30 Reacties
5 jaar geleden
Ik zou even na CB bellen die kunnen je raad erover geven. Verder als je het aantal kg x 150 doet zoveel mag die per dag hebben
5 jaar geleden
Je kan dit uitrekenen.
Ik geloof dat de formule hiervoor is:
Het gewicht x 150 en dan ÷ door het aantal flessen dat is volgens de richtlijnen wat ze per fles mogen hebben! Maar het ene kind is het andere niet en als ze het nodig heeft!
5 kilo × 150 ÷ 5 = 150. Dus volgens mij zit je helemaal goed! 😊
5 jaar geleden
Op de achterkant van de voeding staan de richtlijnen. Erg handig. Doe waar je je goed bij voelt en wat je moeder gevoel je in geeft. Wij zijn na eigen inzicht ook meer voeding gaan geven en dat was van het cb uit prima. Bel anders bij twijfel het cb.
5 jaar geleden
Tot 5kg zit je kindje inderdaad prima. Boven de 5kg mag je naar 180+6 schepjes.

5 jaar geleden
Mijn zoontje is 12 weken en krijgt 6x 150 en weegt pas sinds vorige week iets meer dan 5 kg. Maar hij vraag nu ook wel om meer maar ik ga richting de 1 liter dan en ik lees daar veel verschillende dingen over op internet of het nou wel of niet mag vraag ik me dan ook af, en ik denk 150cc 5 flessen kan als je kind daar naar vraagt maar dan ligt het natuurlijk ook aan de groei curve of je kindje dan geen overgewicht krijgt met 4 weken 5 kg klinkt al heel veel maar mijn zoontje zit nu nog in laag gewicht dus ik durf het niet te zegge
5 jaar geleden
Ik geef nutrilon 1 en kruidvat 1 door elkaar en op beiden staat deze informatie.

5 jaar geleden
wij geven onze jongen van 7 weken 6x 170cc. anders heeft hij echt niet genoeg
5 jaar geleden
Reactie op savannahbastiaansen
wij geven onze jongen van 7 weken 6x 170cc. anders heeft hij echt niet geno ...
hij weegt 5.8
5 jaar geleden
Reactie op mama'sPrinsje
Sinds vandaag drinkt mijn zoontje 150cc. 4,5 week oud.
Zoveel?
5 jaar geleden
Hier met 8 weken begonnen met 5 flessen van 165cc. Dus 150+4 schepjes. Woog vorige week maandag 5,2kg en is as dinsdag 9 weken oud
5 jaar geleden
Reactie op CarolienJansen
Ik geef nutrilon 1 en kruidvat 1 door elkaar en op beiden staat deze inform ...

Ik vind dit echt aan de hoge kant! Je kan beter gewichtx150:aantal flessen doen
5 jaar geleden
Reactie op Natas12983
Je kan dit uitrekenen.
Ik geloof dat de formule hiervoor is:
Het gewicht ...
Als hier nog schepjes bij op moeten is het 165🙃
5 jaar geleden
Mijn zoon is ruim 7 weken oud en weegt denk rond de 5,4 kg. Hij kan de 150 cc wel op maar hij komt nog steeds om de 3 a 4 uur. 5 red hij echt niet. Dan krijgt hij over 24u teveel voeding dus ik ben terug gegaan naar 120 cc met 1x 150 voor de nacht. Daarnaast gaf hij soms mondjes terug en dat heeft hij niet met de 120. Je kent je eigen kind het beste denk ik.