16 Reacties
5 jaar geleden
Volgens mij doen ze lekker wat ze willen, en hoe ze willen liggen gaan ze ook steeds meer bepalen, de mijne draait nu ook soms op de zij.. Ja dat houd je toch niet tegen, de mijne doet ook vaak allerlei 'oefeningen' voor het inslapen, benen omhoog en om laag. Ik laat het lekker gaan, check wel de babyphone cam, maar hoef nooit echt in te grijpen ofzo. Hoe bedoel je zonder slaapzak, aan wat voor alternatief zit je te denken?
5 jaar geleden
Ik stopte de onderkant van de slaapzak ook achter in het bed, zodat ze "vast" lag. Hielp op zich wel, maar qka ze ouder worden gaan ze sowieso alle kanten op. Daarom is een slaapzak zo handig: waar ze ook liggen, ze hebben het nooit koud dan :)
5 jaar geleden
Mijn zoontje doet dit, maar hij deed het ook al toen hij nog onder een dekentje lag, had hij een hele tent. Waarom zou dit erg zijn? Neem aan dat hij het doet omdat hij het prettig vindt en het kan toch helemaal geen kwaad?
5 jaar geleden
Doet mijn zoon ook (4mndn, 17 wkn) lijkt me juist de bedoeling, hoe moeten ze anders hun beenspieren trainen? Daarom heet en slaapzak ookwel een trappelzak 馃槈
Binnenkort gaat hij denk ik zijn voeten vastpakken 馃槏
5 jaar geleden
Reactie op Jorine Adinda
Doet mijn zoon ook (4mndn, 17 wkn) lijkt me juist de bedoeling, hoe moeten ...
Ja klopt! Ik vroeg dit aan onze fysio en ze gaan trainen voor het kruipen
5 jaar geleden
Mijn zoontje doet dit ook. En dan krijgt hij van die plakvoeten van het zweten en trapt hij zich helemaal vast. Soms zo erg dat zijn nagels ervan gingen bloeden. Echt heel zielig. Wij doen hem nu een romper en sokken aan in zijn slaapzak met lange mouwen. Nu gaan zijn voetjes niet meer stuk maar kan hij wel gewoon trappelen.
5 jaar geleden
Dankjulliewel voor de reacties! Ik zal eens kijken of ze met sokjes aan dit blijft doen. Ik heb het idee dat ze wat klem zit met haar voeten in de slaapzak. Maar misschien hoort dit er gewoon bij..?
5 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Vraagje leggen jullie nog een deken of laken over jullie kleintje? Wij zijn ...
Nee wij laten haar gewoon in de slaapzak zonder dekentje. Misschien dat dit ook per kindje verschilt, de ene heeft het wat sneller koud dan de ander. Wij zijn ook van de pacco naar de slaapzak gegaan.
5 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Hier geen dekentje aangezien mn dochter in slaapzak dr hele bed rond gaat. Vind haar soms met het hoofd bij het voeteneinde. Vind een dekentje dan eng. En mijn dochter is echt warmbloedig dus een slaapzakje is genoeg.
5 jaar geleden
Ons meisje probeert der beentjes omhoog te gooien ook in de slaapzak en zo draait ze dan met de klok mee in het bed en wordt ze wakker omdat ze dan dwars in bedje ligt niet comfy natuurlijk. Dus ik doe slaapzak met dekentje en dan dekentje zo strak mogelijk in de zijkanten en het probleem was opgelost. Blijft nu gewoon op 1 plek liggen.
5 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Nee alleen een slaapzak. Mijn zoontje gaat ook met zijn benen de lucht in en verschuift zo steeds verder naar onder in bed. In de ochtend ligt hij geregeld helemaal onderin met zijn benen aan de zijkant omdat hij niet meer recht kan liggen馃槀 daarom ook geen laken of deken want dat zou gevaarlijk worden.