11 Reacties
2 jaar geleden
Proberen te rijden als de kleine eigenlijk moet slapen, hielp bij mij. Ik ben nog steeds enorm bewegingsziek (ook achterop een fiets, zwemmen in een golfslagbad). Als ik moe was (of ben), sliep ik en voelde ik geen misselijkheid. Als mijn ma nog tips heeft van vroeger, zal ik ze delen. Sterkte!
2 jaar geleden
Hier ook een kind met wagenziekte! Als we langer dan een kwartier in de auto zitten is het al raak. We hebben nu opvangzakjes mee in de auto en standaard schone kleding en doekjes. Hoorde dat ze vanaf 2 primatour tabletjes mogen. Heb met de huisarts overlegd en vanaf anderhalf mag mijn dochtertje een half tabletje. Ze is wel iets zwaarder dan een gemiddeld kind van 1,5 dus dat zal ermee te maken hebben. Maar goed, lang verhaal kort; Opvangzakjes, niet teveel eten/drinken/lezen/spelen en eventueel primatour. Wij hebben Bibi nu ook voorin gezet met haar stoeltje. Lijkt iets te helpen! Vlak voor haar slaapje gaan rijden helpt niet. Want bij vermoeidheid spuugt ze nog sneller! Succes!
2 jaar geleden
Oh, qua opvangzakjes. Wij gebruiken altijd een pedaalemmerzakje die we door een borduurring halen. Dan blijft het zakje altijd open staan en kun je hem makkelijker vasthouden en sturen via de ring. Voor ons als oudere kinderen ook ideaal om zelf vast te houden.
2 jaar geleden
Mijn zusje was ook altijd wagenziek. Mijn ouders deden altijd een watje in het oor (geen idee meer welk oor of dat ze beide deden).
Misschien dat het werkt als hij naar de weg recht vooruit kan kijken naar de weg. Ik weet dat midden op de achterbank misschien niet de meest ideale plek is om een kinderstoel te zetten. Als mijn zusje namelijk naar de weg voor haar kon kijken dan was ze ook altijd minder misselijk.
2 jaar geleden
Ik had vroeger ook ontzettend last van wagenziekte. Bij mij hielp eigenlijk helemaal niks helaas. Ik kreeg toen ik wat ouder was pilletjes en dat hielp toen een beetje. Nu heeft ons zoontje er dus ook last van. Ik zorg voor in ieder geval altijd genoeg doekjes en reserve kleding in de auto. Ik leg elke rit al een grote handdoek over zijn schoot om het meeste op te vangen. Verder zorg ik voor voldoende frisse lucht. Met een lange rit stoppen we echt om de 15 minuten en halen we hem uit de auto en lopen we even wat buiten. Een hele lege maag zorgt ook voor misselijkheid dus wij geven niet te veel zware dingen, maar iets van een cracker voor het auto rijden. En zeker ook niet te veel te drinken voordat we de auto in stappen. Niet te hard op trekken en te snel door de bochten en we proberen echt files te vermijden.
We hebben nu ook een auto stoel dat hij in ieder geval vooruit kan kijken en niet achterstevoren zit.
Dat is het wel zo'n beetje. We hopen dat hij er ooit overheen groeit. Het is zo sneu.
2 jaar geleden
Bij mijn kindjes geen last van. Maar zelf heb ik er ook vreselijk last van. Het enige dat bij mij helpt is, frisse lucht en in het midden zitten op de achterbank. En zodra het kan/mag primatour geven, dit werkt echt!