19 Reacties
4 jaar geleden
Ik herken je verhaal , ik ben een keertje zo boos en gefrustreerd geworden , was niet lekker , en moest gewoon werken terwijl hij vrij thuis was , was toen na me werk zo kwaad geworden dat ik me dochter bij hem heb achtergelaten en de rest van de dag weg gebleven ben toen moest ie wel , ( niet de beste manier maar was geestelijk en lichamelijk helemaal op ). Hij zag toen wel in hoeveel ik wel niet allemaal deed incl werken , huishouden koken enz , dat hij nu wel wat meer doet , soms valt hij weer eens in zijn oude gewoontes, en dan zeg ik heel droog tegen me dochter, hier ga jij lekker met papa knuffelen, dan gaat papa zo jou luier doen en je flesje , gaat mama even iets anders doen ( koken , huishouden of soms zelfs genieten van ff een moment voor me zelf en de douche 🤣) en stop haar dan gewoon zonder pardon in zijn handen , mocht hij er tegen in gaan zeg ik je mag kiezen of haar ff overnemen of t huishouden en koken 🤣
4 jaar geleden
Ik wil niet meer verder met de vent waar ik mee slaap..
Paar uur terug werd Deamon wakker. en ik had uitdrukkelijk gezegt dat het voor hem is, want ik sta met de vroege, dus ik wil slapen! Hij ging er niet mee akkoord, maar hij deed het toch. Ik denk dat het hem te lang duurde eer Deamon weer in slaap viel. Gefrustreerde vent en vermoeide baby die bruut terug in bed werd gelegt. Die na enkele wel weer in slaap viel.
Ik weet het niet meer. Maar ik wil niet verder gaan zo.
Hier doet hij Niets, Nada, Noppes.
Als ik is vraag of hij eten wilt maken is het Of bestellen, een snelle oven/micro-gerecht of noedles.. niet eens de moeite voor een degelijke maaltijd. Als ik met de late sta, moet hij ook al niet koken, want dan kan hij bij mijn ouders eten (oma is oppas)
Gister had hij gekeken welke afval ze vandaag ophalen, denk je dat hij die buiten gezet heeft? Nope.
Afgelopen vrijdag mocht hij vroeger stoppen omdat hij altijd alle shit oplost op zijn werk (hij is koerier), liegt tegen zijn verantwoordelijke:
Eerst wou hij thuisblijven omdat deamon nog ziek was (wat niet meer het geval was)
Ik heb zogezegd Deamon eventjes alleen achtergelaten zodat ik 'optijd' naar m'n werk kon gaan (stond met de late) terwijl ik hem naar oma en opa heb gebracht.
Gisteren heeft hij zelfs tot 12u in bed geslapen, let wel dit is omdat hij ook pas tegen 5-6u in bed kwam. Dan klagen dat hij moe is en nix aan zijn dag heeft?! I mean What the Actual Fuck?!
Huishouden? 'straks, als ik goesting heb' of 'gij staat in ploegen, kan je dat niet voor je vertrekt naar oma/opa, of na je vroege shift doen?' is zijn altijd! antwoord.
Zaterdag zijn we een nieuwe oven moeten gaan halen, die we nu hadden (gekregen) zou wel al eens 20j kunnen zijn en deed de zekering springen op eender welke stand. Er ligt piepschuim in de gang door hem, dan je dat hij dit opruimt, ja ik kan dat ook, maar ik ben niet zijn kuisvrouw..
Ik kan niet meer.
4 jaar geleden
Jeetje wat onzettend heftig jullie verhalen!
Jullie hebben samen een kind dus samen draag je de verantwoordelijkheid. Zo te horen werken jullie ook allemaal, dus wat geeft die mannen het idee dat zij zoveel minder hoeven te doen.
Hier doen we eigenlijk alles zoveel mogelijk samen: hij kleedt die kleine smorgens aan en maakt een fles, ik geef op bed de fles en dan gaat hij onze boterhammen smeren. Ik ga ontbijten en geef die kleine zn boterham, verschoon hem nog een keertje (hij poept altijd tijdens het ontbijt) en in die tijd kan mijn man zich klaarmaken voor werk. Ik breng die kleine naar de opvang en dan gaan we allebei werken.
Mijn doet uit zijn werk de boodschappen en gaat koken. Ik haal die kleine op, we gaan eten (ik geef hem eten) en dan breng ik ons zoontje naar bed, even douchen, fles, tanden poetsen verhaaltje. Vervolgens gaan mijn man en samen samen alles opruimen: stofzuigen, beetje poetsen, afwas en rond half 8 ploffen we op de bank en kijken we samen serie. De nachten doen wisselend als die kleine snachts wakker wordt. Ik wat vaker dan hij omdat ik er wat beter tegenkan om er snachts uit te moeten. En dan nog kan ik wel eens gefrustreerd raken als hij zn spullen laat slingeren.
Jullie hebben samen voor dit gezin gekozen en dus draag je samen die verantwoordelijkheid. Ik neem aan dat jullie het gesprek al meermaals zijn aangegaan en ook aangeven dat dit zo niet vol te houden is voor jullie. Dus ik heb ook echt geen gouden tip wat je zou moeten doen. Maar ik wense jullie wel heel veel succes.. hopelijk dringt het ooit een keertje door
4 jaar geleden
Reactie op desi2020
Ik herken je verhaal , ik ben een keertje zo boos en gefrustreerd geworden ...
Dit is een goede 🤣
4 jaar geleden
Reactie op Kyuubi
Ik wil niet meer verder met de vent waar ik mee slaap..
Paar uur terug werd ...
Jij ook al zo een verhaal… wat erg hé alles is teveel gevraagd..
4 jaar geleden
Reactie op desi2020
Ik herken je verhaal , ik ben een keertje zo boos en gefrustreerd geworden ...
Zo doe doe ik het ook wil je Hanna doen of de was, koken, boodschappen, you name it... Maar ik mag niet klagen bij de mijn vent had het na 1x aangeven 'hey ik sta het hier in m'n eentje te bedenken en dat vind ik echt niet tof' door. We moeten wel, niet echt een groot vangnet aan opa's en oma's helaas. Maar dit lijkt me zwaar kut en ik zou toch eens kijken of je professionele hulp kunt inschakelen.... En bedenk ook dat je hem misschien wel faciliteert door oppas te regelen.... We kwamen er hier ook achter dat de nacht niet echt z'n ding was haha... Okay prima als je de rest maar meehelpt....
4 jaar geleden
Reactie op Suzanne3
Zou dit ook een postnatale depressie bij mannen kunnen zijn? Is hij altijd ...
Hij is altijd wel wat ‘makkelijker’ geweest dat hij mij alles wou laten doen.. Als ik vraag of er wat is of hij ergens moeite mee heeft is het altijd nee.. het is af en toe wel zwaar ik doe het natuurlijk met alle liefde voor me kind ❤️ maar soms even ‘lege’ handen zou ook fijn zijn
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Zo doe doe ik het ook wil je Hanna doen of de was, koken, boodschappen, you ...
Klopt inderdaad! Dat is mischien ook mijn fout door oppas te regelen… maar ik ben zo bang als ik dat niet doe en hij echt niet opstaat ik met kind zit en niet naar mijn werk toe kan
4 jaar geleden
Hij is altijd wel wat ‘makkelijker’ geweest dat hij mij alles wou laten doe ...
En soms moeten ze er ook even doorheen hoor... M'n vent wilde haar liever niet in bad doen. En dat vond ik altijd prima want ik kan daar echt van genieten. Maar mama moet tegenwoordig werken op dinsdag.... Dus afgelopen week een keertje samen gedaan, vind hij het kei leuk 😂 heel voorzichtig isie met haar veel geduldiger😅😍 en ik snapte het ook wel want het was natuurlijk een inimini baby en dat gefrut.. Maar ze is ook groter nu, sommige dingen sluipen erin. Meneer laat zich ook graag bedienen en dat is af en toe prima, maar kan tegenwoordig prima meehelpen 👌
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Het lijkt me zo lastig dag je er maar niet achter komt waarom hij niet help ...
Inderdaad... Maar weet echt niet wat ik er nog aan kan doen
4 jaar geleden
Reactie op SaNoy
Wij hebben een 'ouderwetse' verdeling.
Ik werk parttime, hij fulltime. Ik ...
Hier hetzelfde! Hij werkt 5 a 6 dagen in de week en ik maar 1. Ik doe de gehele opvoeding + huishouden. Idd ik kook hij besteld precies zo🤣 Als hij van zijn werk afkomt is het gelijk knuffelen en spelen met onze jonge. Maar ik doe ook het bed tijd ritueeltje altijd. Denk altijd maar zo hij werkt al zo hard. Máár ik krijg idd vaak te horen, jij doet toch niks zit lekker de hele dag thuis of als ik in de avond zeg “oh ben moe” nou waarvan dan? Daar kan ik af en toe wel kwaad om worden. Tuurlijk heeft hij het zwaarder op werk maar het is niet dat ik de hele dag op de bank lig🤣
4 jaar geleden
Klopt inderdaad! Dat is mischien ook mijn fout door oppas te regelen… maar ...
Soms ben ik ook bang dat mijn vriend niet opstaat dit komt dan meer omdat hij late dienst heeft gehad. Dan leg ik de kleine man in de morgen voor ik vertrek bij hem in bed. Dan weet ik zeker dat hij wakker is, die kleine van ons kletst in de ochtend je oren van het hoofd.
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
@TS hoe is het inmiddels?
Bij mij is het inmiddels de goede kant op ik ben echt een keer goed boos geworden en heb gewoon heel hard gezegd als hij zo graag snachts wilt leven en smiddags niet met ons wil zijn en niks wilt doen dat het voor mij geen zin meer heeft om uberhaupt nog samen te zijn.. hij doet nu veel meer uit zich zelf en neemt zn verantwoordelijkheid.. ik hoop dat het zo door blijft gaan