20 Reacties
3 jaar geleden
Nog 3 dagen tot 2de sprong heb ook gevoel alsof ze er al inzit drinkt niks op komt eerder voor de flessen drink slechter huilerig hangerig
3 jaar geleden
Reactie op Maricarmen
Nog 3 dagen tot 2de sprong heb ook gevoel alsof ze er al inzit drinkt niks ...
hoeveel drinkt ze ongeveer?
3 jaar geleden
Mijn zoontje is nu bijna 15 weken, k vraag me oprecht af in welke sprong hij nu zit want hij is 5 weken te vroeg geboren maar als ik naar de sprongen kijkt doet ie van alles al maar niet specifiek wel stopt ie nu veel ze hand in ze mond en dat is me nu heel erg aan het opvallen, hij drinkt ook zeker veel minder dan normaal drinkt ook soms maar een halve fles en is erg huilerig. Ik zou ook heel graag willen weten hoelang het duurd maar ik lees dat het soms weken kan duren en soms 4 dagen beetje verwarrend
3 jaar geleden
Hier zitten we er geloof ik ook in, vannacht zelfs ipv 130, maar 40ml gedronken.. alle flessen zijn maar super weinig..
3 jaar geleden
Hier 2 dagen voor sprong 2 maar ook 60/70/90cc ipv 120/150. Ook komt hij vaker voor een fles. Bij jullie ook?
3 jaar geleden
Reactie op melis95
Mijn zoontje is nu bijna 15 weken, k vraag me oprecht af in welke sprong hi ...
Je moet bij de sprongen uitgaan van de uitgerekende datum, dus jouw zoon is mentaal wel al 15 weken oud. Hij is dus al 6/7 weken voorbij sprong 2, moet als t goed is 3 ook al gehad hebben:)
3 jaar geleden
Reactie op melis95
Je telt vanaf de uitgerekende datum. Hij zal dus eigenlijk 10 weken oud zijn nu als hij 5 weken eerder is gekomen dan de uitgekende datum. Hij zal dus nu met zijn 2e sprongetje bezig kunnen zijn.
https://www.ouders.nl/artikelen/sprongetjes-van-de-baby-wanneer-komen-ze-en-hoe-zien-ze-eruit
3 jaar geleden
Reactie op melis95
Je moet tellen van de uitgerekende datum, dus neurologisch gezien is hij 10 weken oud en zit hij dus in sprong 2.
Mij baby is 12 weken maar is ook 3 weken te vroeg, dus ook hij zit in sprong 2..zit idd vaak op zijn hand te sabbelen, reageert veel op geluidjes die ik maak..
3 jaar geleden
Reactie op melis95
De duur van de sprongen wisselt. Sprong 2 duurt 2 weken maar dat betekent nuet dat hij 2 weken vervelend zal zijn. Dat is kindafhankelijk. Ik hoop alvast dat die van mij niet nog een week lastig doet :p
3 jaar geleden
Hee dames😊🖐🏼 ik zit in de december groep en mijn uitgerekende datum was eigenlijk 19 december maar ben op 29 november al bevallen. Ons meisje is dus 3 weken te vroeg geboren. Ik merk dat ik het ook erg lastig vind om te achterhalen in welke sprong zij nou precies zit. Vanaf maandag is ze al erg huilerig en hangerig en slaapt ook slecht door overdag en de nachten is het opeens tranen met tuiten huilen. Ze is morgen 8 weken (officieel dan maar 5) maar zou het kunnen zijn dat mijn meisje toch in sprong 2 zit? Aangezien ze geen prematuur is.
3 jaar geleden
Reactie op chelle92
Hee dames😊🖐🏼 ik zit in de december groep en mijn uitgerekende datum was ...
Ons zoontje was ook drie weken te vroeg. Dit schema zou dus ook voor jullie moeten werken. Je kijkt gewoon naar 3 weken eerder ons zoontje is nu 14 weken. En we zitten volgens het schema dan in sprong 3 (week 11). Klopt ook aardig. Hij is sinds 2 dagen weer wat onrustiger maar kan ook weer wat meer!
3 jaar geleden
Goeie God, hoop dat dit hier ook klopt! Hoe lang duurt sprong 2? Flesjes bijvoeding zijn hier een gevecht geweest deze week 😵 en sinds gisternamiddag lukken ze ineens terug beter. Onze zoon is 14 en een halve week, maar is geboren 37+3, dus kan kloppen he??
3 jaar geleden
Reactie op Dropje2021
Goeie God, hoop dat dit hier ook klopt! Hoe lang duurt sprong 2? Flesjes bi ...
Hier nu ook al dik 1,5 week... Huilen, hangerig, heel erg handjes sabbelen, nabijheid willen, sneller fles willen en dan maar 60-70 drinken ipv 120cc. Slapen doet ze dan weer wel goed, ook 's nachts.
Ze is vrijdag 10 weken, gecorrigeerd 8 weken. Is met 38+1 geboren.