16 Reacties
één jaar geleden
Hier begint het wel beetje te komen. Ze wil regelmatig op t potje. Meestal komt er dan vervolgens niks. Ze zet het vooral in omdat ze in dr blote kont wil lopen en omdat we altijd verhaaltje voorlezen als ze op t potje zit. Als er dan wel een keer een paar druppeltje in zitten (nooit een heel plasje), dan doen we heel enthousiast. Maar verder zijn we nog niet echt begonnen met zindelijkheidstraining ofzo. Dat komt idd in de zomermaanden.
Maar lang niet elk kindje van 2,5 heeft er al interesse in. Sommige pas als ze bijna 4 zijn. Dus het komt vanzelf!
één jaar geleden
Nee niks. Doe er ook niks aan en probeer ook niks. Bij de oudste ook niet gedaan en ineens wilde ze naar toilet... komt vanzelf.
één jaar geleden
Hier ook niet. Laatst waren we ergens waar je bij elk informatiepunt een sticker kreeg waarop ze mega enthousiast werd en alle stickers wilde verzamelen.
Dacht dus ga een stickerkaart voor haar maken en bij elke plas of poep krijgt ze een sticker maar ze geeft er he-le-maal niks om 🤣🤷🏼♀️. Dus we wachten idd maar tot de zon goed gaat schijnen ☀️
één jaar geleden
Die van ons heeft op zich wel eena interesse, wil wel eens op de wc zitten en geeft wel aan als hij gepoept heeft in zijn luier.
Is hij er dan klaar voor? Geen idee, vind het lastig. Hoe en wanneer moeten we beginnen? In onze vakantie of toch in een week dat hij vrij is van peuterspeelzaal? Of in een gewone week met oppas...
één jaar geleden
Hier ook nog weinig interesse in het potje. We hebben 1 moment in de dag nu dat hij op het potje plast en dat is voordat hij in bad gaat/ of pyama aandoen voor de nachtslaap. Doen we nu x aantal weken en nu zegt hij zelf al: plassen op potje, zodra we avondritueel starten. Ga nu proberen ook nadat hij wakker is hem op de pot, maar dat lukt niet altijd want hij haat verschonen 🤪 Ik vraag soms als ik zie dat hij moet poepen of hij op potje wil, maar nope. Komt vanzelf allemaal!
VRIEND
één jaar geleden
Jup, heb hier een week gestart met trainig volgens de zindelijkheidsbox. Helaas. Hij vond het niet zo boeiend en liet het gewoon lopen. Pas als ik zei daf hij dan op potje moest zitten ging hij maar dan kwam er natuurlijk niks meer. Over paar maanden gaan we het gewoon nog eens proberen als hij ook mee gaat doen, haha.
één jaar geleden
Hier ook. We proberen het af en toe. Als ze niet moet plassen wil ze wel even voor de lol op het potje zitten. Maar als ze wel moet plassen vindt ze het maar spannend en wil ze absoluut niet meer 😉.
Ik denk dat ach dat komt vanzelf. Mijn man wil stiekem al wel echt gaat proberen met echte potjestraining
VRIEND
één jaar geleden
Hier nog steed dat ze gewoonweg heel volhardend weigert op het potje of wc met verkleiner te zitten. Kan haar niet dwingen.
Terwijl ze tijdje geleden zo goed haar plasjes erop deed, ze gaf het niet aam maar als ze erop zat deed ze direct plasje. Maar loslaten en kijken wanneer ze er aan toe is.
Vraagje, weten jullie hoe je dat als ze zindelijk is op andere plekken doet? Want wc bril is nog steeds te groot en je neemt niet altijd potje of verkleiner mee. Vasthouden zou kunnen maat kan me voorstellen dat ze dat eng vind boven zo'n grote wc.
Zal zicht tzt wel oplossen.
één jaar geleden
Reactie op 2020mama
Hier nog steed dat ze gewoonweg heel volhardend weigert op het potje of wc ...
Ik houd Luna altijd vast en ze vindt het eigenlijk niet eng. Op de opvang hebben ze van die lage kindertoiletten, maar ook geen extra hulpmiddelen verder.