31 Reacties

4 jaar geleden
Ik doe het soms, als ze alert is en chill.. ze vind het heerlijk en luisteren doet ze ook echt. Kindje is nu 11 wk. Ik laat alleen hoog contrast boekjes zien of met speciale plaatjes en vooral kort ook. K ben logopediste, dus ook voorstander van veel gezellig taal aanbod sowieso!

4 jaar geleden
Ik doe het al vanaf week 4. Hier een juf dus ook ik ben een voorstander van: je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen. De kleine man hier wordt er rustig van...

4 jaar geleden
Ik doe het al vanaf dat ze ongeveer 6 weken oud is. Eerst viel ze prima zelf in slaap, maar eenmaal in haar eigen kamertje en ledikantje vond ze het eng. Dus toen geprobeerd voor te lezen en bevalt haar prima! Ook schijnt het al heel goed te zijn voor de woordenschat en andere taal gerelateerde dingen, maar voor mij gaat het nu nog meer om het feit dat ze lekker in slaap kan vallen. :)

4 jaar geleden
Ik had ergens gelezen dat je ermee kunt beginnen vanaf het moment dat je baby nieuwsgierig om zich heen kijkt. Dat is over het algemeen wanneer baby’s rond de 3 maanden oud zijn (stond er). Dus wij zijn er toevallig van de week mee begonnen. Ook een baby van 12 weken hier. Ze vind het vooral leuk dat we zo vrolijk tegen dr praten en is gefascineerd door de kleurtjes in het boekje.

4 jaar geleden
Een vraag voor de mamas die voorlezen. Wanneer doen jullie dit ? Wanneer wij onze dochter op bed leggen en dus de laatste fles geven huilt ze vaak voor de fles want honger😅 . Na de fles is ze dan vaak al in dromenland..

4 jaar geleden
Een vraag voor de mamas die voorlezen. Wanneer doen jullie dit ? Wanneer wi ...
Wij doen het altijd na de fles, dan is het boertje - verschonen - verhaaltje - liedje zingen en dan slapen.
Bij jou gaat dat helaas niet op als ze al gelijk in slaap valt haha. Geeft ze niet al eerder signalen af dat ze moe is?
Dan kun je misschien haar eerder op bed leggen?

4 jaar geleden
Hier bij alle 3 vanaf dag 1 gedaan. Hoe kleiner ze zijn hoe korter het boekje/verhaaltje is

4 jaar geleden
Een vraag voor de mamas die voorlezen. Wanneer doen jullie dit ? Wanneer wi ...
Wij doen het alleen in de namiddag. 's avonds valt ze ook meestal meteen na de fles in slaap en heeft het dus niet veel nut 🤭. In de namiddag is ze nog redelijk goed wakker en kijkt ze heel aandachtig naar het boekje. Als we haar dan in haar bedje leggen, valt ze redelijk snel in slaap.

4 jaar geleden
Als tip zou ik regelmatig kijken bij de Kruidvat. Ze hebben daar Dikkie dik, Kikker en Woezel en Pip vaak in de aanbieding. Heel erg leuk. En als de action weer open is... Die hebben ook vaak leuke boeken met grote platen

4 jaar geleden
Reactie op Trui
Welke boekjes lezen jullie voor? Ik zoek wat inspiratie voor leuke boekjes ...
Nijntje, gonnie en gijsje, jip en janneke , kikker en vriendjes