18 Reacties

5 jaar geleden

Ik raad je deze aan!

5 jaar geleden

Gewoon goed soppen. Ik gebruikte voor m'n zoontje altijd van Zwitsal zo'n schuimpompje. Lekker extra zeep, dan ruikt het daarna weer fris. Het kan geen kwaad, door de verkleving kan je niet bij de slijmvliezen komen

5 jaar geleden

Ik raad je deze aan!
Hoe moet je dit gebruiken?

5 jaar geleden

Hier een mama met 3 zonen, ik herken het probleem niet, ik doe die van mij om de dag in het badje. Ik maak altijd goed schoon ook blij plasluiers met doekjes. Je kunt anders talk poeder gebruiken. Wanneer ze poepluiers hebben ook het piemeltje optillen en rondom goed schoonmaken. Als je opstaat met hem bij de eerste luier verschonen schoonmaken met water en wat Zwitsal zeep eventueel. Probeer of dat helpt. Er bestaat ook van dat water met lekkere geur zoiets als reinigend water zonder spoelen. Ruikt echt super lekker

5 jaar geleden

Ik herken het ook niet. Mijn zoontje heeft dat niet. Ik zou voor de zekerheid toch even de huisarts bellen. Wie weet is er een onderliggend probleem 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Mijn mannetje is 16 weken en kan het wel ruiken als hij geplast heeft maar als je zijn luier verschoont en daarbij hem schoonmaakt blijf je hem niet ruiken. Hij gebruiken doekjes zonder parfum en smeren alleen waar nodig de geslachtsorganen zijn heel gevoelig voor zeep enzo. Wij doen hem daarom ook niet te vaak in bad met zeep want dat is slecht voor zijn huid 2x per week met olie en we spoelen met paps en mams in de douche. Misschien even langs de huisarts?

5 jaar geleden

Ik herken t ook. Maar vooral als hij kruidvat luiers aan heeft. En de geur blijft dan ook lang hangen. Ik was hem extra en dan is het wel weg!

5 jaar geleden

Ik raad je deze aan!
Ik herken je probleem niet, maar op de dagen dat ons zoontje niet in bad gaat gebruik ik ook deze. Beetje op een hydrofiel washandje en billetjes en piemel schoonmaken. Je hoeft het niet na te spoelen, maar ik haal er altijd nog even een (geurloos) billendoekje langs.

5 jaar geleden

Ik herken het ook niet, gebruiken op het moment ook Kruidvat luiers (en hij heeft gigantische plas luiers). Wij maken iedere verschoning (ook bij alleen plas) schoon rond zijn balletjes en onder zijn plasser, zitten ook soms witte pluisjes of huid schilfers oid, die haal ik ook goed weg. Dit alles met een wasbaar billendoekje, dus alleen water en een lekker stevig doekje waar je goed mee kan poetsen

5 jaar geleden

Reactie op Natas12983

Ik herken t ook. Maar vooral als hij kruidvat luiers aan heeft. En de geur ...
Onze dochter ruikt ook muf door kruidvat luiers. De geur blijft ook hangen als de luier uit. Alleen met wassen gaat het weg.

5 jaar geleden

Wij hebben hier ook geen last van. Ik gebruik pampers premium en bijna elke luierwissel gebruik ik doekjes van neutral over z’n piemeltje, balletjes en billetjes. Smeer het bij enig teken van roodheid in met bepanthen (billen, aanhechting van de balletjes en liesjes). Wij douchen hem om de dag, en wassen alleen z’n haartjes 1x per week met neutral zeep. In het weekend krijgt hij een badje met olie van dr leenarts. Na douche smeer ik hem helemaal in met neutral olie ook het luier gebied. Ik verschoon de luier bij elke voeding (geef bv dus dat is ca. 7x) en tussendoor voel ik ook aan de luier of hij vol is of check ik de streep. Mocht hij blauw zijn verschoon ik hem ook al is de luier niet perse vol vol. De luiers zelf kunnen wel naar urine ruiken maar hij niet. Is de urine in de luier wel transparant?

5 jaar geleden

Reactie op Natas12983

Ik herken t ook. Maar vooral als hij kruidvat luiers aan heeft. En de geur ...
Hier ook bij onze dochter als we de kruidvat luiers gebruiken.

5 jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Hoe moet je dit gebruiken?
Ik doe het op een xl wattenschijfje en maak dan alles schoon. Heb gelukkig nooit dat het stinkt!

5 jaar geleden

Reactie op november11

Wij hebben hier ook geen last van. Ik gebruik pampers premium en bijna elke ...
Wat gek, wij gebruiken ook pampers premium en gebruiken ook neutral doekjes. We doen hem om de dag in bad, soms om de twee dagen, en soms alleen met water om zijn huidje niet te laten uitdrogen. Roodheid of luier uitslag heeft hij niet en ook nooit last van. Wij verschonen hem ook zodra zijn luier vol zit of als we toevallig zien dat de blauwe streep zichtbaar is. Zijn urine is transparant. Vind wel dat die luiers soms een urine geur hebben

5 jaar geleden

Reactie op Theresax

Wat gek, wij gebruiken ook pampers premium en gebruiken ook neutral doekjes ...
Wat gek inderdaad. Ja de luiers hebben inderdaad een specifieke geur. Maar vind het niet echt een urine lucht. Maar als je zoontje verder tevreden is, goed plast, heldere urine heeft zal het vast horen. Misschien ruik je de pamper en niet zozeer urine? Zou dat kunnen?

5 jaar geleden

Hij ruikt niet echt, maar met elke luierwissel poets ik alles even op. Heb waterdoekjes dus geen parfum oid, en dan even onder de balletjes langs, piemeltje even omhoog en eronder even schoonmaken.

5 jaar geleden

Ik probeer elke keer met verschonen van luier rond de testikels schoon te maken. En als hij een poep luier of extreem volle plasluier, dan doe ik altijd even langs het hele zaakje een doekje halen...

4 dagen geleden

Hier een mama met 3 zonen, ik herken het probleem niet, ik doe die van mij ...
Lees je goed in over Talk. Dit staat op de verdachte lijst van potentieel schadelijke stoffen. In Engeland wordt het al afgeraden. Je kunt wel alternatieven gebruiken. Zoals maizena (op basis van Mais) of poeder op basis van natuurlijke klei of rijst (Naif).