9 Reacties
5 jaar geleden
Ja ik! Ik ben er zelfs voor naar fysiotherapie geweest. Althans dat was één van mijn klachten.
Het heet meralgia parestetica inderdaad. Een beklemming van een van de kleine bloedvaatjes, door de groei van je buik.
De fysiotherapeute gaf aan dat er weinig aan te doen is. Maar het kan iig geen kwaad voor jezelf en de baby. Het is inderdaad een slapend en tintelend gevoel. Je kan je been gewoon gebruiken en er op staan.
Ze kon de knopen masseren in mijn been. En een stevige onderbroek of buikband dragen die je buik lift. Maar ik wil dit niet te vaak doen ivm het verslappen van je spieren.
Verder kan je als je plat op je rug ligt je heupbot masseren, dan kan je het wat losser krijgen. Maar als je weer gaat staan drukt het weer op je adertjes.
Even uitzingen dus nog. Het is een irritant gevoel. Ik probeer zelf vooral op beide benen te blijven staan. En af en toe mijn benen omhoog op de bank.
5 jaar geleden
Ja ik heb het ook! Vanaf 12 weken zwangerschap ongeveer, paar x bij gewone fysio en bij bekkenfysio geweest maar dat haalde niets uit... :(
Mijn bovenbeen is ook verdoofd vanaf de buitenkant maar van binnenuit staat hij de hele dag "in brand"
Heeeeeel vervelend. Hoop dat iemand een goede tip heeft hier !
Moet wel zeggen dat het nu iets minder lijkt te zijn dan een paar weken geleden 🤞🏼
5 jaar geleden
Ja, zowel bij eerste zwangerschap als nu. Vervelend maar helaas weinig aan te doen. Kinesist heeft het aan m'n bekkeninstabiliteit ook gelinkt en heefr t weg proberen te masseren. Mocht geruststelling zijn:na m'n bevalling weinig last gehad in de korte periode erna. Het wzs zelfs helemaal weg na paar weken de bevalling. Dus komt goed
😊
5 jaar geleden
Heel herkenbaar.
Ik heb er sinds begin van de zwangerschap al last van. Vooral als ik lang stil sta of bijvoorbeeld bij het lopen. Begint als een tintelend en doof gevoel en als ik dan door blijf gaan wordt het pijnlijk en trekt het door naar mijn buik en onderrug. Fysio kon niet helpen, dus maar gewoon rustig aan blijven doen. Een buikband dragen bij activiteiten helpt heel erg goed. Ik mag hem van de verloskundige gewoon dragen zolang het goed voelt.
5 jaar geleden
Hoi ik heb exact hetzelfde ook bij mijn linkerbovenbeen. Sinds 13 weken dagelijks last, steekt echt op sommige momenten. Is vooral erg lastig op Mn werk, aangezien ik een staand beroep heb. Ik probeer het te masseren, lijkt iets te helpen. Meer tips zijn van harte welkom.