508 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op ManuelaZuliani

7u 210/7 cc 11u 200 tot 250 gr groentjes 12.30 sneetjes brood met boter o ...
Nog maar 2 flessen op een dag? Of lees ik dat niet goed. Ik dacht dat tot 1 jaar melk de hoofdvoeding was

3 jaar geleden

Ons zoontje krijgt nu 5 flessen van 150+6 schepjes, vanaf wanneer kan ik over gaan op 4 flessen? De laatste fles krijgt hij rondt 23:30, maar dan moeten we hem wakker maken en drinkt hij nooit veel. Hij is dan zo moe. Hij heeft nu ook speen 2, volgende week wordt hij 6 maanden. Hij drinkt niet altijd zn flesje leeg, hapjes gaan heel goed, hij krijgt 1x groente en 1x fruit per dag.

3 jaar geleden

Reactie op Zonnetje91

Ons zoontje krijgt nu 5 flessen van 150+6 schepjes, vanaf wanneer kan ik o ...
Als je hem moet wakker maken voor de laatste fles, en hij drinkt hem niet op. Dan kun je gaan proberen om de laatste fles te laten vervallen! Wij zitten nu op 4 flessen, 2 keer 210+7 en 2 keer 280+6. Gaat hier momenteel prima!

3 jaar geleden

08:00u melkflesje van 210+7. 11:00u +/-250gr. Groentenpatatjes. Daarna middagdut. 15:00u +/- 200gr. Fruitpap. 18:30 melkflesje van 210+7. Daarna om 19:00u in bed en slaapt mooi door tot de ochtend.

3 jaar geleden

Onze zoon zit nog volop in zijn oefenhapjes. Ik lees hier kids die al een complete maaltijd hebben dat is bij ons nog niet. Flesvoeding is nog steeds de hoofd voeding en de groenten geef ik de ene keer in de ochtend andere keer middag net hoe het uitkomt! Echt een vast ritme hebben wij niet op uur en tijd!

3 jaar geleden

Reactie op Natas12983

Onze zoon zit nog volop in zijn oefenhapjes. Ik lees hier kids die al een c ...
Hier hetzelfde! Er is nog niet eens ritme in het slapen, laat staan in hapjes geven. Doe het nu ook vooral wanneer het mij uitkomt haha. Ene dag wel, als ze naar KDV of opa&oma gaat niet.

3 jaar geleden

Reactie op Natas12983

Onze zoon zit nog volop in zijn oefenhapjes. Ik lees hier kids die al een c ...
Hier precies hetzelfde. Vind het ook een heel gedoe om te plannen. Ik geef namelijk borstvoeding op verzoek. Was net blij dat dat een beetje liep krijg je nu die hapjes weer haha. Meestal in het weekend (lees meer tijd). Doordeweekse ben ik blij dat hij 1 x een hapje krijgt.

3 jaar geleden

Reactie op Natas12983

Onze zoon zit nog volop in zijn oefenhapjes. Ik lees hier kids die al een c ...
Ik verbaas me ook over kindjes van 5 maanden die al volledige maaltijden krijgen en nog maar 2 flessen per dag馃檲 ieder z'n eigen manier natuurlijk maar ik weet niet beter dan dat melk het eerste jaar de hoofdvoeding is.. Echt vast ritme hebben wij ook niet, ze komt wel vaak ongeveer om de zelfde tijden maar het is altijd maar net hoelaat ze sochtends wakker wordt en wat voor mij qua hapje eten het beste uit komt in de planning ene keer sochtends andere keer smiddags

3 jaar geleden

Pohh wat ik hier lees komt onze dochter lang niet aan. Drinkt nog 5-6x per dag 150+5 melk. En ik geef in de ochtend ergens een beetje banaan of appel en rond avondeten een beetje wortel of erwtjes. Hapjes gaan nog niet echt van harte, ze vind het nog niet echt geweldig 馃槄. Tijd zat denk ik maar... mijn oudste at pas met 8 maanden echt maaltijdwaardige hapjes

3 jaar geleden

Reactie op ManuelaZuliani

7u 210/7 cc 11u 200 tot 250 gr groentjes 12.30 sneetjes brood met boter o ...
Een vraagje. Geef je dan ook nog extra vocht, zoals water, thee of ranja o.id. bij het geven van een fruit of groente hapje of brood? Heeft de kleine geen last van zijn ontlasting?

3 jaar geleden

Voor degene met een redelijk vast schema.. Maken jullie de kindjes dan wakker? Hier is alleen t opstaan een vast tijdstip en dat hij na 60-90min terug naar bed gaat (al is dat de laatste 2 dagen ineens een ramp). Zijn flesjes/hapjes geef ik om de 3-4u, maar soms slaapt hij gewoon heel lang waardoor alles "uitloopt". Vanaf volgende week gaat hij naar de creche, ben ook benieuwd hoe het dan gaat.

3 jaar geleden

Reactie op Mama Van Twee2

Een vraagje. Geef je dan ook nog extra vocht, zoals water, thee of ranja o. ...
Fruit zit al vocht in. Ik doe bij het groenten hapje een beetje water zodat het wat vloeibaarder is. Ontlasting wordt wat dikker maar dat is niet erg. Dat hoort zo. Dat hebben wij zelf ook馃槃

3 jaar geleden

Reactie op MariskaaO

Ik verbaas me ook over kindjes van 5 maanden die al volledige maaltijden kr ...
Moet blijkbaar toch een verschil zijn tussen Belgi毛 en NL? Want ik doe gewoon wat kind&gezin (opvolgingcentrum) me aanraadt. Is ook volgens hun schema dat hij nu al twee volwaardige voedingen krijgt en 2x melk. Ook in het kinderdagverblijf doen ze het standaard zo dus 馃槣 Maar iedereen idd op zijn eigen manier, zolang de kindjes maar tevreden zijn. 馃グ

3 jaar geleden

Onze dochter van 7 november: 7.30 opstaan BV 9.00 papje van 60cc kv met 6g rijstebloem 11.30 180cc KV 13.30 fruithapje 15.30 180cc KV 17.30 groentehapje 19.30 BV en naar bed +-00.00 BV Ik kan nu met 1 potje van 4+ maanden 2 keer doen.

3 jaar geleden

Reactie op Mama Van Twee2

Een vraagje. Geef je dan ook nog extra vocht, zoals water, thee of ranja o. ...
Ik bied een flesje water aan, daar drinkt hij wel wat van maar niet veel ! Vooral bij het brood De papjed opzich zijn vochtig genoeg ! Hij heeft nu 4x per dag stoelgang, en is vast echt een drolletje nu !

3 jaar geleden

Reactie op angel90

Is 2 flesjes voeding niet te weinig met 5 maanden ? Of krijgt hij tussendoo ...
Hij krijgt nog flesje water bij ! Plus de groentjes en fruit zijn ook heel vochtig !

3 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Mogen ze nu al brood?馃槼
Ik bied het al een hele tijd aan en hij vindt het lekker ! Ook nergens last van !

3 jaar geleden

Reactie op ManuelaZuliani

Ik bied het al een hele tijd aan en hij vindt het lekker ! Ook nergens last ...
Geef je het gwn droog of maak je her beetje nat?

3 jaar geleden

Reactie op Mama Van Twee2

Een vraagje. Geef je dan ook nog extra vocht, zoals water, thee of ranja o. ...
Ranja zou ik sowieso niet geven. Veel te veel suikers. Aangeraden wordt om water of slappe thee te geven.

3 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Geef je het gwn droog of maak je her beetje nat?
Ik smeer er pindakaas of boter op. En dan gaat het er prima in. Erna een paar slokjes water!