66 Reacties

3 jaar geleden

Klein beetje olijfolie door de hapjes heen

3 jaar geleden

10cc exstra water toevoegen bij de melk fles

3 jaar geleden

Olijfolie eronder doen.mag best veel zijn hebben ze mij gezegd op het consultatiebureau..

3 jaar geleden

Meer vocht geven. Of een keertje pruimen prutje geven of een rijpe banaan (groene bananen zijn stoppend, geel bruine bananen zijn laxerend)

3 jaar geleden

Dit bericht is een maand oud, maar ben eigenlijk benieuwd hoe het nu is? Ik heb namelijk hetzelfde probleem sinds een aantal dagen 😢. Echt heel zielig, veel pijn en krampjes. Gelukkig nog geen bloed. Heb jij nog iets aan bepaalde tips gehad en/of iets gevonden wat hielp? Alvast bedankt

3 jaar geleden

Reactie op Rv89

Dit bericht is een maand oud, maar ben eigenlijk benieuwd hoe het nu is? Ik ...
Het kan helpen om tijdelijk even te stoppen met vaste voeding en even helemaal terug naar alleen melk. Je zou ook kunnen kijken of er voldoende balans is tussen vocht/vet/vezels. Qua vet kun je bijv olijfolie over de groentes doen, avocado laten eten en inderdaad rijpe bananen.

3 jaar geleden

Hier lijkt pruimenpap de oplossing. Werkt zelfs beter dan de vezel zakjes van de huisarts

3 jaar geleden

Hier ook een jongetje die krijst als hij moet poepen. 😭zo zielig is dat. Dan echt een flinke harde poep in de pamper. Alles wat daarna komt is zacht. Maar ook begonnen na het ‘vaste’ eten

3 jaar geleden

Wij hadden t zelfde... hebben pruimen mousse gedaan en heel veel geholpen. Dus billen uit elkaar gehouden zelfs als ze moest drukken... kwamen echt super harde keutels heel sneu! Daarna wat rustig aan gedaan met banaan en hebben nu altijd pruimenmousse op voorraad om tussendoor even te geven.

3 jaar geleden

Reactie op Rv89

Dit bericht is een maand oud, maar ben eigenlijk benieuwd hoe het nu is? Ik ...
Hoi, bij mijn meiden (nu 7 mnd) gaat het inmiddels iets beter! Het cb raadde meer vezels aan, papflesje,, bruin brood met margarine, vers fruit en groente. Verder water bij elke maaltijd, ipv alleen flesjes melk. Poepten mijn dochters tot voor kort maar 1 x in de week, soms zat er zelfs nog langer tussen, inmiddels 1 x in de 2 dagen dus daar ben ik al heel blij mee!! Verder tips, eventueel een drupje olijfolie in de fles, of wat extra water bij de melk

3 jaar geleden

Mag ik vragen waar jullie het pruimen mousse vandaan hebben en het pruimenpapje? Mijn zoontje heeft ook enorm last van zijn ontlasting. We gebruiken nu forlax zakjes van de huisarts, maar dit werkt minimaal. Verder krijgt hij veel extra vocht, middels flesje pruimenranje

3 jaar geleden

Reactie op Mama Van Twee2

Mag ik vragen waar jullie het pruimen mousse vandaan hebben en het pruimenp ...
Bijv. Deze van de AH. Vandaag zelf gemaakt, pruimen blenderen en klaar.

3 jaar geleden

Onze dochter heeft precies hetzelfde, terwijl ik dacht.. vaste voeding is meer vezels dus goede ontlasting. Hier zit het probleem in te weinig vocht, omdat ze haar flessen ook niet zo goed meer drinkt. Ze hapt veel liever. Ik heb haar daarom geleerd om uit zo'n rietjesbeker (de antilek is nog iets te moeilijk) te drinken, zodat ze tussendoor en tijdens haar hapjes water of thee kan drinken. Sinds we dat doen gaat haar ontlasting weer super! Ik heb ook een keertje pruim gegeven omdat de ontlasting zo hard was, zo zielig! Ze was zo ontroostbaar, dat terwijl ze niet snel huilt. Meer vocht, zoals al eerder genoemd, is echt de sleutel denk ik.

3 jaar geleden

Hier ook gehad. Dagen persen en rood aanlopen zonder resultaten. Was echt zielig op den duur. Mocht toen een keertje klysma en eventjes lactulose geven. Maar het kwam daarna weer terug. Ik wilde dat niet blijven doen. Onze oplossing: Van het Albert Heijn merk het fryit potje biologische pruim. Wij geven nu om de dag een half potje en sindsdien gaat het beter! Heeft nu frequenter ontlasting soms nog wat droog maar geen last meer in ieder geval.

3 jaar geleden

Onze meid 6 maanden nu en heeft het ook gehad. Paar Lepeltjes water geven na elke voeding en tussendoortjes. Wij maken ook zelf fruithapjes pureren en daar dan beetje volkoren beschuit aan toevoegen voor de vezels Werkt perfect en alles vers

3 jaar geleden

Olijfolie

3 jaar geleden

Precies extra water in de fles ben ik toen gaan doen, en ik ging paar keer over de dag wat lauwe thee aanbieden in en plastic bekertje. ( zonder tuit, had gelezen dat dit slecht is voor de tanden/ kaak) en dat ze dan met 9mnd goed uit en bekertje kunnen drinken.. dat hoop ik nu idd nog want mijn zoontje is 7mnd oud

3 jaar geleden

Reactie op Rv89

Dit bericht is een maand oud, maar ben eigenlijk benieuwd hoe het nu is? Ik ...
Babies mogen gewoon water drinken. Geef je kleine in totaal 60cc water over de dag. Als wij geen water drinken krijgen we ook harde ontlasting. Succes

3 jaar geleden

Olijfolie neemt de verstopping niet weg!, zorgt dat de overige ontlasting dun word. De verstopping blijft. Je kan iets meer water geven, weet niet meer hoeveel. Misschien dat meer lichaam beweging kan helpen. Zoals fietsen met de beentjes. Verder kun je ook de huisarts vragen naar zakjes poeder voor de ontlasting zoals forlax

3 jaar geleden

Mijn zoontje drinkt idd 60cc water per dag, olijfolie door de grodnten, pruenpap. Van alles geprobeerd maar heeft echt harde keutels, elke keer een strijd om deze uit te krijgen. Zetpil glycerine helpt wel maar de oorzaak blijft. Nu van de kinderarts lactulosesiroop gekregen, gisteren mee begonnen maar nog niks gemerkt...