33 Reacties
5 jaar geleden
Het is niet perse een corona symptoom en de test straten zijn overbelast. Maar goed als je het niet vertrouwd kan je altijd testen natuurlijk. Verder paracetemol (zonder toevoegingen) mag 3 x 2 per dag.

5 jaar geleden
Reactie op NadiaH
Ik denk dat meeste mensen gwn verkouden zijn in september
Dat is zeker waar. Maar, wil jij niet het zekere voor het onzekere nemen? Hoe zou je je voelen als je wel covid-19 positief bent en je door gewoon rond te blijven lopen anderen besmet?
5 jaar geleden
Reactie op Spruitopkomst
Dat is zeker waar. Maar, wil jij niet het zekere voor het onzekere nemen? H ...
dan hoop ik dat ze snel getest ken worden ;). aangezien bijvoorbeeld hier je al een week moet wachten voor je mag testen. ja of je moet naar andere kant van het land rijden (2,5 uur). plus voor alleen een verkoudheid willen ze liever niet testen. (is wat de ggd medewerker tegen mij zei)
5 jaar geleden
Reactie op NadiaH
Ik denk dat meeste mensen gwn verkouden zijn in september
Sowieso heeft de meerderheid die zich laat testen geen Corona, maar een klein deel. Maar dat is geen reden om je niet te laten testen! Al is het op het moment wel erg lastig om een afspraak te krijgen . Kwam deze week niet eens in de wachtrij bij het telefoonnr... (en on line was ook niets)
5 jaar geleden
Reactie op SindsDien
dan hoop ik dat ze snel getest ken worden ;). aangezien bijvoorbeeld hier j ...
Daar schort het inderdaad flink aan momenteel. En dat maakt de drempel wel hoger. Mee eens.
5 jaar geleden
Paracetamol mag je gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap.
Wat voor mij goed helpt bij verkoudheid is verse citroen (schijfje) en een stukje verse gember in heet water. Krijg je een vitamine boost en ben je zo weer van de verkoudheid af.
5 jaar geleden
Hier al een week zwaae verkouden, na 5 dagen laten testen op corona (ivm lange wachttijd), gelukkig negatieg getest. Thee met honing, citroen en gember hielp mij goed de eerste dagen om van het ergste af te komen, maar ben nu na een week nog steeds goed verkouden. Ik mocht van de huisarts en vk gewoon paracetmol slikken en neusspray gebruiken (max 1 week)
5 jaar geleden
Hier de kinderen al een ruime week aan het hoesten.
Zelf begint de keel ook wat op te spelen.
Geen koorts of wat dan ook. Dus in mijn ogen gewoon een verkoudheid.
Zelfs weer last van de hooikoorts🤷♀️
Maak me er geen zorgen over om eerlijk te zijn, dat het Corona is.
Hoofdpijn ook aanwezig hier maar dag komt door slaap te kort.
Woensdag controle bij dokter. Bel voor de zekerheid wel dat ik beetje verkouden ben en zet m’n mondkapjes maar op🤭
5 jaar geleden
Hier ook flink verkouden geweest, geen koorts of hoofdpijn. Niet laten testen. Paracetamol voor het slapen gaan en elke morgen een glas vitamine c bruis. Ben er zo goed als vanaf.