12 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op meliah
Wat is een vleesboom?
Een stuk vlees die er niet hoort
5 jaar geleden
Had dit ook bij mn eerste. Was puur door de hormonen. Na de bevalling ook weer weg. Nu gelijk bij de eerste echo laten checken bij tweede zwangerschap en was helemaal weg. Grote kans dat dit voor jou ook zo gaat zijn.
5 jaar geleden
Reactie op S C
Ik heb er 2 naast elkaar, vlakbij mijn placenta. Ook bij mij gaan ze ernaar ...
Wat apart he! Bij mij zit hij bovenaan. Ik had hem ook niet voor mijn zwangerschap, ze hebben hem bij 10 wk niet gezien dus is tussen de 10 en 20 wk gegroeid.
5 jaar geleden
Wat apart he! Bij mij zit hij bovenaan. Ik had hem ook niet voor mijn zwang ...
Heel apart ja. Nu is het zo dat zwarte vrouwen er meer mee te maken krijgen. Ook al voor de zwangerschap. Dus moest ze echt duidelijk maken dat het zwangerschapsgerelateerd is (2x van ziekenhuis gewisseld). Hopelijk verdwijnt het na de zwangerschap weer. Ze zijn bij mij bijna niks gegroeid tot nu toe (3×2cm) dacht ik.
5 jaar geleden
Hier voor ik met mn traject begon om zwanger te worden 6 myomen van verschillende maten weg moeten laten halen. 2 hebben ze er moeten laten zitten omdat anders mn baarmoeder eruit moest. (Ben van Afrikaans-zuid Amerikaanse afkomst). Krijg vanwege de plek en groei elke 2 wk een echo ipv 1x in de 4/6 wk. En vanwege de eerdere operatie wist ik voor de zwangerschap al dat ik met een keizersnede moest bevallen. Ik prijs mn gynaecoloog die mij geholpen heeft bij het weghalen van de myomen dat hij mn baarmoeder gespaard heeft. Anders had ik helemaal niet meer zwanger kunnen worden. En het gekke was dat ik voor die tijd helemaal niet wist dat ik myomen had. Ik had een super regelmatige cyclus en maar 3/4 dagen menstruatie. En er zaten echt grote bij (tussen de 4 en 6 cm).
5 jaar geleden
Hier meerdere myomen. Sta onder strenge controle om dat in de gaten te houden. En zoals het lijkt word het een keizersnee. Dit omdat het dan veiliger ook voor mij is ivm bloedingen tijdens de bevalling. Ze zitten aan de buitenkant van de baarmoeder en houden het in de gaten als de placenta wel goed genoeg doorvoer heeft naar de baby toe.