9 Reacties

vor 4 Jahren

De volledige vragenlijst

vor 4 Jahren

...

vor 4 Jahren

Ik vind dit geen gekke vragen. Het heeft allemaal te maken met de gezondheid van jou en je kleintje. Alles wat hier staat kan namelijk een eventueel negatief effect hebben. Het is hierdoor makkelijker een duidelijk beeld te krijgen over jou gezondheid

vor 4 Jahren

Reactie op HAE

Ik vind dit geen gekke vragen. Het heeft allemaal te maken met de gezondhei ...
- Opleiding van mij en partner - Bij partner: namen van kinderen en geboortedatum - Ooit onder behandeling geweest van psycholoog enzo - gerookt voor de zwangerschap - alcohol gebruik partner - nare seksuele ervaring - gewelddadige seksuele ervaring - huiselijk geweld Ik snap niet hoe die vragen relevant zijn. Huiselijk/seksueel geweld snap ik wel, wanneer dat om mijn huidige partner gaat. Maar als je dat ooit hebt mee gemaakt, waarom is dat nu van belang?

vor 4 Jahren

Wat pluisjeshaar zegt, allemaal relevante vragen van belang voor jouw gezondheid en die van je gezin.. Psycholoog: om een risico inschatting te maken op een peri/postnatale depressie en daar vroegtijdig alert op te zijn Roken/alcohol gebruik partner: kan bv leiden tot DNA schade aan sperma Seksuele ervaringen/huiselijk geweld: om, indien nodig, maatschappelijk werk oid vroegtijdig in te schakelen En als je ze niet wilt invullen, dan doe je dat toch niet 🤷🏼‍♀️

vor 4 Jahren

Ik heb bij alle vragen waar van ik dacht gaat je niks aan gewoon nvt neer gezet🤔 iedereen z'n eigen keuzes 😁

vor 4 Jahren

Ik had dezelfde (soort) vragen vanuit verloskundige

vor 4 Jahren

Ze zijn allemaal relevant voor je baby. De opleiding niet maar wat maakt t uit dat ze dat weten? Beroep is belangrijk omdat ze willen weten of je misschien in een schadelijke omgeving werkt of fysiek zwaar werk hebt etc. En voor je partner is het belangrijk ivm de geboorte dat ze weten dat als hij bijv. Op zee zit of veel zakenreizen maakt dat ze kunnen inspelen op wanneer je bevalt en hij er niet is dat er een plan klaar ligt hem erbij te betrekken op dat moment. Huiselijk/seksueel geweld is misschien een stukje waarin ze je psychisch kunnen begeleiden en vooral rekening kunnen houden betreft inwendige onderzoeken. Psychisch voor beide belangrijk om te melden zodat ze vroegtijdig kunnen opsporen dat een van de 2 er op psychisch vlak het er misschien zwaar mee hebben. Ze vragen alleen wat van belang is voor je kindje en jullie zelf. Als ze nou vragen of je last hebt van zweet voeten zou het onbelangrijk zijn idd.

vor 4 Jahren

Seksuele ervaring was ook met het feit dat je een inwendige echo kan krijgen en je moet natuurlijk een kind uitpersen. Ook om ontsluiting te controleren moeten ze aan je intieme delen zitten