48 Reacties

3 jaar geleden

Oooh wat fijn om te lezen dat zoveel vrouwen hier ze voor en langere tijd gebruiken. Ik gebruik ze nu ook al 8 weken en vind het echt mega top!! Geen pijnlijke tepels meer, dat kreeg ik wel met normaal aanleggen. Dus echt een aanrader! Weet niet wat de normale voed tijden zijn zonder tepelhoedje maar ik doe er wel 30 minuutjes zeker over. Maar ze is soms een luie drinken met wat snelle slaapjes er bij haha.

3 jaar geleden

Reactie op RianneMoraal

Ik heb vanaf het begin een tepelhoedje, mij bevalt het prima. Enige is dat ...
Even een beetje nat maken voor gebruik en dan blijven ze beter zitten

3 jaar geleden

Reactie op Sam_123

Dankjewel dames. Ik ga het denk ik gewoon proberen. Ben op Amazon aan het k ...
Medela is prima. Denk wel aan de verschillende maten

3 jaar geleden

Toen mijn dochter 4 dagen oud was meteen begonnen met de hoedjes. Kon het niet meer uithouden van de pijn. Wat een opluchting! Ben zo van de kloven afgeraakt en ook met behulp van compresjes van mam . Na tijdje afgebouwd met hoedjes en nu al weken zonder en geen pijn meer. Zeker doen!

3 jaar geleden

Ik ben begonnen met een hoedje door een afgeplatte tepel. Nu pakt ze allebei de tepels perfect. Maar dat is niet wat je vroeg.😉 Ik heb af en toe ook een meeeeeega pijnlijke tepel. Ik kolf dan een dagje aan die kant en geef ze de afgekolfde melk in een fles. Ik laat ze aan die tepel even niet drinken. Na een dag rust kan ze er wel weer aan drinken.

3 jaar geleden

Ik gebruik ook tepelhoedje , eigenlijk al vanaf me kraamweek , me kleine meid is nu 12 weken , voor mij voelde dat als een verademing, ik verging ook van de pijn , zat met samengeknepen tenen te voeden , sinds tepelhoedje , zowel voor me dochter als voor mij een uitkomst 😉 geen pijn meer en een ontspannen mama tijdens voeden 🤱

3 jaar geleden

Ik heb het gebruikt bij m'n eerste. Ik was zelf te zwak om goed aan te leggen, dus had binnen een week flinke kloven. Het is veel minder gevoelig met een tepelhoedje, dat was fijn om de wonden te laten herstellen. Echter wordt de borst wel te "slecht" gestimuleerd, waardoor je productie in kan zakken. Daarnaast vond ik het ook "veel" werk om altijd een schoon exemplaar te hebben. Zelf heb ik binnen een week een lactatiekundige thuis langs laten komen om me beter te leren voeden en dit heeft geholpen. Ik zou zeggen probeer het gewoon uit