24 Reacties

5 jaar geleden

Ik gebruik sinds dat hij denk ongeveer 4 weken was orthica start en heel weinig krampjes gehad gelukkig. Ervoor toch wel elke avond krampen. Ik geloof ook in de dat spul!

5 jaar geleden

Hier ook een drama met krampjes en weg na een week probiotica gebruiken. 💙

5 jaar geleden

Hier ook ontzettend tevreden over de orthiflor start. Wij zijn er vrij vroeg mee gestart op advies. Nu was het potje vorige week leeg en dacht gaan eens proberen zonder, na een dag of 2 weer last van de krampjes. Dus gelijk weer ingekocht voor onze kleine meid.

5 jaar geleden

Hoeveel geven jullie daarvan per fles? Bij mij werkt het niet maar ben ook bang dat ik prrongeluk ‘teveel geef’

5 jaar geleden

Ik geef 2 schepjes. Dit zou 3 gram moeten zijn.

5 jaar geleden

Mij is trouwens aangeraden om het met weinig CC te geven, dus niet een hele fles. Ik doe 30-40 CC met 3 gram Orthiflor Start. Het zou erg snel dik kunnen worden en de speen verstoppen. Ik geef bv dus ik doe het met gekolfde moedermelk.

5 jaar geleden

Reactie op sf90

Ik geef 2 schepjes. Dit zou 3 gram moeten zijn.
In 1 keer? Of verdeeld over 5/6 flesjes?

5 jaar geleden

Reactie op sf90

Mij is trouwens aangeraden om het met weinig CC te geven, dus niet een hele ...
Ahh, vandaar misschien. Ik geef ook 2 schepjes maar verdeel deze over de 5/6 flessen die ik geef op een dag. Maar in 1x 3 gram kan dus ook?

5 jaar geleden

Reactie op xkimcey

Ahh, vandaar misschien. Ik geef ook 2 schepjes maar verdeel deze over de 5/ ...
Ik deed het in 1 fles en dan 10 cc water extra.

5 jaar geleden

Staat op het potje 1xdgs 3grm (2 schepjes). Dus volgens mij is de bedoeling dat je het dan dus in 1x doet 😉

5 jaar geleden

Is het genoeg voor bv gevende moeders om alleen zelf iets te gebruiken? Of moet je echt iets af kolven en dat aan de kleine geven? Ik wil vandaag ook even een potje halen!

5 jaar geleden

Fijn! Hier ook goede ervaring. In de zwangerschap al begonnen met probiotica en doorgezet direct na de geboorte bij onze zoon. (hij heeft antibiotica gehad bij de bevalling en ik wist dit van tevoren) Mijn andere kinderen waren krampendrama's. Maar hij heeft echt nergens last van gehad🎉

5 jaar geleden

Wij geven het ook al een week ongeveer en krampjes zijn bijna helemaal weg

5 jaar geleden

weet iemand of je orthiflor start ook kunt gebruiken in combinatie met jbpm?

5 jaar geleden

Reactie op Miepje1

weet iemand of je orthiflor start ook kunt gebruiken in combinatie met jbpm ...
Wij doen het wel. Ma wij gebruiken niet heel veel jhmpm. Elke fles een mespuntje en in ochtend fles dan de probiotica. Bij ons gaat prima

5 jaar geleden

Ik heb een aangebroken potje orthiflor Start. Een a twee x een dosis uitgehaald. Iemand interesse om over te nemen tegen verzendkosten?

5 jaar geleden

Reactie op xkimcey

In 1 keer? Of verdeeld over 5/6 flesjes?
In 1x geef ik dit. Met 30 of 40 CC gekolfde melk. Geef ik voordat ik de borst geef. Anders raakt ze in de war. Ze pakt de fles niet meer na de borst in dezelfde sessie. 🙈

5 jaar geleden

Is het genoeg voor bv gevende moeders om alleen zelf iets te gebruiken? Of ...
Ik doe beide. Bij ons werkt het in ieder geval goed door het beide te nemen. Ik verwacht eigenlijk dat het met name komt doordat zij zelf direct ook de probiotica binnenkrijgt. Hoeveel ze van mij via de melk krijgt weet ik niet.

5 jaar geleden

Wij gebruiken het nu twee dagen.. hoe lang voor het bij jullie werkte? Ons meisje ligt weer met super veel verdriet en erg rommelende buik in bed..... het is zo zielig....

5 jaar geleden

Ik heb nog een potje probiotica start staan waar ik 3 ochtenden een glas van heb gedronken. Ik krijg het niet weg... ik geef borstvoeding dus ik kan het ook niet door de fles doen. Wil iemand het voor een kleine tegmoetkoming overkopen? Pot was 30 euro (heb van 90 gram de pot)