14 Reacties
één jaar geleden
Hier niet echt een moeilijke eter maar ze heeft wel der periodes dat ze beter eet dan anders (dit is voornamelijk avondeten)
Hier start ze in de ochtend met een broodje of een krentenbol + fruit en een beker melk
Rond het middageten 2 broodjes dit is de ene keer geroosterd brood/ tosti /normaal brood met beleg. Met melk of wat ranja.
In de middag is het of een koekje,chips of weer een stuk fruit want dat eet ze het liefst.
En avondeten is echt verschillend
Mevrouw is dol op pasta, rijst, bonen maar aardappelen gaan er slecht in.
En als ze echt haar avondeten niet wil of laat staan smeer ik nog een broodje zodat ik weet dat ze toch wat binnen krijgt. Ik laat haar avondeten wel altijd nog even staan en dan vaak eet ze nog wel eens er van.
Ik maak natuurlijk niet elke dag pasta voor haar omdat ze dat goed eet, want ik wil wel dat ze leert aardappelen met groente enz te eten
één jaar geleden
Wij hebben een mega eter. T frustreert soms enorm omdat hij constant wil eten.
De leeftijd van 2 is ook een leeftijd dat veel kinderen stoppen met eten. En een periode weinig tot niks willen of zoals je aan geeft melk en pap. T is mega lastig maar t gaat echt weer over en kan een lange tijd duren...
Vertrouw je t niet en zie je op de weegschaal of merk je dat hij afvalt kun je altijd nog contact opnemen met je huisarts.
Succes.
één jaar geleden
Hier ook een goede eter.
2a3 plakjes brood met vlees/kip beleg met melk
Tussendoor krijgt hij fruit, banaan is favoriet hier.
Daarna weer brood 2a3 met vlees, kip beleg of gebakken eitje
Soms pannenkoeken.
Met melk
Tussendoor koekje, fruit of een snoepje.
Hij krijgt ranja, sap of thee aan drinken
En dan Hollandse pot, pasta of ovenschotels.
één jaar geleden
Hier wordt overdag over het algemeen goed gegeten. S ochtends 1 of 2 boterhammen, beken melk en evt wat fruit (als ze de 2e boterham niet wil). Hetzelfde geldt voor de lunch. In de ochtend fruit als tussendoortje in de middag vaak iets van een koekje of ander snackje. Volgens mij zou ze de hele dag door kunnen blijven eten. Maar avondeten is ze geen fan van. Althans, van de groente niet. Die laat ze bijna standaard staan. Aardappelen, pasta en vlees gaat er prima in, maar de groentes ho maar. Pastasaus dus ook niet, ook niet gepureerd. Ze heeft er geen zin in. Ik probeer overdag af en toe wel een worteltjes en komkommer als snackje te geven zodat ze wat groente binnen krijgt. Maar ik ga er aan tafel s avonds geen strijd van maken. Ga ook niet apart iets voor haar koken, ze eet gewoon met de pot mee. En wil ze het niet, dan niet. Ze krijgt dan ook niets anders. Alleen nog wat yoghurt als toetje. Het schijnt een fase te zijn die wel aan kan houden tot ze 4 zijn. Dus naja. Ze eet genoeg fruit dus de vitamines krijgt ze wel binnen. Ik probeer andere snacks te bedenken om wat groente erin te krijgen (bijv groentemuffins ofzo, met wisselend succes). Onze meid heeft een lekkere gezonde toet en komt wat dat betreft niets tekort. Dat maakt het ook makkelijker om het tijdens het avondeten los te laten. Ze is ook nog nooit s nachts wakker geworden van de honger.
Als je je zorgen maakt, zou ik idd contact opnemen met huisarts of met het CB. Al is het alleen maar ter geruststelling dat dit een normale fase is. En anders hebben ze vast wel goede tips.
één jaar geleden
Hier een wisselende eter. De ene dag goed andere dag bijna niks. We bieden dit aan:
Ontbijt: 1 boterham en een los plakje vlees of kaas paar slokjes melk.
Tussendoor: 1 stukje fruit beker ranja
Lunch: 1 tot 2 boterhammen snoeptomaatjes en plakje kaas of worst.
Tussendoor: beker ranja of appelsap. Snackje wisselt van koek/snoep tot fruit of groente of cracker.
Avond eten: half stukje vlees, 1 klein aardappeltje 1 schepje groente. Of 1 opscheplepel van een 1 pans gerecht.
Avond eten is momenteel drama maar als hij niet wil heeft hij pech. We vervangen het niet. We bieden wel vaak snackgroente aan bij het eten.
Volgende maand weer wegen en meten hij cb maar geloof dat hij keurig op de lijntjes groeit maak me er niet zo druk over dus
één jaar geleden
Onze dochter is net 2 geworden en eet opzich wel goed, in de ochtend 1 of 2 broodjes. Tussendoor een stuk fruit en in de middag weer 1 of 2 broodjes. In de middag vaak een koekje oid en in de avond eet ze met de pot mee. Aardappels, pasta of rijst gaan hier erg goed. Nog een toetje , vla of yoghurt en een klein flesje melk als ze naar bed gaat. Het avond eten wil niet altijd even goed maar dan krijgt ze verder ook niks anders.
Ze kan de hele dag door wel eten maar ze is ook nog maar 12 kilo dus niet zo druk maken om het gewicht hoor. Komt vanzelf wel
één jaar geleden
Onze dochter at voorheen vrij goed maar wil 's avonds bijna niets meer.
Ons dagschema ziet er ongeveer zo uit
Ontbijt; 1 boterham
Fruit tussendoor
Lunch; 2 boterhammen
Koekje tussendoor, probeer ook wel eens Komkommer, wortel of soep maar daar wil ze niks meer van weten
Avondeten; ene x niks, andere x eet ze haar hele bord leeg.
Altijd een toetje na, ookal wilde ze niet eten.
Ze weegt zo'n 13-14 kilo dus ben niet zo bang dat ze wat tekort komt.
Gelukkig snachts niet wakker omdat ze honger heeft.
Wat ik nu heb "uitgevonden" is wortelpannekoeken, dat vind ze dus lekker (zolang het duurt 🥴) dan krijgt ze iig nog iets van groenten binnen.
Soms maak ik een smoothie die of volledig geweigerd word of juist heerlijk opgedronken.
Snap er niks van🤷🏼♀️ 🤣
één jaar geleden
Hier sinds een paar maanden een hele slechte eter. Eet geen brood meer en savonds krijgt hij van die babypotjes waar hij gek op is 🫤. Eet wel genoeg fruit en nootjes is hij gek op ( cashewnoten, amandelen, walnoten ) en krijgt voor t slapen gaan nog opvolgmelk ( 200 cc ) meer mensenndie nog met 2 jaar opvolgmelk geven ? Andere soort melk wilt hij niet
één jaar geleden
Hier is het de ene dag goed en de andere dag: nee nee nee. Ik probeer er geen strijd van te maken, dus wil je niet meer eten. Prima, maar je krijgt niets anders dus dan heb je maar even honger.
Wij eten altijd ‘s middags warm, dat vind ik wel een uitvinding! Doordeweeks eet ze bij de crèche ook warm, en van wat ik hoor eet ze daar ook de ene keer goed de andere keer niet. ‘S avonds een broodmaaltijd mag ze zelf kiezen wat ze erop wil (kiest ze soms het ene en dan boos worden dat er precies dat op dr boterham zit), maar vooral als ze moe is gaat dat ook moeilijk. Daarom ben ik dan blij dat ze al warm gegeten heeft, misschien een idee voor jou ook.
Evt eten wel savonds koken en bewaren voor de volgende dag?
Hier eet ze:
Smorgens:
Pap of 2 boterhammen
Tussendoor:
Meestal een banaan of ander fruit
Lunch:
Warme maaltijd
Tussendoor:
Fruit
Savonds:
2 boterhammen, soms wil ze er ineens 4.. primaaa
Tussendoor drinkt ze alleen maar water en bij de broodmaaltijden een beker melk
Volgens mij weegt ze ook tussen de 12-13 kilo maar dat is toch prima voor een 2 jarige of niet? Ik ga morgen naar het CB dus dan zal ik het wel horen 😅
één jaar geleden
Hii dames, dankjewel voor jullie berichten. Zeker geruststellend. Mijn zoontje was altijd een goeie eter en kwa lengte +1. (Weet niet hoelang hij nu precies is). Daarnaast at hij alles wat ik hem aanbood, maar is nu ineens super kieskeurig . Merk ook dat hij nu al een tijdje verschillende virusjes van het kinderdagverblijf oppakt en dus al vanaf begin oktober ziekjes is. En ook slechter is gaan eten. Ook hier gaat het de ene dag prima en de andere dag stukken minder. Maar merk dat zijn volle wangetjes wat minder vol zijn en zijn beentjes ook niet meer zo “baby”- vol zijn. En dat hij ook eten weigert of niet zijn portie afmaakt. Dus begon ik me zorgen te maken.
Ik hou het nog even in de gaten maar maak me nu wat minder druk, dankjewel voor het delen van jullie peuter eet-ervaringen.
één jaar geleden
Onze zoon (dinsdag 2 geworden) at altijd best veel, kon meer op als avond eten dan ik 😅 maar sinds een week of 3-4 eet hij veel minder. Vraag me soms af of hij wel genoeg eet, hij is lang en slank, moet echt opletten dat ie genoeg binnen krijgt. Hij heeft wel vaker even een week of 3 dat ie wat minder eet, meestal gaat dat samen met een grote ontwikkeling op ander vlak. Denk dat het nu ook het geval is, hij kletst de oren van m'n kop 😅
De ene dag gaat er met moeite een halve boterham in tijdens de lunch, de andere dag kan hijr 3 op😝 echt geen pijl op de trekken.
één jaar geleden
Hier heeft ze na een flinke griep een maand echt enorm slecht gegeten en gedronken. Ik was al blij als we er met heel veel moeite 1 boterham inkregen over ontbijt en lunch samen 🙈 Nu gaat het weer beter en eet ze weer goed. Op een dag eet ze nu 2-4 boterhammen, 1-3 stuks fruit, koekje of snackje en ‘s avonds met de pot mee.
Maar grote kans dat het gewoon een fase is dus