijn eerste kindje er 7 maanden lang meegevoed! Gewoon even een handigheid in vinden! Ik had er overal wel een liggen dus altijd een bij de hand!

3 jaar geleden

Ik heb vanaf het begin een tepelhoedje, mij bevalt het prima. Enige is dat je bij op pad gaan er even om moet denken dat je deze meeneemt.. Voed ong 3 voedingen per dag met hetzelfde hoedje, na elke voeding afspoelen met warm/heet water en maak 1x per dag de hoedjes schoon met afwasmiddel en warm water en dan steriliseren in gekookt water einde v/d avond.. Bewaar de hoedjes in een bakje in de koelkast.. Het enige nadeel dat ik soms ervaar is dat ze niet helemaal goed plakken soms en daardoor bij aanleggen eraf glijdt..

3 jaar geleden

Mijn rechter tepel is ook enorm gevoelig en ik voed al vanaf haar geboorte (nu 10 wk) met een hoedje. Dit was idd ook mijn redding want zav er ook zo tegenop. Hoe lichter je huid hoe gevoeliger de tepel vertelde mijn kraamzorg. Het is een beetje klungelen maar het went hoor... succes!

3 jaar geleden

Mijn schoonzus gebruikt ze al 11 maanden bij haar zoontje. Heeft nooit last van kloven of pijnlijke tepels. En ja, op het begin is het even zoeken en wennen. Ik zat er laatst ook aan te denken als ze tandjes krijgt.. dan ga ik ze dnek ik ook gebruiken

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde! Kindje is ook 7 weken en voed nu sinds een week met tepelhoedje. Gaat nu veeeel beter! Alleen als hij heel gulzig is dan lekt het. Ik leg nu een Spuugdoekje op mij. Buik, onder mijn borst. Het is wel belangrijk het tepel hoedje na afloop eerst metKOUD water af te spoelen en niet met warm water. anders word het vettig en gaat het steeds los.

3 jaar geleden

Ik vind het echt heel fijn juist! Heb ook gevoelige tepels en ik zat ook altijd helemaal onder de melk omdat m'n zoontje te vroeg los laat omdat de melk er als een kanon uit spuit. Het is ook makkelijker om hem zo aan een flesje en speen te laten wennen vind ik. Ik doe wel altijd een doek tussen ons in (moest ik toch al) en als ie klaar is tepel hoedje schoonmaken en in je BH stoppen, dan hoef je m ook nooit te zoeken ;)

3 jaar geleden

De eerste weken met een tepelhoedje gevoed ivm te vlakke tepels. Het drinken werd voor ons Lies met een tepelhoedje een stuk makkelijker en voor mij minder pijnlijk. Alleen Lies is zo’n spartelaar dat ze telkens dat hoedje eraf maaide met haar handjes.

3 jaar geleden

Ik heb ze in het begin gebruikt omdat mijn zoon vanwege een tekort tongriempje niet goed kon aanhappen. Het zorgde ervoor dat het aanhappen minder pijnlijk was. Maar, wat ook al benoemd is, je moet ze bij de hand hebben, iedere keer goed schoonmaken en als je kindje klaar is met drinken kan er nog een beetje melk in zitten. Mijn zoon wilde ze er ook nog wel eens af halen met zijn handje of hij drukte het er met zijn gezichtje af en als er nog wat melk in zat dan kon ik mijn bh en hempje gelijk wassen. Ik gebruikte bij de overstap om zonder tepelhoed te voeden purelan tepelcreme. Dat smeerde ik iedere keer na de voeding op mijn tepel. Deze creme moest wel warm worden anders was het er niet uit te krijgen. Aan het begin van de voeding legde ik het tussen of onder mijn benen en dan was het na de voeding goed smeerbaar. Je kan ook een lactatiekundige inschakelen, als je dat nog niet had gedaan. Mogelijk dat die jou nog technieken kan aanleren mbt het aanhappen

3 jaar geleden

Ik heb vanaf een week na de geboorte met tepelhoedje gevoed en had inderdaad daarvoor ook zulke pijnlijke tepels! Naar mijn ervaring werd het met tepelhoedje stukken beter. Het is inderdaad even wennen dat je hem altijd bij je moet hebben en niet zomaar kunt aanleggen. Maar dat went snel. Verder maakt ik hem gewoon na elke voeding goed schoon met warm water en wat afwasmiddel. Ik zou als ik jou was gewoon proberen. Je moet er even handig in worden, maar dat heb je zomaar onder de knie! Ik had meer moeite met voeden zonder haha.

3 jaar geleden

Ik gebruik een tepelhoedje vanaf het begin, hij is nu 11 weken. Hij was een beetje klein in het begin en hapte niet goed. Met het tepelhoedje ging het super! Ik heb nooit pijn, kloven of ontstekingen gehad, ik vind het echt fantastisch werken! Zoals ik hier al lees, wel wat hydrofielen in d buurt houden, want vooral bij volle borsten kan het wel wat nat worden.

3 jaar geleden

Ik gebruik ze ook vanaf het begin ivm vlakke tepels. Ik heb de eerste weken nog wel geprobeerd hem zonder hoedje aan te leggen maar dat was elke keer zo'n strijd dat we er beiden gefrustreerd van raakten. Daarom op een gegeven moment besloten het niet meer te proberen. Vorige week had ik hem niet bij en dan moet ik dus echt rustig zitten om hem aan te leggen, anders lukt het absoluut niet. Met een tepelhoedje gaat dat gewoon veel sneller. Wat er verder gezegd wordt: heb een doekje bij de hand, want er zit bijna altijd nog een laag melk in die eruit loopt. Heb overigens wel het idee dat het door een tepelhoedje langer duurt om te drinken en dat hij meer knoeit.

3 jaar geleden

Dankjewel dames. Ik ga het denk ik gewoon proberen. Ben op Amazon aan het kijken om te bestellen. Zijn die van Medela goed of zijn er andere merken die beter zijn? Hoor graag tips.

3 jaar geleden

Ik heb nog een nieuw setje re koop nooit gebruikt zelfs niet geen contact met huid geweest

3 jaar geleden

Hier ook. Van Medela hangen de gewoon bij Kruidvat in het rek bij de spenen etc. Nadeel is dat je dat ding gewoon nooit moet vergeten. Bij mij drinkt hij helemaal niet zonder😅

3 jaar geleden

Hier ook een tijdje tepelhoedjes gebruikt van Medela ivm ingetrokken tepel Zowel bij dochter als nu bij zoon een aantal weken gebruikt. Het scheelt ook wel wbt gevoeligheid. Nu niet meer nodig.

3 jaar geleden

Reactie op LucyJ

Hier ook. Van Medela hangen de gewoon bij Kruidvat in het rek bij de spenen ...
Ja daar ben ik dan weer bang voor. 😕

3 jaar geleden

Ja hoor, bij mijn eerste kindje ook gebruikt. Dat was echt een uitkomst, heb haar 8 maanden borstvoeding gegeven met tepelhoedje. Bij de andere 3 kinderen was het niet nodig.