15 Reacties
2 jaar geleden
Vroeguh was het vooral noodzaak omdat mensen niet zoveel slaapkamers hadden. Nu is het meestal niet nodig dus gebeurt het ook niet veel meer. Ik vond het zelf wel leuk, tot ik een jaar of 6 was. Maar ik sliep eerst met mijn zus, toen mijn broertje een baby was en toen hij 2 was met mijn broertje en kreeg mijn zus een eigen kamer. Ik zou het pas doen als ze een beetje rustig slapen
2 jaar geleden
Vroeger was het vooral noodzaak idd. Ik heb zelf nooit op 1 kamer gelegen met mijn broers. We hadden allemaal een eigen kamer. Toen ik iets ouder werd, mocht ik wel af en toe 'logeren' bij mn broers op de kamer.
Die van ons is nu ook 1,5 en de 2e is nu 10weken oud. Maar moet er niet aan denken om ze op 1 kamer te hebben liggen😱 Dat wordt 1 groot feest met de oudste. Ze gaat al huilen als ze ons de nachtfles hoort geven en dan moet zij er ook 1.
2 jaar geleden
Beide in 1 commode zou k niet doen, er kan altijd per ongeluk iets gebeuren.
Beide op 1 kamer zou prima kunnen, maar zou k denk ik ook alleen doen uit noodzaak. We zijn nu op vakantie, en ze slapen bij elkaar. Elke ochtend maken ze elkaar wakker, dus als er 1 om 6 uur wakker is, is de ander dat ook 😅
Ik vind het zelf ook wel een fijn idee als ze hun "eigen" kamer hebben, ze moeten al genoeg delen, als ze even tijd voor zichzelf willen, kan dat op hun kamer evt
2 jaar geleden
Ah oké ja en omdat het straks twee meiden zijn voor mij wil ik het jaloerse gedrag van mijn oudste dochter ook voor zo ver dat kan natuurlijk voorkomen of in iedergeval alles geven wat ik kan geven.
What better way dan mijn oudste het gevoel te geven dat ze samen met haar zusje in 1 team zit.
En ik vond het extra leuk om ze dan samen te hebben. Bijv sochtends dat babbelen wat mijn dochter nu doet dan heeft ze een klein zusje om tegen te praten
Vertederend
En de 2 jaar die er tussen zit straks zal je later niets meer van merken..
Bij wijze van spreken hoef ik de kleding en speelgoed niet eens in een doos te stoppen voor de volgende
2 jaar geleden
Reactie op Thereforyou
Beide in 1 commode zou k niet doen, er kan altijd per ongeluk iets gebeuren ...
Nee ze gaan dan apart ieders in een eigen commode en in de grote slaapkamer zodat er een soort scheidingswand tussen komt wat dan een gordijn is en met een grondbox in het midden.
Waar ze na het aankleden kunnen spelen en wachten op elkaar want anders word de 1 vervelend/ongeduldig.
Dan kan ik in ons kleine kamertje alle kasten doen zodat er geen geklauter kan gebeuren in hun slaapkamer
(van die enge fratsen die je wel eens ziet op YouTube wanneer twee kleuters denken te kunnen klimmen op een kast)
2 jaar geleden
Reactie op Mx3
Heeft tot nu toe niemand door dat de commode de kast is waarop je verschoon ...
Haha ja oprecht denk ik er nu pas 2 keer over na Pff.. heb eerlijk gezegd ook de slechtste dag gehad.. mijn man en ik hebben een goede miscommunicatie gehad
2 jaar geleden
Reactie op futureroos
Haha ja oprecht denk ik er nu pas 2 keer over na Pff.. heb eerlijk gezegd o ...
Ik las het net al in de klaagmuur. Maar jeetje dat je man jou gaat uitschelden vind ik overigens wel heel erg ver gaan. Discussie, miscommunicatie of ruzie, uitschelden lijkt me toch echt niet ok?
2 jaar geleden
Ik denk dat je vooral moet doen waar jij en je man samen achter staan.
Enige waar ik aan denk en wat ik ook vaker hoor is dat met 2 kids in huis de een de ander ook wakker kan houden.
Ik persoonlijk zou dat erg vervelend vinden als bijvoorbeeld m’n oudste continu wakker zou worden omdat de jongste huilt en veel aandacht nodig heeft in de nachten.
Als ze op 1 kamer slapen is dat nóg erger en gebeurt dat natuurlijk vaker. Dan heb je dadelijk een oververmoeid kind de hele tijd.
Maar gewoon lekker doen wat jullie zelf willen 😁
2 jaar geleden
Reactie op Mx3
Ik las het net al in de klaagmuur. Maar jeetje dat je man jou gaat uitschel ...
Nee het is kleinerend bedoeld.. ivm cultuur en vroegere situatie mag hij mijn moeder niet en noemt hij mij ( in boze momenten bijv h*erenkind) ga zo maar door. Het kwetst maar ik moest donderdag al zijn chagrijnige houding slikken en dit weekend was het de laatste druppel die ik kon tolereren..
Normaliter gebeurt dit al sinds de geboorte van onze dochter niet meer maar ik heb geen idee wat hem overkomen is deze week.
Om naar zulke standaarden te gaan.
Maar daar tegenover ben ik ook wel goed boos geweest net.
Wij mensen kunnen maar zoveel hebben denk ik dan?
2 jaar geleden
Reactie op futureroos
Nee het is kleinerend bedoeld.. ivm cultuur en vroegere situatie mag hij mi ...
Dan nog vind ik het echt enorm heftig dat hij zulke scheldwoorden gebruikt. Cultuur, vroegere situatie, kleinerend bedoeld of niet, maar zoiets zeg je toch niet tegen je vrouw😱
Mijn vriendinnen, familie en ik vinden het al erg dat 1 van de mannen in onze vriendengroep zijn vriendin altijd 'wijf' noemt. Vind dat echt zo respectloos.
Helemaal terecht dat je dus zo boos bent geworden.
2 jaar geleden
Reactie op Mx3
Dan nog vind ik het echt enorm heftig dat hij zulke scheldwoorden gebruikt. ...
Aan de ene kant schaam ik mij er totaal niet voor om dit soort dingen te vertellen maar aan de andere kant denk ik ook van
We zijn jong ik 21 en hij 24 maar we zijn niet de mensen meer die zo in hun emotie zitten. Het was makkelijk (lekker je boze gevoel zijn gang laten gaan)
Twee jaar geleden ging er nog een pan door de woonkamer..
waar we nu hartelijk om lachen want de reden was dat ik zwanger was en we hadden een oude oven. Had speciaal gekookt voor mijn man en het moest eerst gekookt worden en daarna voor het laatste half uurtje de oven in.
De oven is van voor mijn geboorte
Duurt een half uur om warm te worden dus ik ging snel douchen even wat degelijks aan doen
In die periode kwam mijn man ook thuis en denkt oh is ze de oven vergeten uit te doen.
Ik kom beneden geef een kus en loop naar de keuken want ik moest nog een half uur dat eten in de oven doen.
Stond dat rot ding uit?!
Eerst begon ik te huilen want ik dacht dat de oven stuk was gegaan
Daarna zegt mijn man doodleuk dat hij hem uit had gedaan!
Nou ja het schoot bij mij in het verkeerde keelgat haha..
Nou ja we zijn temperament vol denk ik dan maar?
Nu even stoom uitgeblazen en dan hoop ik dat we morgen kunnen praten om ook te begrijpen waarom we allebei boos waren.
2 jaar geleden
Ik heb nog 3 zusjes, ben dus de oudste vd hoop. Voorheen had ik een broer. En we hebben heel lang samen op 1 kamer geslapen. Zelfs een periode met 3. Dit was ook vooral omdat ze de andere kamer aan't renoveren waren, 3slaapkamer-huis. Die was uiteindelijk klaar dan was het 2 - 2.
En dit was wel tot in mijn 10er jaren. Heb er ook geen punt van gemaakt omdat ik geen uitgaans-beest was. Ik zat liever thuis, schooljaren waren best moeilijk..
Toen we dan verhuisde kregen ik en mijn zus een eigen kamer. De 2jongste hebben nog heel lang hun kamer gedeeld met een grote kleerkast als scheidingsmuur.
Ook bij ons gaan deamon (19maanden) met zijn toekomstig broertje (21weken zwanger) op 1 kamer slapen. Hier gaat het ook puzzelen worden, al ben ik wel al zo op immo-websites aan het windowshoppen naar iets groter..