Uhm...moeilijk naar wc kunnen herkenbaar? Iemand tips?

friesemamainspe
6 dagen geleden
Volgen
Ik ben (na heel lang proberen) 5 weken zwanger en echt mega blij en tegelijkertijd hartstikke onzeker (zou het allemaal goed komen?). Los daarvan merk ik sinds een paar dagen dat de grote boodschap heel lastig is geworden. Super hard en pijnlijk. Herkennen mensen dit? Heeft iemand een tip? Veeeel water drinken en gezond eten doe ik al
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
20 reacties
Laulauw
6 dagen geleden
Niet per se dat het erg lastig is geworden, maar mijn stoelgang is absoluut veranderd in meer 'vast' 😅 blijf ook gewoon veel drinken..
  • Rapporteren
MR24
6 dagen geleden
Roosvicee laxo drinken, zie ook topic "buikpijn"
  • Rapporteren
AnDeRu
6 dagen geleden
Ken het! Ik drink nu in de ochtend een glas lauwwarm water, eet een schaaltje pap en daarna nog een paar kiwi’s of een banaan. Sindsdien gaat het bij mij wel wat beter. Plus goed bewegen helpt ook!
  • Rapporteren
Sannecl92
6 dagen geleden
Roosvicee laxo, pruimen eten, veel water drinken, havermout eten en veel vezels. Helpt bij mij iig nu allemaal wel een beetje!
  • Rapporteren
Lapaza
6 dagen geleden
Heel herkenbaar dus ik lees graag alle tips mee! :)
  • Rapporteren
Jessica Smulders
6 dagen geleden
Je kunt eventueel een goede pro-biotica proberen. Bijvoorbeeld van het merk bio-kult. Dat ondersteund de natuurlijke darmflora en helpt daardoor vaak binnen een paar dagen (soms dezelfde dag al).
  • Rapporteren
Gertruda
6 dagen geleden
Tarwezemelen en lijnzaad! Bijv. door de yoghurt sochtends (met fruit), heerlijk maaltje! Roosvicee laxo, pruimen en vijgen. En heeeeel veel water drinken.
  • Rapporteren
Michellet
6 dagen geleden
Lactulose van de apotheek heeft mij super goed geholpen! Op advies van de verloskundige. Daarbij neem ik roosvicee laxo en elke ochtend een vers geperste sinasappelsap. Nu nergens meer last van😊 hoop dat je er wat aan hebt. Gefeliciteerd
  • Rapporteren
Selsi
6 dagen geleden
Herkenbaar! Bij mij werken gedroogde pruimen heel goed.
  • Rapporteren
Ramona07
6 dagen geleden
Pff zo herkenbaar, lijk wel een konijn.... 😂. Ik lees mee
  • Rapporteren
Marieke246
5 dagen geleden
Reactie op Gertruda
Tarwezemelen en lijnzaad! Bijv. door de yoghurt sochtends (met fruit), heerlijk maaltje! Roosvicee laxo, pruimen en vijgen. En heeeeel veel water drinken.
Volgens ZwangerHap alleen niet meer lijnzaad dan 45 gram per dag omdat je anders teveel vd schadelijke stof cyanogenen binnen krijgt.
  • Rapporteren
Mireille86
5 dagen geleden
Zeker herkenbaar!! Ik kon tijdens mijn 1e zwangerschap heel moeilijk naar de wc. Heb toen echt huilend op wc gezeten Tips: elke ochtend Yakult en kiwi. Veel bruin brood eten en beperk fast food eten. Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Veel fruit eten zoals aardbeien en frambozen helpt ook.
  • Rapporteren
Miertje08
5 dagen geleden
Ik wil de ander kant graag vertellen, al jaren geleden een prikkelbare darm vastgesteld, normaal daardoor dunne ontlasting maar sinds ik zwanger ben eindelijk normale ontlastig😊 Was een van de eerste dingen die me opviel voor dat ik een zwangerschapstest had gedaan. Ik probeer ook goed te drinken en fruit te eten. Maar kan me voorstellen dat het als je dit niet hebt niet fijn is. Ik zou als het echt heel erg wordt en onderstaande tips niet helpen we de VK bellen.
  • Rapporteren
Evs90
4 dagen geleden
Ik gebruik sinds vandaag zakjes mycrogynol of iets dergelijks, mijn ontlasting is om te janken haha. Veel vezels eten helpt. Kijk ook goed of je misschien medicatie gebruikt waarbij dit een bijwerking kan zijn. En heel veel drinken!
  • Rapporteren
Laurake86
4 dagen geleden
Ik durf eigenlijk niet goed naar de wc gaan, schrik om druk te zetten omdat ik dan weer denk dat dat niet goed is voor het vruchtje. Ik wacht tot het echt dringend is, zodat het wat vanzelf gaat 🙄
  • Rapporteren
meshmesh
4 dagen geleden
Ik gebruik magnesiumpoeder! Is een klein zakje met dus magnesiumpoeder, smaakt naar sinaasappel. Bij mij was het echt om te janken, heb echt een paar dagen (+/-5, sorry too much info) gewoon verstopt gezeten omdat het gewoon niet kwam, het zat gewoon vast... helpt heel goed. Daarbij helpt ook gedroogde pruimen eten bij mij! Kiwi’s kan je ook nog proberen.
  • Rapporteren
lisettew-25
4 dagen geleden
Veel vezels eten en daarbij ook veel drinken (min 2 liter) helpt. Dus volkoren brood, volkoren pasta, zilvervliesrijst, gedroogde abrikozen, roggebrood. Probeer niet te persen op de wc, dat is niet zozeer schadelijk voor de kleine als wel dat je er aambeien van kunt krijgen. Google eens op ‘goede toilethouding’, dat helpt ook.
  • Rapporteren