19 Reacties

3 jaar geleden

hier nog 1 🤦🏻‍♀️

3 jaar geleden

Pfff het zelfde hier... niets aan te doen t hoort er bij rust gewoon uit en probeer te doen wat je KAN doen niet teveel hooi op je vork nemen en wat knap dat je vriend t van je overneemt veel succes! ❤️

3 jaar geleden

Same here t lijkt wel nog erger😓

3 jaar geleden

Is er al bloed geprikt? Wellicht kan het ook nog een ijzer/vitamine tekort zijn? Verder heb ik alleen maar "open deur" adviezen :) Goed eten, niet te veel suiker daar krijg je die enorme dips/vermoeidheid ook van, misschien af en toe wandelen of fietsen ipv fanatiek sporten?

3 jaar geleden

Hier ook. Althans voornamelijk de vermoeidheid ..

3 jaar geleden

Sterkte meis ... 🧸

3 jaar geleden

Hier ook hoor.. nog steeds tukkie na werk. Savonds naar bed meteen in slaap. De ene zwangerschap is de andere niet. Sommigen zeggen ook na week 16 ging het vooral beter. Nja gaan het zien en als je twijfelt toch even overleggen met VK. Sterkte 😊

3 jaar geleden

Ik heb er sinds twee weken ook echt last van (meer dan het 1e trimester). Dit is mijn eerste zwangerschap dus vind ook moeilijk inschatten of het erbij hoort. Maar als je ook al een kleintje hebt kan ik mij voorstellen dat dat deze periode ook nog extra zwaar maakt. Heb je het al verteld op je werk? Je lichaam is heel hard aan het werk dus ook echt logisch dat je het daar wat rustiger aan mag doen (en daar heb je ook recht op).

3 jaar geleden

Vergis je niet in zwanger zijn terwijl je al mama bent. Ook ik ben ontzettend moe en lig as we speak Nu voor 't eerst zelfs eerder op bed dan m'n dochter van 2, ik me er niet aan toe wilde geven.. "dat moet toch allemaal wel ff kunnen" motto. Nou niet dus. Rust momenten pakken voor jezelf, dingen doen voor jezelf die jij leuk vind en dan hopelijk wordt 't allemaal beter ❤️you' ve got this en niet te streng zijn voor jezelf!

3 jaar geleden

Hier nog 1... geen tips, al geef ik wel toe aan de vermoeidheid. Hoe ongezellig voor mn vriend ook..al.voel ik me daar toch nog schuldig over. Ook ben ik vandaag weer ontzettend misselijk.. Bluh.

3 jaar geleden

Heb ik ook! Bij mij is het een te laag hb. Dus bloedarmoede! Zit op het randje voor ijzertabletten/drank. Nu veel groene groentes en noten eten, hopelijk stijgt mn Hb en voel ik me snel weer beter! 1e voor ik er doorheen, werkte 60 u pw minimaal. Nu pijn moe en met vlagen nog steeds last van maagzuur. Wordt ook niet beter ofzo.

3 jaar geleden

Geen tips! Wel hetzelfde gevoel! Gedeelde leed is halve leed 😉 Met name ook dat idee om fit te blijven schiet er hier ook volledig bij in! Vanmiddag na werk weer een uur geslapen op de bank.. dit wordt een lange week! 😩

3 jaar geleden

Eerste 14 weken voelde ik me juist energiek en nu vooral moeheid en wil altijd slapen

3 jaar geleden

Misschien niet de tip waar je op hoopt maar... geef je er een beetje aan over. Je lichaam is keihard aan het werk en heeft veel rust nodig. Ik ga soms al na het avondeten gelijk naar bed. Zolang je je zo voelt heb je die extra uren rust/slaap ook nodig, pak deze dus ook. Is de snelste manier om te zorgen dat het ook weer wegtrekt uiteindelijk. Luister niet teveel naar het zogenaamde 'je moet genieten van je zwangerschap'. Ik heb dat nog nooit horen zeggen door een vrouw die ook daadwerkelijk op dat moment zwanger was. Is de grootste onzin namelijk. Ten eerste 'moet' je niks behalve naar je lichaam luisteren. De tijd van genieten komt vanzelf, en bij sommigen ook helemaal niet; die hebben het de hele zwangerschap te verduren. En dat is helemaal niet erg. Elke zwangerschap is anders, doe wat goed voelt en wees niet te streng voor jezelf. Je krijgt er wat moois voor terug. 😘

3 jaar geleden

2e trimester is de vermoeidheid toegenomen. Inderdaad aan overgeven en accepteren dat je soms als een dweil op de bank hangt;)

3 jaar geleden

Ook hier het geval, ik had in week 12 een kleine opleving... die heb ik flink uitgebuit maar moest het betalen met een dag migraine (ja helaas is dat niet weg)... het is mn eerste zwangerschap, dus respect voor degenen die al een ik ukkie hebben rondlopen... ik ben vanaf een uur of 3 aan het gapen en val vaak aan het einde van de middag in slaap op de bank (ben nu thuis aan het werk; stukken lezen en webinars kijken brengen me direct naar dromenland). Mn tante zei: doe het rustig aan, wanneer je denkt rustig aan te doen, doe je het nog rustiger aan... toegeven dus! En kijk op welke momenten je het fitst bent en er tijd voor hebt om even een blokkie om te gaan. Sterkte dames!

3 jaar geleden

Reactie op Mona_lisa

Ik heb er sinds twee weken ook echt last van (meer dan het 1e trimester). D ...
Ja het werk weet het al vanaf het prille begin vanwege extreme misselijkheid (die is nu gelukkig weg). Werk maar drie dagen en kan daarin al veel vrijheid nemen, alleen om nu op werkdagen een middag dut te gaan doen haha. Zou wel kunnen nu met dat thuiswerken, maar wil vooral niet dat zwangerschap als ziekte gezien wordt.

3 jaar geleden

Reactie op Suusama

Geen tips! Wel hetzelfde gevoel! Gedeelde leed is halve leed 😉 Met name oo ...
Haha ja helpt toch om te weten dat je er niet alleen in staat.

3 jaar geleden

Reactie op Marenne

Misschien niet de tip waar je op hoopt maar... geef je er een beetje aan ov ...
Eens met jou marenne! Ik had gehoopt op energie met vleugeltjes na 12 weken, maar moet nog steeds goed op m’n energie letten. En ik moet zeggen: sinds het me lukt om te doen wat jij beschrijft: je eraan overgeven, zit ik beter in m’n vel! Ik zie de zwangerschap nu als een apart project: heeft aandacht nodig, er valt wel eens wat tegen, en je moet soms schrappen in je energie budget. Ik sta er relaxer in nu ik een lagere versnelling gevonden heb. Hopelijk helpt dit anderen ook! En idd, dik respect voor iedereen die al een kleintje of meer heeft✌🏼