29 Reacties

5 jaar geleden

Onze dochter van 4 maand heeft nu ruim 3 weken een pavlik bandage. Qua spullen gebruik ik eigenlijk het zelfde als voorheen. Alleen bij tummy time leg ik nu een kussen onder haar buik, ik zal even een foto bijvoegen. Wij hebben alleen het rompertje onder de pavlik, zodat je het met verschonen niet elke keer aan en uit hoeft te doen. Verder doen we wassen met een washandje en deppen het dan droog met een hydrofiele doek, onze dochter moet hem 24/7 dragen. Op die plekjes wat geïrriteerd is doe ik wat zinkzalf, wat ik een paar uur erna of haal en wat babyolie over heen doe :) als je nog meer vragen heb mag je die altijd stellen 😇

5 jaar geleden

Onze dochter van 4 maand heeft nu ruim 3 weken een pavlik bandage. Qua spul ...
Dankjewel! 😊 Wat een lief meisje. Hopelijk is het na het dragen van de bandage klaar. Ik las online ook het eea over de doomoo seat n swing. Hebben jullie voor haar ook een ander wippertje bijv?

5 jaar geleden

Wij hebben de pavlik gewoon over haar kleertjes. Heeft hem nu 3 weken en moet hem 23u per dag aanhouden. Wij leggen een handdoek of rol onder de voetjes, was advies vd orthopeed. Vasthouden gewoon zoals je gewend was 😃

5 jaar geleden

Onze dochter van 4 maand heeft nu ruim 3 weken een pavlik bandage. Qua spul ...
Dit is een goed idee voor tummy time. Liam heeft hem nu een week en vroeg me al af hoe we hier mee verder moesten, maar dit ga ik eens proberen 😁

5 jaar geleden

Reactie op LMvB

Wij hebben de pavlik gewoon over haar kleertjes. Heeft hem nu 3 weken en mo ...
Ons werd verteld dat we ook met vasthouden en borstvoeding een andere houding aan moesten nemen, maar dat komt misschien ook omdat haar heupje nog niet soepel is en daardoor haar beentje nog niet zo gespreid is (zoals bij jouw dochtertje). Ook mag ik geen normale kleertjes bij haar eronder aan doen... Vind het soms maar ingewikkeld 😉

5 jaar geleden

Reactie op Juul888

Dankjewel! 😊 Wat een lief meisje. Hopelijk is het na het dragen van de ban ...
Wij hebben een triptrap met een babyset, daar best ze gewoon in, alleen haar beentjes kunnen niet door t riempje dus ze zit er gewoon los in! De gastouder heeft een doomoo, vind ze daar wel leuk. Maar is niet perse noodzaak dus :)

5 jaar geleden

Reactie op LMvB

Wat heeft jouw kindje de beentjes ver uitelkaar niet lullig bedoeld Was dit gelijk van begin af aan al zo? Of door het dragen van de pavlik? Mijn dochtertje heeft ook 1 om maar heeft de benen niet zover uit elkaar

5 jaar geleden

Reactie op LMvB

Vind het nog bizar dat orthopeden zo verschillend advies geven. Ze raadde bij ons aan de eerste dagen rollen er onder te leggen tegen spierpijn en daarna vooral lekker loslaten ..

5 jaar geleden

Reactie op sas30

Wat heeft jouw kindje de beentjes ver uitelkaar niet lullig bedoeld Was di ...
Die van ons zit ook wel aardig wijd dan hoor! Ze draagt hem nu 3.5 week, in het begin was die wel minder wijd

5 jaar geleden

Die van ons zit ook wel aardig wijd dan hoor! Ze draagt hem nu 3.5 week, in ...
Ja indd ook wijder dan mijn dochtertje Vroeg me gewoon af of het uiteindelijk zo moet zitten want dan heb ik nog even te gaan Bij mij zit het veel dichter op elkaar vandaar

5 jaar geleden

Reactie op sas30

Ja indd ook wijder dan mijn dochtertje Vroeg me gewoon af of het uiteindel ...
Volgens mij wordt het vanzelf wijder en is dat ook de bedoeling. Bij onze dochter is het ook nog niet wijd, maar dat komt omdat haar heupje stug is. En juist dat haar beentje niet wijd kan, was het kenmerk voor heupdysplasie. Ik vrees ook dat wanneer dit niet gebeurd, ze misschien wel een spreiden of gips moet..

5 jaar geleden

Reactie op Juul888

Volgens mij wordt het vanzelf wijder en is dat ook de bedoeling. Bij onze d ...
Ook aan de linkerkant of niet??? Ja denk ik ook dat er dan verder gekeken wordt hoop zo dat dat niet nodig is Je hebt ook een iets andere pavlik dan ik heb Mijn dochter heeft zo 1

5 jaar geleden

Reactie op Juul888

Volgens mij wordt het vanzelf wijder en is dat ook de bedoeling. Bij onze d ...
Ook aan de linkerkant of niet??? Ja denk ik ook dat er dan verder gekeken wordt hoop zo dat dat niet nodig is Je hebt ook een iets andere pavlik dan ik heb Mijn dochter heeft zo 1

5 jaar geleden

Bij ons gaf de orthopeed aan dat ze niet op de buik mag liggen met spreidbroekje aan. Hier doen we haar 45 min pd de spreidbroek af zodat ze even lekker op de buik kan liggen. En om de dag 30 min (ivm het badje). Hier nu 3 weken om en ze verwachten dat het bij max 6 weken al af mag.

5 jaar geleden

Reactie op sas30

Ook aan de linkerkant of niet??? Ja denk ik ook dat er dan verder gekeken ...
Ja ook links! Dat harnasje van jouw dochtertje ziet er wat prettiger uit! Aankomende week weer controle en dan ga ik ook wat meer vragen stellen over de gradatie/ernst etc. Afgelopen week nogal overrompeld na de echo ;)

5 jaar geleden

Reactie op Miepje1

Bij ons gaf de orthopeed aan dat ze niet op de buik mag liggen met spreidbr ...
Wat bijzonder al die verschillende adviezen. Ik hoop voor jullie dat ie snel af mag!

5 jaar geleden

Reactie op Juul888

Ons werd verteld dat we ook met vasthouden en borstvoeding een andere houdi ...
Dat zou inderdaad kunnen. Bij ons was de afwijking maar 5% en ze kon haar beentjes ook goed wijs doen. De kom is alleen niet diep genoeg.

5 jaar geleden

Reactie op sas30

Wat heeft jouw kindje de beentjes ver uitelkaar niet lullig bedoeld Was di ...
Na de eerste week hebben ze het strakker gezet. Dit is nu week 4 hopelijk mag hij snel af. De verwachting bij ons is 3/4 maanden bij jullie?

5 jaar geleden

Vind het nog bizar dat orthopeden zo verschillend advies geven. Ze raadde b ...
Apart inderdaad bij ons gaven ze aan dat het niks uitmaakt maar dat het prettiger is met rol eronder.

5 jaar geleden

Reactie op LMvB

Na de eerste week hebben ze het strakker gezet. Dit is nu week 4 hopelijk m ...
Ah oké ben ook al op controle geweest voor de harnas toen niks gedaan morgen moet ik weer heen voor controle dus zal me benieuwen of het nog goed zit Ze heeft hem morgen 3 week om Volgende week moet ik trug voor foto’s laten maken en naar de orthopeed voor uitslag dus dan heeft ze hem een maand om Hoop dat het dan beter is ☺️ Ze hebben mij niet verteld hoelang ze dachten dat ze hem om moest