9 Reacties

2 jaar geleden

Dit doet mijn dochter ook, maar ik doe het toch gewoon, zal toch uitgespoeld moeten worden 😂 Ik probeer een washand voor haar ogen te doen en dan snel haar haren uit te spoelen en dan haar gezicht/haren gelijk een beetje droog te vegen zodat niet alles in haar gezicht blijft lopen. Maarja, leuk vind ze het niet en ja, ze moet ook altijd even huilen, maar het is hier altijd bijna meteen na het uitspoelen weer over. Geen tips dus, zou er misschien alleen niet een al te groot punt van maken en gewoon uitspoelen, gedoucht droog deppen na het spoelen en gelijk verder gaan met spelen of iets om hem weer af te leiden. Denk dat als je er een heel issue van maakt, het dan juist misschien alleen maar aanhoudt/erger wordt.

2 jaar geleden

Wij hebben zo'n handig haren uitspoelbakje! Bij de Prénatal gekocht. Ideaaaaaal! Geen water in het gezicht!

2 jaar geleden

Dit doet mijn dochter ook, maar ik doe het toch gewoon, zal toch uitgespoel ...
Ik maak er geen issue van. Omdat ik soms wat onhandig ben, zocht ik praktische tips 🤣 hij speelt erna gewoon weer.

2 jaar geleden

❤️❤️

2 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Wij hebben zo'n handig haren uitspoelbakje! Bij de Prénatal gekocht. Ideaaa ...
Ik heb iets maar dan van zwitsal, maar, hij doet zijn hoofd dan alsnog naar voren 😅😅

2 jaar geleden

Wij gaan nu bovenop het badderen 1x per week met Luna onder de douche, zodat ze eraan gewend blijft om water over haar haren te krijgen. Wij gebruiken geen shampoo, maar het werkt hier wel om haar afkeer te beperken.

2 jaar geleden

Dit doet mijn dochter ook, maar ik doe het toch gewoon, zal toch uitgespoel ...
Haha hier net zo. Ze hoeft er niet om te huilen, maar echt leuk vindt ze het ook niet. Ik probeer altijd haar naar boven te laten kijken, kin omhoog, zodat het water naar achter loopt. Maar lukt niet altijd een dan loopt het dus alsnog over haar gezicht. 🤭 Gelukkig heeft ze nog niet heel lang haar, dus het is ook zo uitgespoeld.

2 jaar geleden

Wij doen aan ouder en kind zwemmen en dat helpt heel goed. Nu vindt ze water in het gezicht niet erg meer

2 jaar geleden

Hier gaat ze mee onder de douche. We hebben meerdere speeltjes waarmee we stimuleerden dat ze onder de straal kwam. Zo’n badboekje maakt bijv veel geluid als er water op komt, bakjes om water mee op te vangen en een piratenboot (van de Action) met een klein waterradje erin. Verder kiekeboe, bellen blazen of kusjes geven onder de straal. Inmiddels gaat ze gewoon zelf onder de straal zitten spelen en vindt ze water in haar gezicht prima.