21 Reacties

5 jaar geleden

Met 3 weken heb je regeldagen en dan kan er echt ieder uur vraag zijn naar voeding, vooral blijven aanleggen ☺️ Ik herken het wanneer hij 2/3 x aan de speen zuigt en hem dan uitspuugt en begint te huilen. Maar ook met zuigbehoefte is aan de borst helemaal niet verkeerd!

5 jaar geleden

Als een speentje niet werkt is het bij mij hongerrrrr! Verder denk ik na 3u bijvoorbeeld sowieso dat het tijd is dan voor de borst. Komt hij eerder probeer ik het speentje.

5 jaar geleden

Met 3 weken heb je regeldagen en dan kan er echt ieder uur vraag zijn naar ...
Nog aanvullend, wanneer je de zuigbehoefte aan de borst doet vervullen let daar bij wel op dat het zuigen is en niet sabbelen ☺️

5 jaar geleden

Met 3 weken heb je regeldagen en dan kan er echt ieder uur vraag zijn naar ...
Ook met kunstvoeding?

5 jaar geleden

Ik merk dat hij ze speen constant uit gooit als hij honger heeft. Echt na 5 a 10 sec al. Daarnaast let ik hoe hij de speen aanhapt. Als hij wild heen en weer gaat met de hoofd van links naar rechts is 't ook honger.

5 jaar geleden

Ook met kunstvoeding?
Jaa ook dan kan de behoefte aan voeding hoger zijn, maar hoe je daar op in moet spelen weet ik niet 😳

5 jaar geleden

Ook met kunstvoeding?
Dit kunnen ze ook met kunstvoeding hebben ja

5 jaar geleden

Ook met kunstvoeding?
https://www.24baby.nl/baby/borstvoeding/regeldagen/ Misschien heb je hier wat aan er staat ook wat over kv en anders zou ik even contact opnemen met je cb ☺️

5 jaar geleden

Ik merk geen verschil dus ze hangt vaak aan de borst hahaha

5 jaar geleden

Als ze honger hebben laten ze de speen sneller los. Bij zuigbehoefte hoor je ze echt flink zuigen op de speen. Bij honger sabbelen ze wat en laten ze de speen snel los....

5 jaar geleden

Het verschil zien is inderdaad lastig ik heb dat probleem ook! Eerst met de borstvoeding maar nu ook met kv vind ik hef moeilijk ik probeer speen maar ook vaak werkt dat niet terwijl ze net gevoed is dus blijft een lastige

5 jaar geleden

Ik ga uit van gemiddeld elke 3 uur eten. Daarnaast maakt mij dochter de "uh uh uh" geluidjes en draait ze haar hoofd opzij als ik met m'n vinger langs haar lipjes/wang streel als ze wilt eten. Alle andere momenten zijn zuigbehoefte. Ze is 7 weken nu

5 jaar geleden

Heeft ieder kindje een sterke zuigbegoefte? Wij geven bij krampjes onze pink. Gebruiken geen speentje. Nu ze haar handjes wat meer ontdekt stopt ze deze soms in haar mondje. Laatste dagen lees ik er veel over in deze app en vraag me dan af of we ook geen speentje moeten gaan geven...

5 jaar geleden

Als ze echt honger is en ik al laat ben, krijst ze het uit en is ze ontroostbaar verder zie ik het ook slecht. Kijk ook een beetje naar de tijd

5 jaar geleden

Zoals andere ook al zeiden zie ik het ook aan de manier van aan de speen zuigen en als ze hem uit blijft gooien weet ik ook dat het honger is. Een speentje accepteert ze even als het honger is, maar op een gegeven moment merk je gewoon echt dat het niet de speen is wat ze wilt.

5 jaar geleden

Bij honger huilen baby's met een Neh klank. Als baby tevreden is met speen is het geen honger.

5 jaar geleden

En als ze echt honger hebben spugen ze de speen uit en huilen ze verder. Dit zei het consultatiebureau tegen mij toen ik vroeg hoe ik het verschil kon merken

5 jaar geleden

Reactie op Elske

Heeft ieder kindje een sterke zuigbegoefte? Wij geven bij krampjes onze pin ...
Dat mag je zelf bepalen. Vrienden van ons gaven ook de pink, maar kwamen er later achter dat dit niet zo handig is. De baby wilde deze nl steeds vaker, waardoor zij zelf niet in bed konden liggen in de nacht (en de baby accepteerde toen geen speentje meer). Maar ja ik denk wel dat iedere baby een redelijk sterke zuigbehoefte heeft

5 jaar geleden

Als m'n baby alleen zuigbehoefte heeft, dan wordt ze ook boos als ik de borst aanbiedt (door de melk die dan toeschiet 😂)

5 jaar geleden

Als mijn dochter net 5 weken uit de fles drinkt en ik dan zie dat ze niet meer effectief drinkt, trek ik de fles eruit. Dan begint ze vaak haar tongetje uit te steken of sabbelen op der handjes. Dan stop ik flesje terug en dan laat ze eigenlijk alles langs der mondje naar buiten lopen en duwt ze de fles terug. Dan weet ik dat ze speen wilt. En met dorst maakt ze lange zuigbewegingen en als ze dat ook op de fles doet, weet ik ook dat ze speen wilt. En verder beetje tijd in de gaten houden. En als ze de speen heeft en ze heeft honger dan helpt zelfs de speen niet meer en is het krijsen.