22 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees mee! Verder hebben wij een doorverwijzing voor een kinder fysiotherapeut, die komt morgen aan huis en schijnt ook te kunnen helpen bij voedingsproblemen/overprikkeling hierdoor.

4 jaar geleden

Hier exact hetzelfde. Dochtertje is nu 3,5 week. Wij gebruiken Johannes broodpitmeel in de voeding in combinatie met infacol (tegen krampjes). Verder ook alle tips al geprobeerd, niks lijkt écht goed te helpen. Ik lees ook mee!

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde en onze dochter is nu 4 weken oud. Wij hebben de pacco piccolo op aanraden van CB gekocht en gaan deze vanaf morgen proberen.. ik hoop echt zo enorm dst het gaat helpen...

4 jaar geleden

Reactie op Mx3

Hier precies hetzelfde en onze dochter is nu 4 weken oud. Wij hebben de pac ...
En qua voeding mengen we hero standaard met de comfort en proberen langzaam helemaal over te gaan naar comfort.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft precies hetzelfde. Het consultatiebureau heeft me doorverwezen naar de kinderarts. Donderdag hebben we een afspraak.

4 jaar geleden

Lees mee! Alles al geprobeerd

4 jaar geleden

Hier ook. Drama! Van de huisarts omeprazol voorgeschreven gekregen. Onze Vicky was op het dieptepunt 18 uur op een dag aan het huilen. De overige 6 uur sliep ze...in hazenslaapjes van 20 minuten of dronk ze een flesje. Dankzij corona-lockdown was het schap met de babyvoeding geplunderd, dus mijn met (AH biologisch) uitverkocht, maar ik had wel nodig. Dus toen heb ik Hero hypoallergeen gekocht. Ook is afgelopen vrijdag de dosis omeprazol verhoogd, van 5 naar 10 milligram, want ze bleef zo'n pijn houden. Ik moet woensdag, uiterlijk donderdag terug naar de 5 milligram en maandag na kerst weer een afspraak bij de huisarts, geen verbetering? Krijg ik een verwijzing naar de kinderarts. Bedje staat al schuin (sinds dien slaapt ze in een slaapzakje, want ze ligt steeds helemaalonderin het bedje, zie foto). Maar ook hier komt nog steeds voeding naar boven ook 3 uur later. De hele dag zure oprispingen. En je ruikt ook echt maagzuur. Desondanks is het huilen nu van 18 uur naar 2 tot 3 uur. Ik heb het gevoel dat de voeding die ze nu krijgt beter gaat, want ze geeft minder terug en is eerder gekalmeerd na een voeding. Dus deze voeding blijft voorlopig. Ze slaapt wel heel onrustig en slaat wild om zich heen. Ik heb nu een inbaker slaapzakje gekocht van ergopouch. Maar zodra ik de inbakerfunctie gebruik, gaat het bedje recht. Mocht ze toch spartelen dan kan ze niet zo makkelijk op haar buik draaien dan wanneer het bedje schuin staat. Het inbakeren doe ik alleen als ze echt heftig aan het spartelen is en ik merk dat ze dan ook echt beter slaapt.

4 jaar geleden

Hier ook een heel onrustige baby met reflux. We dikken nu in met johannesbroodpitmeel. Dit helpt wel een beetje, maar hij blijft mega onrustig. Veel huilen tot krijsen aan toe, overstrekken, niet willen slapen (alleen hazeslaapjes op onze arm), erg snotterig. Standaard reflux handelingen doen we al (bedje schuin, omhoog houden na de voeding e.d.). Maar hij huilt nog steeds zo verschrikkelijk veel. Grote zus heeft kma, dus we hebben al Hero Pep geprobeerd twee weken, maar dit hielp niet. Nu op nutramigen lgg in de hoop dat dit helpt.

4 jaar geleden

Mijn eerste dochter had enorme last van verborgen reflux. Uren aan een stuk huilen, krijsen. Ik werd er letterlijk gek van. Toen ze 8 weken was zijn we bij de kinderarts terecht gekomen en zuurremmers (ranitidine) gekregen, binnen 2 weken hadden we een compleet ander kind... laat jezelf niet te lang van kastje naar de muur sturen, anders gewoon afspraak bij de huisarts maken. Veel sterkte!

4 jaar geleden

Ik heb gehoord dat de osteopaat of acupuncturist ook soms kan helpen.. Geen ervaring mee maar wellicht het informeren/proberen waard..

4 jaar geleden

Mijn 1e had ook verborgen reflux. Hoe vervelend het nu ook is, het gaat iver en wordt beter. Als je hoort meestal is het in een jaar over kan je een arts wel wat aan doen. Een jaar! Maar zodra ze gaan zitten, meer zelf kunnen bewegen wordt het al iets beter. Ik lees al veel goede tips. Zoals bed schuin, half uur omhoog houden etc. Indikken kan helpen maar ik ben geen voorstander van Johannesbroodpitmeel. Hier ook geprobeerd toen. Kwam niet zo veel meer omhoog, maar wat omhoog kwam was veel dikker en pijnlijker en het gaf enorme krampen. Ik kan een draagzak echt aanbevelen. Je hebt je handen vrij en het huilen wordt echt minder. Daarnaast vergeet ook je aankleedkussen en liggen in de box niet schuin te zetten. Verschonen voor de voeding ipv na. Inbakeren in een pacco doek. Kijk of het aan een allergie ligt. Prikkelarme omgeving helpt ook! Oh en heel belangrijk: vraag hulp. Laat een ander even een paar uur rondlopen met je baby. Zodat je zelf even kan slapen of lekker onder de douche/Iets anders voor jezelf kan doen. Mocht er niets helpen, ga alsjeblieft naar een arts. En laat je niet zomaar wegsturen met het zijn krampjes of er is niets aan te doen.

4 jaar geleden

Dit is heel herkenbaar bij mijn zoontje. Hij is inmiddels 2 maar wij hadden precies hetzelfde. Ook alles geprobeerd van inbakeren, voeding verdikken en schuin bedje tot osteopaat, andere flessen en medicatie. Maar weinig tot geen verbetering. Wij kregen de tip op over te gaan op de nutrilon pepti voeding. Voeding voor koemelk allergie. Deze is alleen bij de apotheek te koop en kost €30 per blik. Wel aanzienlijk duurder maar omdat de vezels heel fijn geknipt zijn kunnen ze het makkelijker verteren. Hij deed het daar echt beter op dus het was ons ook wel €50 waard. Ook zei iemand ons dat we naar het tong en lip riempjes moesten laten kijken. Hij had blijkbaar beide te strak waardoor hij veel lucht mee dronk en daardoor ook meer moest spugen. Toen we dat behandeld hebben was het grotendeels over. Hopelijk kun je er wat mee.

4 jaar geleden

Is er iemand die de poederzakjes esomeprazol gebruikt? Hoe geven jullie dat aan de kleine? Wij zijn enorm aan het stoeien..

4 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Is er iemand die de poederzakjes esomeprazol gebruikt? Hoe geven jullie dat ...
Toen mijn dochtertje paar weken oud was en last van verborgen reflux had ook even gebruikt. Ik herinner mij dat we toen een spuitje (zonder naald uiteraard) erbij kregen waarmee we de opgeloste substantie konden opzuigen (dat wanuit bakje waarin je t hebt opgelost). Kan ook nog wel eens zijn dat we het vervolgens vanuit spuitje in flessenspeen (van Dr. Brown's, welke fase weet ik zo niet) gedaan hebben om het toe te dienen.

4 jaar geleden

Reactie op Voldemort

Hier ook. Drama! Van de huisarts omeprazol voorgeschreven gekregen. Onze Vi ...
Voor het omlaag zakken in haar bedje en de reflux hebben wij een heel fijn kussen gekocht een refluxkussen die wat omhoog staat en waarmee je ze kan vastzetten dus dan zakken ze niet omlaag echt heel ideaal! (Babyjem) heet het kussen. Ik hoop dat je prinsesje snel opknapt van de stomme reflux!

4 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Is er iemand die de poederzakjes esomeprazol gebruikt? Hoe geven jullie dat ...

4 jaar geleden

Reactie op A-KH

Voor het omlaag zakken in haar bedje en de reflux hebben wij een heel fijn ...
Hoe bevalt dat kussen?

4 jaar geleden

Reactie op Ess87

Hoe bevalt dat kussen?
Ja echt super wij zijn er echt tevreden over!

4 jaar geleden

Hoe doen jullie dar met boeren? Ik probeer alle trucjes maar mijn zoontje boert heel moeilijk wat vervolgens darmkrampjes worden 😅

4 jaar geleden

Hoe doen jullie dar met boeren? Ik probeer alle trucjes maar mijn zoontje b ...
Voorover buigen? Met holle rug over je arm buigen zeg maar en dan wrijven over de rug