Lieve mama's,
Vanaf welke temperatuur geven jullie je kindje paracetamol?
Onze dochter heeft nu een temperatuur van 37.8 graden, we twijfelen of het nodig is.
Vanaf welke temperatuur geven jullie je kindje paracetamol?
Bedankt en de groetjes.
Mijn dochter had 38 graden koorts. In een lauw badje gedaan en temp zakte al heel snel. Misschien kunnen jullie dat eerst proberen als je dat nog niet hebt gedaan. Overdag zou ik er niets aan doen, behalve dunnere kleding etc. Maar
voor de nacht zou ik toch een zetpil geven.
Als ik merk dat ze pijn heeft of last heeft.. Daarom niet per se met koorts. Ik neem ook paracetamol als ik bijvoorbeeld hoofdpijn heb maar geen koorts. Je hoort wel het verschil in huilen als ze ergens last van heeft. Het is dus niet zo dat elke keer ze lastig is we perdolan geven.. De fles is hier eerder over datum dan dat ze leeg is..
Ik geef mijn zoontje iets vanaf 38 graden (of als hij duidelijk last heeft) en kleed hem bij koorts of verhoogde temperatuur ook niet te warm aan (bijvoorbeeld geen deken over zijn kleertjes of enkel een dunne hydrofiele doek).
Als ik mn kinderen temperatuur betekend dat ik aan gedrag kan merken dat er iets loos is. Dan geef ik paracetamol. Dus niet vanaf een bepaald aantal graden. Zetpil kan echt geen kwaad zolang je dat niet te vaak doet
Ja ik sluit me aan bij de groep die niet zo zeer kijkt naar wat de thermometer zegt maar meer wat het gedrag laat zien. Als ik dan naar aanleiding van het gedrag ga tempen en hij heeft verhoging krijgt hij een zetpil