30 Reacties
6 jaar geleden
Als je niets binnen krijgt op het moment dat je mag eten moet je je toch afvragen of je er goed aan doet. Je hoeft niet te vasten. Zit zelf op 10 weken en een paar dagen en vind t heel zwaar. Ik heb niet gevast. Luister naar je lichaam. Misselijk en niets kunnen eten is echt niet goed voor je. Gair
6 jaar geleden
Salaam! Ramadan mubarak alvast, ik ben 9+3 weken en vast dit jaar niet mee de reden is omdat ik bang ben voor t vruchtje en er iets mis gaat vooral omdat ik nog in me eerste weken zit, eerste dag heb ik wel meegedaan voor de helft maar kon het niet volhouden ik werd zo duizelig bij t opstaan en was zo onzettend misselijk! Ook heeft mijn gyn het afgeraden. Doe waar jij je goed bij voelt als je je goed voelt vast dan gewoon mee maar zou toch eerst vragen aan je gyn. Veel succes verder moge Allah je vasten accepteren het voor je makkelijk maken ❤️
6 jaar geleden
Eerste dag heb ik gevast, ging de hele dag goed. Maar na maghreb voelde ik me zo raar. Kon niet meer opstaan voor isha. Was misselijk heel gek alsof mn lichaam in shock was ofzo. Tweede dag ging t goed. Derde heb ik niet gevast( bewuste pauze dag) Vandaag weer gevast om twee uur misselijk, spugen dat ik wel moest eten. Echt pittig! Want ik kan ook met iftar weinig naar binnen krijgen. We hebben niet voor niets vrijstelling.
6 jaar geleden
Salam aleikom! Schat ik ben ook zwanger, en ik weet dat het echt niet goed is voor de baby om niet te eten! Ik vast al sinds ik klein ben en heb voor de tweede keer *tweede zwangerschap* niet gevast! Het is geen verplichting als je lichaam het niet goed opneemt dan moet je het niet doen! Maar wil je het toch doen, Moge Allah SWT je het vasten makkelijker maken en accepteren! ❤❤
6 jaar geleden
Hallo ik ben nu bijna 11w en ben zelf ook niet gaan vasten omdat ik anders weet dat ik nog zieker ga worden. Zoals faatje zegt je moet luisteren naar je lichaam. Zelf heb ik het zelfde, eet weinig door misselijkheid en ben super moe. Maak een verstandig keuze, niet voor jezelf maar voor je kleine. Succes 😊
6 jaar geleden
Assalaam alaikoum! Ik ben zelf 11+3 zwanger & vast niet mee helaas dit jaar. Voel mezelf ook superzware en misselijk en als ik niks eet en een lege maag heb wordt die misselijkheid nog veel erger. Luister goed naar je lichaam! Je reactie op het vasten klinkt niet gezond. We hebben niet voor niks vrijstelling gekregen van het vasten. Het is een rahma van Allah swt, maak daar als het niet gaat gebruik van ❤️❤️
6 jaar geleden
ik heb tot 1.5 week geleden gevast ik doe #intermatting fasting.. maar merk dat mijn misselijkheid juist enorm hoog is op een lege maag.. ik zou het niet doen dus om die reden
je kindje komt niks te kort aan voedingsstoffen mits je niet ondervoed raakt.
6 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd, maar het lukte me de eerste dag niet. Ik denk dat ik een ijzertekort heb, morgen bloedprikken. Als zwangere mag je het vasten op een later moment inhalen, als je bang bent voor je eigen gezondheid en dat van je kindje. Je hoeft je niet schuldig te voelen als het niet lukt. De islam is niet moeilijk, we maken het onszelf vaak moeilijk.
6 jaar geleden
Hoi ik ben nu 10 weken en vast dit jaar niet. Mijn schoonouders en schoonzussen zeggen ook dat het niet mag zeker het eerste trimester niet, omdat de baby zich dan het meeste ontwikkeld en de juiste voedingstoffen nodig heeft. Ook heb ik snel last van migraine als ik niet eet en ze zijn al heftiger bij mijn zwangerschap dus persoonlijk neem ik het risico niet en haal ik het later in. Maar is en blijft een persoonlijke keuze voor ieder
6 jaar geleden
Ik zou het eerst even overleggen met je verloskundige. Als die zegt dat het geen probleem is, dan kan het gewoon.