16 Reacties

5 jaar geleden

Wij hebben de maxi cosi rock en hierbij zit hij in

5 jaar geleden

Bij onze maxicosi zit ook een verkleiner volgens mij is dat ook verplicht in verband met de veiligheid. Weet het niet 100% zeker
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Wij hebben de maxi cosi pebble pro en daar zat hij al in.

5 jaar geleden

Het is verplicht een verkleiner erin te zetten als het om een pasgeboren baby gaat. Die verkleiner geeft de baby namelijk ook steun in de rug. Die moest er wel bij zitten bij de maxi cosi.

5 jaar geleden

Ik kan nergens vinden dat het verplicht is hoor. Het hangt er maar net vanaf hoe je baby erin zit. Ons eerste zoontje heeft in het Cybex autostoeltje geen verkleiner gehad, zat er niet van tevoren in en ik wist niet dat het een ding was, tot nu toe.

5 jaar geleden

Als die er in het begin niet in zit dan is de maxi cosi te hol voor zo'n kleintje. Dan zitten ze helemaal in elkaar gedeukt. Heb al wel eens gelezen dat iemand het had opgelost met hydrofieldoeken. Maar dat lijkt me ook een gedoe

5 jaar geleden

Reactie op Bitterballetje

Ik kan nergens vinden dat het verplicht is hoor. Het hangt er maar net vana ...
Daarnaast had ik ook een flinke koeka voetenzak in het autostoeltje, omdat mijn zoontje zich niet zo goed warm kon houden. Vulde de boel meer dan genoeg op.

5 jaar geleden

Bij ons zit er vanuit maxi cosi zelf een blok (om de baby hoger in de stoel te leggen) in en een extra rand om het hoofdje te stabiliseren. Zelf zou ik niet zo snel iets aanpassen aan het ontwerp van een autostoeltje. Je weet nl niet wat de impact is op de veiligheid van je baby bij bijvoorbeeld hard remmen of een crash

5 jaar geleden

Je kunt ze volgens mij op bol.com ook los bestellen voor Maxi-Cosi.

5 jaar geleden

Wij hebben er een verkleiner inzitten en een hendel aan de achterkant voor onder de 5 kilo en boven de 5 kilo. Daarmee zet je de zitting van de maxi cosi net wat minder hol voor de eerste paar weekjes.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Zitverkleiner is bedoeld ook voor zijwaartse krachten tijdens het rijden. Minder geschud en krachten op de nek. Hoe steviger je kindje in de maxicosi zit, hoe veiliger. Totdat je kindje er oncomfortabel in gaat zitten omdat die groter is geworden, dan pas eruit halen. Ik kan overigens niet vinden of het verplicht is.

5 jaar geleden

Reactie op Trace

Wij hebben de maxi cosi rock en hierbij zit hij in
Wij hebben ook de MC Rock en meende inderdaad ook dat deze inclusief was! Dat klopt dus wel als ik je reactie lees ☺️

5 jaar geleden

Ik krijg morgen deze binnen (via bol.com). In mijn Maxicosi Citi was het verkleinstuk gescheurd en wat oud. Ik ben benieuwd of het was is. Heb je in 3 kleuren en kun je op 2 manieren verkleinen.. ben benieuwd!

5 jaar geleden

Bij de mijne zat wel een verkleiner, dacht dat dit voor baby's tot bepaald aantal kilo's was? Vond het wel fijn trouwens, mijn dochter was namelijk nog geen 3kg en dan is zo'n maxicosi best groot.

5 jaar geleden

Meestal zit het al in de maxicosie Hier ook. Maar toen ik met m’n jongste bij de osteopaat kwam dat hij 2 weken was. Zei hij haal dat schuim eruit van zit gedeelte. Zonder zitten de baby’s rechter op en kunnen ze beter ademen omdat het hoofdje rechter ligt. Dus schuim onder de kont is er bij mij uit. Is al wel 5jaar Terug en weet niet of er in de nieuwe maxis het nog zit

5 jaar geleden

Reactie op my3thbaby

Meestal zit het al in de maxicosie Hier ook. Maar toen ik met m’n jongste ...
Bij mij was dat dus een beetje gescheurd.. En dat heb ik natuurlijk vol overgave zitten repareren 😅 kan ik het straks weer eruit halen ☺️