15 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde probleem maar we zullen echt even moeten wachten! Het is een roofvis, waardoor ook verwarmen geen effect heeft.. Gewoon even helemaal geen tonijn.. Sterkte!

3 jaar geleden

Verloskundige zei bij ons dat als we er niet in overdrijven dit absoluut geen kwaad kan.

3 jaar geleden

Mijn verloskundige zeg dat het wel mag af en toe en eet het 1 keer per 2 weken

3 jaar geleden

Nee het gaat om dioxine en zware metalen die er in zitten (zoals kwik). Ik zou dit de hele zwangerschap laten staan.

3 jaar geleden

Mijn vorige zwangerschap (2018) mocht het nog wel. Heb het idee dat ze steeds strenger worden met de regeltjes. Maar je moet vooral doen wat voor jou goed voelt. Ik eet het nu niet, maar denk dat als je het heel sporadisch een keer eet, dat het niet zoveel kwaad kan.

3 jaar geleden

Ik heb het gewoon gegeten net zoals bij de vorige drie kids. Toen mocht het nog en heb er drie gezonde kids aan overgehouden. Idd gewoon niet overdrijven en 1 x in de zoveel tijd prima toch

3 jaar geleden

Ik heb net sardientjes op

3 jaar geleden

Het is een roofvis en daarom moet je dat niet te vaak eten. Maar zo nu en dan, bv 1x in de 2 weken kan het echt geen kwaad (advies van mijn schoonzusje, is huisarts)

3 jaar geleden

Ik heb gisteren 3 stukjes roggebrood met zoute haring en uien gehad. Had er zo'n zin in en ga dit ook niet te vaak doen, maar heb er wel va genoten 🥰 Af en toe zou wel kunnen,maar zou het niet te vaak doen

3 jaar geleden

Haha toevallig hadden we het hier net thuis over! Ik mocht het de vorige keer ook gewoon eten en nu zeggen ze in het ziekenhuis ook dat het af en toe echt wel kan. Maar wat ik zelf gek vind in de ZwangerHap app is dat je geen pizza met tonijn mag, maar wel pastasaus met tonijn🤷🏻‍♀️ Terwijl voor de kwik het niet uit zou maken dat het verhit is, daar krijg je de kwik er niet mee uit. Dus die begreep ik niet helemaal😄

3 jaar geleden

Dit zegt zwanger hap

3 jaar geleden

Reactie op Lokko

Ik heb net sardientjes op
Dat is nog geen tonijn😂

3 jaar geleden

Een vriendin van mij mocht het bij haar eerste nog wel en bij de tweede niet meer (bijna 3 en bijna 1). Het mag niet omdat het een roofvis is, dus verhitten maakt niet uit. Ik zou er voorzichtig mee zijn, maar het is dus vrij recent dat het ineens ook niet meer mag. Misschien heb je er wat aan voor je besluitvorming :).

3 jaar geleden

Als je googled naar ‘kwik vis’ krijg je een handig schema. Zo bevatten sardientjes weinig kwik, deze worden weer opgegeten door krabben en die weer door etc. De tonijn is een roofvis en eet dus de andere visjes op waardoor het totaal aan kwik enorm wordt verhoogd. Dit kan schadelijk zijn voor de ongeboren baby. Vandaar dat het wordt afgeraden