35 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb die van mij het boek gegeven 'help ik word (super) papa. Daarnaast probeer ik elke dag te vertellen wat ik voel in mijn lijf, zodat hij dat ook weet. En ook mijn eigen onzekerheden bespreken en dat ik het ook allemaal niet weet😂 weet niet of je er iets aan hebt, maar het is wel lastig ja

4 jaar geleden

Praat er met hem over!

4 jaar geleden

Ik mag bij me eerste echo video bellen zodat die toch soort van kan mee kijken.

4 jaar geleden

Ik heb hier het zelfde idee, dat mijn partner zich minder betrokken voelt tot de zwangerschap omdat hij niet mee mag naar de echo die 7 april gepland staat. Dubbele gevoelens voor mij, ik ben wel blij om naar de echo te mogen! Maar vind het ook een ontzettend raar idee dat mijn partner niet mee “mag” .. ik volg je topic even.... ❤️

4 jaar geleden

Evt wat "mannen boeken". Bv "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt". Of het boek van Bastiaan Ragas. En ik dacht dat het boek krijg nou tieten van Claudia de Breij ook wel een humoristische inslag heeft. Wellicht iedere dag samen een passage lezen en samen om lachen. En geloof me, ik hoor zoveel verhalen om me heen van mannen die zich pas papa voelen zodra de kleine er is en eigenlijk pas wat mee kunnen zodra de kleine meer interactie met je heeft. Bij mij heeft eigenlijk de miskraam in 2016 en medische molen afgelopen jaar pas iets bij mijn vriend los gemaakt om er daarna meer emotioneel bij betrokken te kunnen zijn, al kan ik je dat niet aanraden!

4 jaar geleden

Reactie op .. Baby ..

Ik heb hier het zelfde idee, dat mijn partner zich minder betrokken voelt t ...
Ik mag wel videobellen, maar toch is dat heeel anders.. laten we er iets moois van proberen te maken

4 jaar geleden

Ik heb bij mijn 1e zwangerschap het boek: 'Tuurlijk schatje', van Jasper Rombout gegeven. Echt een aanrader! Hierin wordt erg grappig beschreven in mannentaal wat er allemaal met vrouwen gebeurt.

4 jaar geleden

Reactie op .. Baby ..

Ik heb hier het zelfde idee, dat mijn partner zich minder betrokken voelt t ...
Je kan altijd videobellen. Zo is hij toch een beetje betrokken bij de echo 😊

4 jaar geleden

Reactie op bigbrobigsis

Ik heb bij mijn 1e zwangerschap het boek: 'Tuurlijk schatje', van Jasper Ro ...
Dat is echt een heel leuk boek! Wij zijn m hier ook aan het lezen!!!

4 jaar geleden

Reactie op Carly90

Je kan altijd videobellen. Zo is hij toch een beetje betrokken bij de echo ...
Ja klopt, maar toch voelt het voor hem niet zo. ( mede dankzij zijn verleden met zijn ex ) 😔 baal er enorm van, en ben bang dat hij zich dadelijk geen vader voelt...

4 jaar geleden

Reactie op Essm

Ik mag bij me eerste echo video bellen zodat die toch soort van kan mee kij ...
Klopt, ik mag ook video bellen.. Maar dat wilde hij niet. Vond tie maar raar. oen dus opgenomen en samen naar gekeken later, kon die er niet echt van genieten zei die😔

4 jaar geleden

Mijn vriend mag inderdaad niet mee met de echo. Is hij het niet mee eens, hij zeg:ik ga wel gewoon mee, ik breng je wel, dan wacht ik maar buiten! Vind her voor de mannen ook super sneu dat ze niet mee mogen.. voor ons ook de 1e!

4 jaar geleden

Inderdaad omdat het niet in hun zelf groeit en ze de veranderingen dus niet merken .. En daarnaast doet mijn vent ook niet aan erover lezen. Maar houdt wel van m'n briefjes die ik vaak voor hem sochtends achterlaat als ik vertrokken ben voor m'n nachtdienst. Dus doe hier nu thuis elke week een briefje met hoe het er voorstaat ;)

4 jaar geleden

Reactie op Rosa ter Steege

Inderdaad omdat het niet in hun zelf groeit en ze de veranderingen dus niet ...
Dit is zooo lief!

4 jaar geleden

Ik heb het gewoon even op tafel gegooid en er even openlijk met hem over gepraat. Hij gaf aan dat het voor hem nog heel abstract is en hij ook zich nog wat wil beschermen tot we wat meer zekerheid hebben (nog maar 5 weken en een beetje). Kan ik hem wel in volgen en zolang ik bij hem mijn ei maar kwijt kan, ga ik er me niet te druk in maken. Zal automatisch groeien van zodra mijn buik groeit en hij bij een echo is.

4 jaar geleden

Het komt vanzelf hoor! Ze zijn er minder mee bezig dan wij omdat zij er niets van voelen. Lezen moet een man zijn ding zijn, want zelfs een baby is hier geen aanleiding tot wél gaan lezen. Bij de eerste werd hij met de week meer betrokken, met een week of 12 kwam dat pas echt zodra ook voor hem zichtbaar is dat er daadwerkelijk iets zit 😁 hij moet maar even dealen met de hormonen hoor, is het minste wat ze kunnen doen toch?

4 jaar geleden

Reactie op Rosa ter Steege

Inderdaad omdat het niet in hun zelf groeit en ze de veranderingen dus niet ...
Moh hoe lief is da ! :)

4 jaar geleden

Mijn partner heeft een app gedownload om de groei en informatie mee te lezen. Hij is heel erg enthousiast en betrokken. Ik ben nog maar 7+1wk en wordt nu al ontzettend in de watten gelegd. Ik denk dat het per persoon verschilt en het echt wel komt.

4 jaar geleden

Voor ons word het de 2e... Bij zoontje was alles nieuw en idd nog heel abstract aan het begin. Had hem toen het boek 'help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' gegeven en dat vond ie wel leuk 😀 Nu merk ik dat het gevoel bij hem wederom weer even moet groeien, enerzijds omdat we nog geen intake/echo hebben gehad, anderzijds omdat er bij mij behalve hormonen nog niet veel te zien is (nu 6wk+2). Het idee dat het ons gegund is dat er wederom een wondertje groeit vind ie wel heel leuk en spannend...de rest komt vanzelf

4 jaar geleden

Mijn man heeft direct zo’n app geïnstalleerd waarin hij kan bijhouden wat ik wel/niet mag eten. Daar is hij echt super bewust mee bezig. Al was ik behoorlijk pist toen hij zei dat ik m’n crusli niet meer mocht hebben 😂 Hij raakte wel behoorlijk in paniek toen hij door had dat ik aan het afvallen was door het vele spugen. Qua echo was hij erg teleurgesteld dat hij niet mee mag, dus gaat vanuit de auto FaceTimen. Daarnaast gaan we kijken om zo’n echo apparaat te huren nu de verwachting is dat het virus nog wel even blijft. Kan hij toch een keer live meekijken 😊