Of het nou echt de probiotica is of dat haar darmpjes al waren gerijpt, dat antwoord zullen we nooit krijgen.
Sinds 2,5 slik ik Orthiflor Fem en geven we onze dochter Orthiflor Start. Beide van Orthica. Sinds een dikke week kan ik zeggen dat ze eigenlijk geen krampjes meer heeft. En deze waren toch behoorlijk aanwezig! We zijn gestart bij 8-9 weken. Ze is nu bijna 11 weken oud. Rond de 3 maanden zouden krampjes af moeten nemen. Dus wat de oorzaak is, weten we niet. Maar wij vonden het ‘t proberen waard en deze tip wilde ik toch even delen!
Liefs van ons
Ik gebruik sinds dat hij denk ongeveer 4 weken was orthica start en heel weinig krampjes gehad gelukkig. Ervoor toch wel elke avond krampen. Ik geloof ook in de dat spul!
Hier ook ontzettend tevreden over de orthiflor start. Wij zijn er vrij vroeg mee gestart op advies. Nu was het potje vorige week leeg en dacht gaan eens proberen zonder, na een dag of 2 weer last van de krampjes. Dus gelijk weer ingekocht voor onze kleine meid.
Mij is trouwens aangeraden om het met weinig CC te geven, dus niet een hele fles. Ik doe 30-40 CC met 3 gram Orthiflor Start. Het zou erg snel dik kunnen worden en de speen verstoppen. Ik geef bv dus ik doe het met gekolfde moedermelk.
Is het genoeg voor bv gevende moeders om alleen zelf iets te gebruiken? Of moet je echt iets af kolven en dat aan de kleine geven? Ik wil vandaag ook even een potje halen!
Fijn! Hier ook goede ervaring. In de zwangerschap al begonnen met probiotica en doorgezet direct na de geboorte bij onze zoon. (hij heeft antibiotica gehad bij de bevalling en ik wist dit van tevoren) Mijn andere kinderen waren krampendrama's. Maar hij heeft echt nergens last van gehad🎉
In 1x geef ik dit. Met 30 of 40 CC gekolfde melk. Geef ik voordat ik de borst geef. Anders raakt ze in de war. Ze pakt de fles niet meer na de borst in dezelfde sessie. 🙈
Is het genoeg voor bv gevende moeders om alleen zelf iets te gebruiken? Of ...
Ik doe beide. Bij ons werkt het in ieder geval goed door het beide te nemen. Ik verwacht eigenlijk dat het met name komt doordat zij zelf direct ook de probiotica binnenkrijgt. Hoeveel ze van mij via de melk krijgt weet ik niet.
Wij gebruiken het nu twee dagen.. hoe lang voor het bij jullie werkte? Ons meisje ligt weer met super veel verdriet en erg rommelende buik in bed..... het is zo zielig....
Ik heb nog een potje probiotica start staan waar ik 3 ochtenden een glas van heb gedronken. Ik krijg het niet weg... ik geef borstvoeding dus ik kan het ook niet door de fles doen.
Wil iemand het voor een kleine tegmoetkoming overkopen? Pot was 30 euro (heb van 90 gram de pot)