33 Reacties

5 jaar geleden

Paracetamol mag. Ibuprofen niet. Beterschap!

5 jaar geleden

En laten testen!

5 jaar geleden

Reactie op Joejoe88

En laten testen!
Dit vooral!

5 jaar geleden

Het is niet perse een corona symptoom en de test straten zijn overbelast. Maar goed als je het niet vertrouwd kan je altijd testen natuurlijk. Verder paracetemol (zonder toevoegingen) mag 3 x 2 per dag.

5 jaar geleden

Reactie op Manonnnnn

Paracetamol mag. Ibuprofen niet. Beterschap!
Dankjewel!

5 jaar geleden

Reactie op Joejoe88

En laten testen!
Hoezo?

5 jaar geleden

Ik denk dat meeste mensen gwn verkouden zijn in september

5 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Dat is zeker waar. Maar, wil jij niet het zekere voor het onzekere nemen? Hoe zou je je voelen als je wel covid-19 positief bent en je door gewoon rond te blijven lopen anderen besmet?

5 jaar geleden

Reactie op Spruitopkomst

Dat is zeker waar. Maar, wil jij niet het zekere voor het onzekere nemen? H ...
dan hoop ik dat ze snel getest ken worden ;). aangezien bijvoorbeeld hier je al een week moet wachten voor je mag testen. ja of je moet naar andere kant van het land rijden (2,5 uur). plus voor alleen een verkoudheid willen ze liever niet testen. (is wat de ggd medewerker tegen mij zei)

5 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Sowieso heeft de meerderheid die zich laat testen geen Corona, maar een klein deel. Maar dat is geen reden om je niet te laten testen! Al is het op het moment wel erg lastig om een afspraak te krijgen . Kwam deze week niet eens in de wachtrij bij het telefoonnr... (en on line was ook niets)

5 jaar geleden

Reactie op SindsDien

dan hoop ik dat ze snel getest ken worden ;). aangezien bijvoorbeeld hier j ...
Daar schort het inderdaad flink aan momenteel. En dat maakt de drempel wel hoger. Mee eens.

5 jaar geleden

Paracetamol mag idd, Antigripine werkt ook heel goed (Paracetamol+vitamine c) bij alleen een verkoudheid zou ik mezelf niet laten testen hoor.. er zit weer een R in de maand. Wij zijn hier ook allemaal al verkouden geweest, laat je niet gek maken

5 jaar geleden

Paracetamol mag je gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap. Wat voor mij goed helpt bij verkoudheid is verse citroen (schijfje) en een stukje verse gember in heet water. Krijg je een vitamine boost en ben je zo weer van de verkoudheid af.

5 jaar geleden

Hier al een week zwaae verkouden, na 5 dagen laten testen op corona (ivm lange wachttijd), gelukkig negatieg getest. Thee met honing, citroen en gember hielp mij goed de eerste dagen om van het ergste af te komen, maar ben nu na een week nog steeds goed verkouden. Ik mocht van de huisarts en vk gewoon paracetmol slikken en neusspray gebruiken (max 1 week)

5 jaar geleden

Reactie op Spruitopkomst

Dat is zeker waar. Maar, wil jij niet het zekere voor het onzekere nemen? H ...
Als je binnen blijft totdat je klachten twee dagen weg zijn voorkom je dat.

5 jaar geleden

Hier de kinderen al een ruime week aan het hoesten. Zelf begint de keel ook wat op te spelen. Geen koorts of wat dan ook. Dus in mijn ogen gewoon een verkoudheid. Zelfs weer last van de hooikoorts🤷‍♀️ Maak me er geen zorgen over om eerlijk te zijn, dat het Corona is. Hoofdpijn ook aanwezig hier maar dag komt door slaap te kort. Woensdag controle bij dokter. Bel voor de zekerheid wel dat ik beetje verkouden ben en zet m’n mondkapjes maar op🤭

5 jaar geleden

Hier ook flink verkouden geweest, geen koorts of hoofdpijn. Niet laten testen. Paracetamol voor het slapen gaan en elke morgen een glas vitamine c bruis. Ben er zo goed als vanaf.

5 jaar geleden

De kraamzorg had me ook gezegd dat het normaal is dat iedereen nu verkouden wordt enzo en ze kwam nog op huisbezoek ookal had ik aangegeven dat ik klachten heb 😕

5 jaar geleden

Reactie op MomOfGirlAndBoy

Hier ook flink verkouden geweest, geen koorts of hoofdpijn. Niet laten test ...
Had je ook misselijkheid of hoort dat gwn bij de zwangerschap. Ik kan niks eten tijdens het eten voel ik me echt misselijk

5 jaar geleden

Reactie op my3thbaby

Hier de kinderen al een ruime week aan het hoesten. Zelf begint de keel oo ...
Beterschap voor jullie! Hoe kan je weten of je hooikoorts hebt?