13 Reacties
één jaar geleden
Het komt vanzelf,,, onze oudste was 3,5 jaar en onze jongste van november 2020 die doet alleen de grote boodschap op de wc maar ook nog vaak genoeg in de luier. Geen zorgen maken ieder kindje heeft zijn/haar eigen tempo
één jaar geleden
Hier ook nog niet hoor. Plassen gaat af en toe goed op de wc en dan vraagt ze er zelf naar. Maar ze doet ook gewoon nog 80% in dr luier. Poepen doet ze sowieso nog helemaal niet op de wc
één jaar geleden
Ik ben de hele zomer met dat stomme potje in de weer geweest, want dat zou dan de beste tijd zijn want dan kunnen ze in hun onderbroek of bloot rondlopen. Nou ging totaal niet, op heeel soms een toevalstreffer na dan. Helemaal geen interesse of echt besef wat er moest gebeuren. Dit leidde tot frustratie bij beide kanten. Dus heb het maar opgegeven voor toen, hij is er nog niet klaar voor en zolang hij maar zindelijk is voor dat hij naar de basisschool gaat, komt het vast allemaal wel goed.
Tot twee weken geleden hij opeens uit zichzelf zei dat hij een plasje wou doen op het potje.. nou mond viel open van verbazing en dacht eigenlijk dat hij gewoon zijn bedtijd aan het rekken was😆 maar hij moest echt plassen en nu doet hij denk ik de helft van zijn plasjes op de wc de rest nog in de luier. En poepen ook alleen in de luier helaas. Maar vertrouw er nu wel weer volledig op dat het wel komt als hij daar zelf echt aan toe is! En dat zal vast wel zijn voor dat hij 4 jaar is😊
VRIEND
één jaar geleden
Onze dochter kan op potje plassen maarnwil er (meestal) moet op zitten. En enkele keer geeft ze het vooraf (of na paar druppels) aan dst ze moet plassen. Poepen weet ze altijd.vooraf maar wil ze ook niet op potje, gaat in ristignhoekje staan (daar potje zetten werkt niet).
Ze was prematuur en met veel dingen wat later. Ik probeer het los te laten en niet te pushen maar wel blijven aanbieden op potje/wc te gaan.
Maar vind het zelf soms frusterend vooral omdat ze wel kan inhouden en op potje direct plast maar gewoon niet wil. Blijkbaar toch nog niet aan toe 🤷🏼♀️
één jaar geleden
Hier ook nog niet. Soms heeft hij periodes dat hij het leuk vind en soms weer niet. We hebben bij Sem langer gewacht sowieso omdat hij een afwijking heeft met verhoogde kans op blaas en nierbekkenontsteking. De artsen zeiden dat hij met zindelijk worden meer ontstekingen kan krijgen. Dus ik wil zeker weten dat hij er echt aan toe is en het goed zelf op tijd aangeeft.
Probeer maar te denken dat we nog 1 jaar hebben voor school begint dus dat moet vast goed komen😅
één jaar geleden
Mijn meisje vind het leuk om op het potje te gaan, of de "grotenmensen wc" maar ze bepaald geheel zelf wanneer ze dat wel of niet wil. Wanneer ze er zelf naar vraagt doet ze ook echt wat, maar als ik haar er zomaar opzet doet ze helemaal niks. Ik maak me niet druk.... mijn zoon was van het ene op het andere moment compleet zindelijk, vlak voor hij naar groep 1 ging...
één jaar geleden
Hier kan ze prima op het potje/wc plassen, maar alleen als ze er zelf zin in heeft. En dat is op het moment eigenlink nooit haha. Ze vertelt wel altijd dat ze moet plassen en zegt dan ‘ik moet even in mijn luier plassen’. Buiten plast ze eigenlijk niet. Als ze bijv in de tuin aan het spelen is gaat ze in de deuropening staan om te kunnen plassen 🤷♀️
Poepen doet ze sowieso niet op het potje/wc. Heeft ze 1 keer gedaan en ben bang dat onze reactie iets te enthousiast was toen 🫣
Met nog een jaar te gaan tot de basisschool hebben we nog alle tijd toch.
één jaar geleden
Hier ook nog helemaal niet. Het is zon druk kind dat haar (langer dan 10 seconden) op het potje of de wc laten zitten al een hele uitdaging is!
VRIEND
één jaar geleden
Onze dochter was nog niet zindelijk maar kan wel tijd plas ophouden en als ze op potje gaat (omdat wij dit zeggen, wil ze niet altijd) plast ze binnen een minuut (als er wat in zat). Maar 2 weken ziek geweest, longontsteking, en nu weer opnieuw starten. Ze heeft gisteren gelukkig 2x weer op por geplast. Waaronder grote plas na nacht. Maar wer rustig proberen op te bouwen...