40 Reacties

4 jaar geleden

de berekening met iui is vaak wat preciezer.

4 jaar geleden

Ik heb ook iui gehad maar ligt t ook niet gedeeltelijk aan hoelang je de hormonen hebt moeten spuiten en prikken voor de eisprong? Want stel de eitjes groeien trager, spuit je langer door tot je de eisprong opwekt. Ik ben geen arts maar kan me voorstellen dat het daardoor afwijkt wat je cyclus is dan ook geen 28 dagen maar bijvoorbeeld 35.

4 jaar geleden

Reactie op Iessie

Ik heb ook iui gehad maar ligt t ook niet gedeeltelijk aan hoelang je de ho ...
ik heb 1 week hormonen moeten prikken en 48 uur van te voren de andere hormoon voor mn eisprong. Mn eisprong zou dan 22 februari moeten zijn en ben toen ook geinsmineerd.

4 jaar geleden

Reactie op Naantje5

ik heb 1 week hormonen moeten prikken en 48 uur van te voren de andere horm ...
Vanaf je 3e ongi dag? Ja dan zou je op een normale cyclus ongeveer uitkomen. En dan klopt het vanaf ongi dag 1 tellen. Wanneer moet je terugkomen of hebben ze gezegd afwachten?

4 jaar geleden

Als het nog zo klein is maken ze sneller een meetfout hè? Ik heb hetzelfde meegemaakt in sept. Toen een echo gehad met 6w1d. De verloskundige vond toen een dooierzakje van 7mm maar geen duidelijke embryo. Zij schatte me toen 4w6d, terwijl ook ik in het ziekenhuis liep en precies wist welke dag ik mn ovulatie had gehad. Ik zwaar gestresst ook door haar woorden en een hoop gegoogled. Toen las ik dat bij andere vrouwen op fora hetzelfde was gebeurt en dat het later toch allemaal goed kwam. Als het zo klein nog is maak je sneller een meet fout schijnt. Een echo die ik een paar dagen later in het zkh had was precies goed op de dag volgens mn berekening 💪🏻 Helaas is het bij mij niet goed afgelopen. Ik zal je mijn overzichtje van echo’s sturen zodat je die groei ziet: Echo 6w5d: embryo 5.5mm + hartje (groei keurig op schema!) Bloedverlies start met 7w4d Echo 7w5d: embryo 8.3 mm + kloppend hartje (grootte komt overeen met 7w0d) Bloedverlies blijft aanhoudend, menstruatie hoeveelheid Echo 8w2d: 11mm+hartje klopt nog steeds (grootte komt overeen met 7w2d) Echo 9w4d: 12.5mm, hartje gestopt (grootte komt overeen met 7w3d) Moraal van het verhaal: een te kleine embryo op de 6w echo zegt niks, bij mij was het aantal dagen later dus helemaal goed! De groei stokte bij mij pas vanaf het bloedverlies. Overigens ben ik nu weer zwanger, hopelijk gaat het nu wel goed! Nu al een paar dagen nadat de vorige keer mn bloedverlies begon! Maar durf pas echt te genieten vanaf week 12 denk ik...

4 jaar geleden

Reactie op Lisavo

Als het nog zo klein is maken ze sneller een meetfout hè? Ik heb hetzelfde ...
Overigens vind ik dit wel een fijne site zodat ik nu ook goed kan bijhouden of mn groei goed op schema loopt: https://www.hindawi.com/journals/isrn/2012/938583/tab4/

4 jaar geleden

Reactie op Lisavo

Als het nog zo klein is maken ze sneller een meetfout hè? Ik heb hetzelfde ...
Ik ben nu 6+6 en had een echo met 4 weken 3mm en een echo met 6+4 en toen was het 8.8mm klopt dat dan wel😱

4 jaar geleden

Reactie op Lisavo

Als het nog zo klein is maken ze sneller een meetfout hè? Ik heb hetzelfde ...
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Op mijn ego staat 7.0 mm 5+3 en dit zou dus volgens hun berekeningen nu 6.5 moeten zijn.... ze gaf aan dat er nu kans is dat ik t zelf verlies en anders een curretage moet komen en dat ze me eind volgende week belt. Wat vervelend voor je dat het uiteindelijk toch verkeerd is gegaan. Fijn dat je nu weer zwanger bent😊. Na hoe lang na de miskraam ben je weer zwanger geworden?

4 jaar geleden

Ik ben maandag voor 1e echo geweest was vlgs eigen berekening toen 7.5 en met meting dacht ze 6.2/6.1 Hartje klopte sterk en ze zei dat t zo strak/diep ingenesteld zat dat een juiste meting niet gedaan kon worden. Ik ben dus vlgs vk 1.3 week terug gezet. Heb toen topic geopend en waren meerdere dames die bij 1e echo trg gezet werden en met termijn was t ineens wel hoe hun eigen berekening was dat die klopte. Daarbij kan t bij mij ook nog steeds een tweeling zijn waardoor die dus wat kleiner is (zit aan beide kanten namelijk in de familie) en mn nichtje had de echo zelfde als mij met haar 2ling dus van mij kan t nog alle kanten op. 14 april weten wij meer Ik zou denken als t hartje klopte met je 1e echo dan is het goed, en daarbij miss zijn t er ook wel 2? Succes in elk geval en duim voor je mee dat alles gwn goed verloopt

4 jaar geleden

Ben je dan niet juist al verder?? Ik heb anderhalve week geleden met 6w3d een echo gehad en toen was de embryo 6.6mm schatte ze me op 6w5d. Dus het klinkt alsof je een enorme baby hebt of toch iets voor loopt 😁

4 jaar geleden

Reactie op Naantje5

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Op mijn ego staat 7.0 mm 5+3 en dit z ...
24 okt de echo dat het hartje gestopt was, 26 oktober de misoprostol (abortuspillen) genomen en die dag het vruchtje verloren. Vervolgens wel nog 3,5 week gebloed en dat terwijl ik al 2 weken tijdens mn zwangerschap bloedverlies had. In december had ik pas weer mijn normale menstruatie. Uiteindelijk ben ik met mijn ovulatie op 11feb nu weer zwanger geworden.

4 jaar geleden

Ik heb vorig jaar ook te horen gekregen dat het vruchtje te klein was. Bij mijn eerste echo zou ik volgens mijn berekening 6w+1d moeten zijn, maar volgens haar was het pas 4w+5d. Ze kon ook alleen de zwangerschapsring zien en geen vruchtje. Dat zou nooit kunnen, want ik weet precies wanneer mijn ovulatie had plaatsgevonden. Toen zei ze dat het niet goed was, dus waarschijnlijk foute boel. Ik mocht 5 dagen later terugkomen, om weer een echo te laten maken. De zwangerschapsring was iets gegroeid, maar geen vruchtje te zien. 4 dagen later mocht ik weer terugkomen. Toen bleek alles goed te zijn! Hartje klopte en de berekening van mij klopte ook. Zij had het dus fout. Had de afgelopen dagen voor niks gestrest. Uiteindelijk is het hartje na 3 weken gestopt met kloppen. Daarvoor heb ik een curettage gekregen. Laat je niet gek maken. Zij kunnen ook fouten maken! Ik zou nogmaals een echo laten maken voor over 1 week.

4 jaar geleden

Ik wil je geen valse hoop geven.. maar wij hadden vorige week hetzelfde bericht. Ik kom net van de gyn terug waar ik medicijnen zou krijgen ivm missed arbortion.. en er was hartactie te zijn. Wel trage hartactie, dus kan alle kanten op. Volgens mijn laatste menstruatie zou ik morgen 9 weken moeten zijn, maar de gyn komt uit op 6+4.. hoe dit kan is me een groot raadsel. Nu wordt het een spannende week, volgende week weer terugkomen. Ik wens je heel veel sterkte met alle spanning!

4 jaar geleden

Ik vind het zo verdrietig als ze dat meteen zeggen. Hier met 5 weken en 6 dagen enkel een leeg vruchtzakje en daarmee min of meer dezelfde boodschap gekregen. Wat ze zag hoort niet bij de termijn. Week later was ik 6 weken en 4 dagen volgens berekening en toen was alles dik in orde met hartslag en al. Ze had geen verklaring waarom dit zo ging, want liep niet achter ofzo. Het was een vreselijk lange week in onzekerheid. Wat niet had gehoeven. Geef het niet te snel op hoor! Zonde van de stress! Het is allemaal nog zo klein

4 jaar geleden

Reactie op Evs90

Ik vind het zo verdrietig als ze dat meteen zeggen. Hier met 5 weken en 6 d ...
Dit komt mij ook heel bekend voor. Met 5+6 een echo gehad waarop een vruchtzak een dooierzak en weefsel gezien. Volgens de gynaecoloog kwam dit niet overeen met het gemiddelde beeld. Het weefsel kon een embryo zijn maar ook een miskraam. Dit terwijl de basis arts ervoor nog tegen ons had gezegd dat ze de zwangerschap er intact uit vond zien. De grond zakte echt onder mijn voeten weg en ik ben denk ik nog nooit in mijn leven zo onzeker geweest over iets waar ik eerder zo zeker van was. Na een week vol stress, onzekerheid, verdriet, hoop en kwalen kreeg ik met 6+6 weer een echo, en hierop zagen we een klein bolletje van 8.2 mm mét een sterk kloppend hartje. We werden zelfs gefeliciteerd met mijn zwangerschap en terugverwezen naar de vk met de boodschap dat de kans op een miskraam nu nog minimaal is. Nu 7+2 en volgende week de eerste echo bij mijn eigen, vaste vk. Wel heel spannend maar ik begin steeds meer vertrouwen in mijn lichaam te krijgen. En dat het vruchtje met 5+6 niet goed te zien was hou ik maar gewoon op het gegeven dat ons bolletje nu al net zo veel van spelletjes en verstoppertje houdt als zijn/haar ouders ;). Hopelijk loopt dit bij jou ook goed af. Veel sterkte en succes!

4 jaar geleden

Reactie op Lisavo

24 okt de echo dat het hartje gestopt was, 26 oktober de misoprostol (abort ...
ik ook 11 feb

4 jaar geleden

Helaas heb ik hetzelfde. De eerste echo was op 13/3 dan zou ik 6w4d zijn geweest, toen werd ik teruggezet naar 6w2d.. nog normaal. Toen moest ik gister voor de 8w echo, maar toen was er maar iets te zien wat op 6w4d lijkt, dus in 1,5 week tijd zou er maar een goei zijn van 2dgn.. maar mijn vk vindt de meting van vorige keer heel erg slecht een niet vakkundig gedaan dus daarmee vergelijken kan ze eigenlijk niet. Maar van 8 naar 6W4d terugzetten is ook best veel en lijkt mij bijna niet mogelijk (geen sex gehad in die periode) dus ik ben bang voor het ergste. Ik moet volgende week donderdag terugkomen om te kijken wat het vervolg is...😪

4 jaar geleden

Helaas heb ik hetzelfde. De eerste echo was op 13/3 dan zou ik 6w4d zijn ge ...
Hoi Lindsey, mijn nicht heeft dit 2 jaar geleden ook gehad! Zij werd telkens terug gezet dat het zelfs niet eens meer klopte met de positieve test... die was uiteindelijk 3 weken terug gezet...... terwijl ze daarvoor geen positieve test kreeg, of überhaupt vruchtbare dagen... Dus het kan nog! Ik heb nog niet 1x gereageerd maar ik dacht moet dit toch even zeggen. Misschien geeft het je weer wat hoop. Ze heeft een heel gezond en wijs meisje gekregen uiteindelijk

4 jaar geleden

Ik herken het zo goed. Ik ben ook al jaren bezig om zwanger te worden nu tweede icsi tweede terugplaatsing en ook ik kreeg dinsdag te horen dat het 10 dagen achterloopt (ipv 7w4 was het 6w1) en ik erop moest rekenen dat er een miskraam zou volgen. Ze was oprecht bezorgd. Dinsdag moet ik weer terug om te kijken of het gegroeid is of echt mis is🙏

4 jaar geleden

Hoi Lindsey, mijn nicht heeft dit 2 jaar geleden ook gehad! Zij werd telke ...
Jou bericht is alles wat ik even nodig heb.. thanks 🙏🏽♥️