10 Reacties
茅茅n jaar geleden
Dit kan ik online vinden:
Als je deze lijnen hebt, duiden ze meestal op een tekort aan eiwitten of zink in je lichaam. De lijnen worden veroorzaakt door een onderbreking in de groei van de nagel, wat komt doordat de nagel niet voldoende stoffen of bloedtoevoer heeft gekregen.
茅茅n jaar geleden
Reactie op noor-tje
Dit kan ik online vinden:
Als je deze lijnen hebt, duiden ze meestal op ee ...
Dat is bij horizontale ribbels. Je nagels groeien niet in de breedte...
茅茅n jaar geleden
Reactie op noor-tje
nee eiwitten of zink tekort komen voor bij verticale ribbels.
Maar dan komt het dus niet door een groei onderbreking.
茅茅n jaar geleden
Ik heb het zelf ook. Nagels zijn ook wat zachter. Nog nooit een concreet antwoord gekregen waarom dit zo is. Vitamine tekorten zijn mij ook wel eens verteld. Maar de bloedwaardes zijn altijd prima. Ik voel me goed, heb er geen last van...het hoort gewoon bij mij. Zou mij er niet druk om maken馃槵
茅茅n jaar geleden
Dankjewel voor de reacties! Ik vul vaak een soort eetdagboekje in en daaruit komt vaak wel dat hij alle vitamines binnen krijgt die hij nodig heeft. Ik zal nu zink eens nog meer in de gaten gaan houden. Maar eiwit is het denk ik niet, daar krijgt hij sowieso genoeg van binnen. Bedankt voor de tips!
Vocht zou het misschien ook wel kunnen zijn ja, af en toe drinkt hij misschien wel wat te weinig. Drinken jullie kindjes veel op een dag? Mijn zoontje drinkt vaak in de ochtend een glaasje water, in de middag een kopje melk en smiddags een glaasje roosvicee(ferro) en dan savonds ook weer water bij het eten. Zou dit te weinig zijn?
茅茅n jaar geleden
Reactie op MandyMel0dy
Dankjewel voor de reacties! Ik vul vaak een soort eetdagboekje in en daarui ...
Ik vind het vrij weinig maar ieder kind is anders he.
Hier drinkt ze de hele dag door en tankt ze zo 2 a 3 van die rietjesbekers leeg van 400cc