15 Reacties

één jaar geleden

Ik mag toch aannemen dat je daar gewoon afspraken over kan maken? Mijn kleine gaat naar een gastouder en ik geef haar zelf boterhammen en fruit mee ed. Maar mijn zoontje ging ook naar kinderopvang en daar maakte ik afspraken over. En willen ze dat niet, zou ik het gewoon zelf mee gaan geven.

één jaar geleden

Reactie op Lesley-24

Ik mag toch aannemen dat je daar gewoon afspraken over kan maken? Mijn klei ...
Als alle kindjes dit krijgen en mijn zoontje als enige niet, is dat lastig. Zien eten, doet eten. Dus als iedereen gezonde dingen eet, doet mijn kind dat ook. Eet iedereen chocopasta, dan wil hij dat ook

één jaar geleden

Reactie op Mama1991Anne

Als alle kindjes dit krijgen en mijn zoontje als enige niet, is dat lastig. ...
Ja dat is natuurlijk ook wel zo... maar als dat iets is waar jij echt een probleem mee hebt, dan zal je daar toch een middenweg in moeten vinden?

één jaar geleden

Er is een voedingsprotocol op elke kdv. Vraag daarna. Waar mijn meisje zit en ik werk houden we aan een gezonde voedingspatroon. Dus zuivelspread, kipfilet, apelstroop pindakaas humus. 1ste boterham is hartig. Eerst hadden we ook vruchtenhagel. Afspraak op de groep was 1 boterham na hartig mag je met hagelslag. Geen limonade. Maar thee vruchtenwater of fruitwater.

één jaar geleden

Owh dit verbaasd mij flink. Mijn dochter gaat ook naar kdv maar krijgt naar mijn idee gewoon verantwoorde dingen te eten. Zeker geen limonade en chips.

één jaar geleden

Mijn zoontje krijgt op het kdv water of thee te drinken. Ze eten rond half 10 fruit. Ze hebben dan verschillende soorten fruit gesneden en op een schaal liggen. Die schaal gaat steeds rond tot het op is. Rond 12 uur krijgen ze volkoren brood. Beleg erop: pindakaas met weinig zout, philadelphia light, vegetarische leverpastei, halvajam, cottage cheese, kipfilet en dat soort dingen. Soms eten ze tosti of ei of maken ze zelf wraps of bananenpannekoekjes. In de middag eten ze rond half 4 groenten (vaak augurk, olijven, paprika, komkommer, wortel, tomaatjes etc.) Ik ben daar heel blij mee hoe ze dat aanpakken op het kdv. Ze zeiden meteen toen we kijkdag hadden wat hun beleid met voeding en bewegen is, dus wisten we dit al voor we ons zoontje erheen gingen brengen al.

één jaar geleden

Op de 3 dagen dat Deamon naar de opvang moest. Kreeg hij s'morgens een stukje fruit. Smiddags patatjes, groentjes en beetje vlees. (At wel het vlees maar niet de groentjes en patatjes, opdat vlak is hij voor de moment wel een moeilijke eter) En meer kan ik niet zeggen omdat ik hem dan om +-14.20 ophaalde.

één jaar geleden

Bibi zit op een antroposofisch kinderdagverblijf. Ze eten 's ochtends fruit, krijgen dan een maiswafeltje en de leidsters koken 's middags zelf. Altijd biologisch en vegetarisch. Vaak een soepje, pasta of zelf gebakken brood. Dan na het middagslaapje nog een maiswafel of soepstengel. 's avonds krijgt ze dan bij ons een broodje! Wij zijn zelf niet vegetarisch maar ik vind het fijn dat ze daar 2x per week zo eet. Ik ben een voorstander van gezond eten en ik zou het dus ook écht niet oke vinden dat mijn kind dat zou krijgen wat je opnoemde. Het zou voor mij een reden zijn om van opvang te switchen. Dit is de leeftijd dat ze dingen aanleren waar je ze later moeilijk vanaf krijgt. (Zoetigheid, saus bij het eten en zoete drankjes).

één jaar geleden

Chips?! Wat voor chips? Die maisvingers of echte chips? Bijzonder overigens.. 🤔 Hier geven ze alleen gezonde dingen en ook geen limonade maar water of thee of melk. Als jij daar niet akkoord mee bent zou ik daar meer een punt van maken dan, maar goed dat is aan jezelf :-)

één jaar geleden

Reactie op Sassiefras

Owh dit verbaasd mij flink. Mijn dochter gaat ook naar kdv maar krijgt naar ...
Dit idd! Alleen fruit, soepstengels, crackers, brood met zuivelspread, vega smeerworst, pindakaas, stroop etc.

één jaar geleden

Reactie op Carly90

Chips?! Wat voor chips? Die maisvingers of echte chips? Bijzonder overigen ...
Nibbits.. jullie reacties zetten me wel aan het denken.. voeding op deze leeftijd is zo belangrijk!

één jaar geleden

Reactie op Mama1991Anne

Nibbits.. jullie reacties zetten me wel aan het denken.. voeding op deze l ...
Wauw.. bijzondere keuze van die kinderopvang. Dat is het zeker. Kijk, ons zoontje krijgt ook echt wel eens chocopasta of iets anders slechts. Hij proeft weleens van ons eten mee, maar chips is voor mij echt een no go en totaal niet nodig.

één jaar geleden

Elk KDV moet een voedingsbeleid hebben. Op het kdv van mijn dochter (waar ik zelf ook werkzaam ben) wordt er ‘alleen maar’ gezond gegeten. Water / thee, fruit, warm (biologisch) eten, yoghurt, rauwkost, cracker belegd met zuivelspread, humus, avocado e.d en als zoet wordt er appelstroop gegeven.

VRIEND

één jaar geleden

Standaard is het bij ons s ochtends fruit. Tussen de middag boterham, geen idee welk beleg ze hebben maar kan me niet voorstellen dat ze chocopasta hebben staan maar bijv wel van de kleine keuken jam . Sorry voor alle andere kinderen maar ivm hevige allergie onze dochter is de pindakaas de deur uit voor 4 jaar. S middags eten ze groente of een koekje. Qua drinken meestal thee of water. Sporadisch sap Bij de hitte laatst en ze verder niks dronk. Maar houden ze zelf ook in de gaten dat dit beperkt blijft en geen gewoonte wordt. Verder wel sporadisch (misschien 1x per maand ofzo?) wat ongezonde dingen, pombeertjes (was jubileum feest), broodje knakworst, waterijsje. En soms bakken of maken ze zelf iets samen met de oudere kindjes (pizza, milkshake oid).

één jaar geleden

Mijn zoontje zit op een boerderij achtigdagopvang, halve dagen. Ze krijgen fruit en voor de middag brood en eitjes die ze zelf verzamelen. Maar door stress eet mijn zoon daar niet. Vind nog heel spannend daar.