8 Reacties

2 jaar geleden

Grote zwemHanddoek onder het matras leggen, zo ligt hij wat hoger met zijn hoofd.

2 jaar geleden

Ik heb ook n grote handdoeken onder zn hoofdeind, hoestdrank, en luuf op zn borst en onder zn voeten

2 jaar geleden

Wij hebben druppels van vsm gebruikt bij ons zoontje. Binnen enkele dagen merkte we verschil. Tussikind siroop heet het spul.

2 jaar geleden

Neusspray, in stoom zitten, in de badkamer. En inderdaad, matras verhogen. Zodat hoofd hoger ligt dan zijn lichaam

2 jaar geleden

De tips die al gegeven zijn en wij hebben standaard een rietjesbeker met water in zijn bed staan. Kan hij ook even wat drinken na een hoest bui of als hij dorst heeft. Mocht hij mega verkouden zijn en de zoute neusspray werkt niet kun je ook bij de apotheek een sterk verdunde neusspray/druppels halen met xylometazoline (0.025 variant) dat wordt gegeven aan baby’s die mega verkouden zijn en niet meer kunnen drinken daardoor.

2 jaar geleden

Bij zoontje slaat ieder virus snel op zijn longen, dus hij kan soms echt de longen uit zijn lijf hoesten… Tussikind hebben wij dus ook altijd staan. Daarnaast idd een slokje drinken, als het echt eeg is druppel ik wat etherische menthololie op een doekje die ik in zijn kamer leg. Nooooit direct op de huid maar de geur in de kamer geeft hier ook duidelijk verlichting.

2 jaar geleden

Kaliptus op borst en rug smeren, voetzooltjes ook insmeren en dikke kousen aan, onder het bedje een halve ajuin leggen... Helpt hier altijd heel goed als hij wat begint te hoesten om het snel tegen te gaan