48 Reacties

5 jaar geleden

Gedroogde pruimen! Niet zo lekker maar het werkt bij mij heeeeel goed. Eet één keer in de zoveel dagen zo'n zakje van de Appie Heijn leeg en dan komt alles weer even lekker los! 🎉

5 jaar geleden

Vanuit complementaire zorg: koele buikwassing

5 jaar geleden

Druiven, abrikozen. Veel proberen te bewegen wat mogelijk is.

5 jaar geleden

Passiefruit werkt fantastisch!! En verder pruimen, kiwi's en lijnzaad door de yoghurt. Daarentegen echt geen bananen eten, want die verstoppen alleen maar.. toevallig deze week 2 gegeten en dan is het weer een ramp.

5 jaar geleden

Hier werken gedroogde pruimen goed, een bakje koffie. Sowieso genoeg groenten, fruit en volkoren producten eten en veel water drinken.

5 jaar geleden

Een gekookt eitje en fruitsap 😅

5 jaar geleden

De zakjes hielpen bij mij ook niet echt en ik eet ook flink vezelrijk, maar wat mij deze zwangerschap echt goed helpt, zijn psylliumvezels. Is volgens mij echt gewoon een pot vol met vezels. Moet je met water mengen en 1x per dag drinken. Het is ontzettend smerig, maar als ik dat dagelijks neem, gaat het goed bij mij. Heb het gewoon bij de Kruidvat vandaan.

5 jaar geleden

Bij echte verstopping wil een lepeltje sla-olie wel eens helpen

5 jaar geleden

Ik drink altijd pak echte chocomelk leeg werkt goed laxerende bij mij

5 jaar geleden

Roosvicee laxo helpt ook heel goed

5 jaar geleden

Kiwi smoothies

5 jaar geleden

Aan de.pruimen en op een lege maag kiwi's eten

5 jaar geleden

Hoeveel water drink je per dag? Niet vergeten genoeg te drinken. Ik merk bij mezelf na een paar dagen als ik te lui ben geweest en de 1,5 liter water niet heb gehaald. 1,5 - 2 liter per dag is de richtlijn (2l wel incl thee, sapje, melk enzo)

5 jaar geleden

Vooral veel groente eten. Gewoon rauw zoals komkommer en wortel, paprika noem het maar op. Je krijgt alles binnen en je raaktver niet vol van. Water genoeg drinken 2l per dag. Ook ik krijg de twee liter niet elke dag op. Maar heb de dag na goed last van.

5 jaar geleden

Lijnzaad ?

5 jaar geleden

Hier ook sinds het begin van het derde trimester aan een vrij hoge dosering darm medicatie gekregen van de huisarts. Daarnaast eet ik elke lunch roggebrood. Dat lijkt wel wat te helpen.

5 jaar geleden

Door alle vezels zit het bij mij JUIST muur vast. Ik gebruik macrogrol zakjes (zonder vezels) en dat werkt prima. 1 zakje voor het slapen gaan. Je moet het wel even de tijd geven voor dit werkt. Als je echt helemaal verstopt zit, kun je er de eerste dag 4/5 nemen. Dit op advies van mijn huisarts.

5 jaar geleden

Pruimen(moes)

5 jaar geleden

Kiwi’s en veel water drinken😁

5 jaar geleden

Jus d’orange met een eetlepel olijfolie. Klinkt vies maar dat proef je niet en werkt heel goed!!