16 Reacties
5 jaar geleden
Ik kan nergens vinden dat het verplicht is hoor. Het hangt er maar net vanaf hoe je baby erin zit. Ons eerste zoontje heeft in het Cybex autostoeltje geen verkleiner gehad, zat er niet van tevoren in en ik wist niet dat het een ding was, tot nu toe.
5 jaar geleden
Als die er in het begin niet in zit dan is de maxi cosi te hol voor zo'n kleintje. Dan zitten ze helemaal in elkaar gedeukt. Heb al wel eens gelezen dat iemand het had opgelost met hydrofieldoeken. Maar dat lijkt me ook een gedoe
5 jaar geleden
Reactie op Bitterballetje
Ik kan nergens vinden dat het verplicht is hoor. Het hangt er maar net vana ...
Daarnaast had ik ook een flinke koeka voetenzak in het autostoeltje, omdat mijn zoontje zich niet zo goed warm kon houden. Vulde de boel meer dan genoeg op.
5 jaar geleden
Bij ons zit er vanuit maxi cosi zelf een blok (om de baby hoger in de stoel te leggen) in en een extra rand om het hoofdje te stabiliseren. Zelf zou ik niet zo snel iets aanpassen aan het ontwerp van een autostoeltje. Je weet nl niet wat de impact is op de veiligheid van je baby bij bijvoorbeeld hard remmen of een crash
5 jaar geleden
Zitverkleiner is bedoeld ook voor zijwaartse krachten tijdens het rijden. Minder geschud en krachten op de nek.
Hoe steviger je kindje in de maxicosi zit, hoe veiliger. Totdat je kindje er oncomfortabel in gaat zitten omdat die groter is geworden, dan pas eruit halen. Ik kan overigens niet vinden of het verplicht is.
5 jaar geleden
Reactie op Trace
Wij hebben de maxi cosi rock en hierbij zit hij in
Wij hebben ook de MC Rock en meende inderdaad ook dat deze inclusief was! Dat klopt dus wel als ik je reactie lees 鈽猴笍
5 jaar geleden
Bij de mijne zat wel een verkleiner, dacht dat dit voor baby's tot bepaald aantal kilo's was? Vond het wel fijn trouwens, mijn dochter was namelijk nog geen 3kg en dan is zo'n maxicosi best groot.
5 jaar geleden
Meestal zit het al in de maxicosie
Hier ook.
Maar toen ik met m鈥檔 jongste bij de osteopaat kwam dat hij 2 weken was. Zei hij haal dat schuim eruit van zit gedeelte.
Zonder zitten de baby鈥檚 rechter op en kunnen ze beter ademen omdat het hoofdje rechter ligt.
Dus schuim onder de kont is er bij mij uit.
Is al wel 5jaar Terug en weet niet of er in de nieuwe maxis het nog zit