508 Reacties

3 jaar geleden

Zoontje is van 1 november. 7.00 210ml melk 9.30 fruithapje 11.00 210ml melk 14.30 210ml melk 17.00 groentehapje 19.30 210 ml melk Ik ben pas na 4 flesjes gegaan nadat hij aangaf dat hij het 5e flesje niet echt meer hoefde, die kreeg hij normaal rond 4 a 5 uur (was toen ook een ietwat ander schema) en sindsdat hij het groentehapje helemaal op eet.

3 jaar geleden

Reactie op Devenytje

Zoontje is van 1 november. 7.00 210ml melk 9.30 fruithapje 11.00 210ml mel ...
Hier eigenlijk een heel vergelijkbaar schema! Dochter is van 16 nov

3 jaar geleden

Mijn zoontje is van 23 november: 7-8u 180 cc pap 10.30u-11.30u 180 gram patatjes 14.30u 180 cc pap 18u-19u 180 cc pap 10.30u-23u 210 cc pap

3 jaar geleden

Lijkt dat kindjes die flesjes krijgen veel beter eten volgens schema. Bij ons totaal geen ritme qua eten, ook ‘s nachts om de uur a twee aan het eten

3 jaar geleden

Reactie op geluk2020

Lijkt dat kindjes die flesjes krijgen veel beter eten volgens schema. Bij o ...
Dan heb ik toch wel de uitzondering in huis, mijn zoontje krijgt flesjes en hij heeft eigenlijk geen vast ritme qua eten

3 jaar geleden

Ons meisje krijgt s avonds rond 6 uur een oefenhapje groente. Dit zit tussen 2 melkvoedingen in. Meestal rond 4 uur en 7 uur/ half 8 melkvoeding. Beetje afhankelijk hoe de dag is gegaan, we voeden op verzoek. Op dagen dat ze naar de opvang gaat zijn we pas rond 6 uur met haar thuis. Dit weekend eind van de ochtend tussen 2 voedingen fruithapje. Ze eet overigens maar een paar lepeltjes met grote moeite. Ze vindt het nog helemaal niks. Dus hier vervangt het nog zeker geen melkbeurt. Het wordt ook aangeraden om de melk nog niet te vervangen, tot 6 maanden is dat de hoofdvoeding. Ik vind overigens de eetschema's die ik op internet tegenkom echt totaal niet haalbaar op onze werkdagen. Vaak schema ontbijt tussen 7 en 8. Bij ons is dat tussen 6 en half 7, anders redden we het niet met naar de opvang brengen en op tijd op t werk zijn. Zelfde geldt s avonds met avondeten. Advies vaak tussen 5 en 6. Ik ben zelf vaak pas rond half 6 thuis en moet haar dan nog ophalen van de opvang. Al met al met haar pas rond 6 uur thuis. En dan nog koken.... 🤷🏼‍♀️ Dus tegen de tijd dat ze echt vaste hapjes gaat eten, zullen we echt een eigen schema moeten ontdekken

3 jaar geleden

7.30 200 ml melk 9.30 fruit 11.30 200 ml melk 15.30 200 ml melk 18.00 groente 19.30 200 ml melk Nacht 200 ml melk

3 jaar geleden

Dochter is van 19 november: 6.30 fles 11.30 fles 15.30 fles 16.30 hapje (paar oefenhapjes) 19.30 fles Hier zeker nog geen fles vervangen voor een hapje. Ze eet echt maar een paar hapjes, t meeste beland in de slab of op haar handen 🤣. Sommige dingen vind ze niks, fruit vind ze wel heel lekker.

3 jaar geleden

Reactie op Anneke501

Ons meisje krijgt s avonds rond 6 uur een oefenhapje groente. Dit zit tusse ...
De schema's van internet zijn idd leuk als je de hele dag thuis op je kont zit, niet werkt en geen opvang hebt 🤐

3 jaar geleden

7uur bv 10uur bv Ongeveer 12uur( als hij wakker is) fruit hapje 13uur bv 16uur flesvoeding 18uur groenten hapje 19/1930uur pyjama aan, vitamine druppels bv en naar bed! Met 5 voedingen en 2x hapjes groeit hij op t moment als n malle! Als ik aan het werk ben dan krijgt meneer 150ml gekolfte melk

3 jaar geleden

Reactie op bieke_47

Mijn zoontje is van 23 november: 7-8u 180 cc pap 10.30u-11.30u 180 gram pat ...
Och, dan kon die frikadel speciaal waar ze zo hongerig naar keek dus toch...gemiste kans 🤣

3 jaar geleden

De schema's van internet zijn idd leuk als je de hele dag thuis op je kont ...
Ik heb onbetaald verlof genomen tm september, omdat het allemaal nogal moeilijk gaat met mn zoontje. Ik vind 'thuis op mn kont zitten' zwaarder dan mijn fulltime baan... 🙈

3 jaar geleden

De schema's van internet zijn idd leuk als je de hele dag thuis op je kont ...
Vind het knap als je thuis mama bent en een kind en huishouden hebt waarbij je op je kont kan zitten überhaupt..welk gezin of kind is dat van deze leeftijd?!! Ik wil in de leer!! 😂😂ps die van mij heeft verborgen reflux...dus ja een beetje half uur na voeding verplicht op mijn kont ow en ik ben 2 halve middagen nog bij de fysio voor mijn herstel van de horror bevalling 🙈..misschien als dat wegvalt dat ik meer kan zitten.. 🙏

3 jaar geleden

Reactie op Rianneke85

Ik heb onbetaald verlof genomen tm september, omdat het allemaal nogal moei ...
Amen!!! 🙏

3 jaar geleden

Reactie op Devenytje

Zoontje is van 1 november. 7.00 210ml melk 9.30 fruithapje 11.00 210ml mel ...
Hier ook ongeveer dit schema maar ons zoontje krijgt 180+6 (200ml 4x per dag) Hij is van 27-11

3 jaar geleden

Hier geen ritme, voed op verzoek BV. Dus geef na het eerste slaapje sochtends groentehapje en na het tweede slaapje smiddags fruithapje. Dan kan hij dat de rest van de dag verwerken anders is zijn maag zo aan het knorren snachts wanneer we nieuwe voeding proberen.

3 jaar geleden

Bij ons is het schema weleens wat anders, maar we geven in de ochtend rond 10.00 uur een fruithapje (paar lepels) en rond 17.00/18.00 uur een groentehap. Meestal na de fles of tussen voedingen in. Z’n hapjes vervangen nog geen melk. Dat kan pas vanaf 6 maanden geloof ik.

3 jaar geleden

Groentehapje na de eerste dutje. Ik geef het wel voor flesje melk, want hij krijst alles bij elkaar als het groentehapje op is(krijgt 2 ijsblokjes, 3 gaat ook op en doet precies het zelfde) stopt ook niet met krijsen en huilen tot dat ik hem zijn flesje geef.

3 jaar geleden

Bij het ontbijt krijgt ze fruit en bij ons avondeten (of zo rond die tijd) groente. Is echt nog oefenen. Vervangen nog niet.

3 jaar geleden

Hier vervangt het nog geen voeding. Krijgt 5 flessen per dag (elke 3 uur) en na zn middagfles krijgt hij groentehapje. Als hij het niet opkrijgt krijgt hij de rest na de 6uur fles. Fruit geef ik alleen nog bij uitzondering. Krijgt zo'n 5 ijsblokjes totaal per dag