54 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb het mijn collega's al verteld. Ik werk al ig-er in de thuiszorg. Heb het meer verteld met het oog op de corona uitbraak. Je zou het best al kunnen vertellen zodat er rekening mee gehouden kan worden.

4 jaar geleden

Gewoon vertellen zodra je merkt dat je belemmering hebt met het werk en je zwangerschap.

4 jaar geleden

Ik nog niet.. Werk zelf in de kinderopvang.. Ik weet nog niet wanneer ik het zal gaan vertellen.. Vind het een beetje te vroeg..

4 jaar geleden

Hier ook al verteld aan de ploegleiding. Zodat hij er toch rekening mee kan houden. Moest er iets verkeerd gaan tijdens het werk weten ze waarom en kunne ze helpen waar nodig en voor zover ze kunnen.

4 jaar geleden

Ik was het ook nog lang niet van plan te vertellen (Ben pas 7 weken) maar heb het afgelopen week mijn leidinggevende verteld ivm Coronavirus, dat ik thuis werk (is nl niet gebruikelijk voor mijn baan)

4 jaar geleden

Vervelend die krampen! Ik hoop dat ze snel afzakken. Die heb ik de vorige zwangerschap ook erg veel en lang gehad. Je 'moet' helemaal niks hoor ;). Je kan het vertellen wanneer het voor jou oké voelt. Vaak wordt het pas na 12 weken verteld, omdat de kans op een miskraam dan een stuk kleiner wordt. Ik denk dat het ook wel wat afhangt van de band die je hebt met je werkgever. Afgelopen keer heb ik het zelfs al verteld toen ik net 5 weken was, omdat ik een vast contract kreeg aangeboden en ik het niet eerlijk vond om het niet te zeggen. Nu heb ik het ook al aan de leidinggevende verteld. Ik werk als verpleegkundige in een UMC, dus in deze situatie vind ik het fijn dat zij weet van mijn situatie. Daarnaast zou ik het ook willen vertellen als ik een miskraam zou krijgen, want dan zou ik ook niet lekker op het werk rondlopen. Al met al; zelf aanvoelen wanneer het voor jou goed voelt en wat bij jou situatie past!

4 jaar geleden

Ik werk in de zorg, als alles rondom het virus gek gaat bij ons moet ik op de groepen staan (ben therapeut dus dat is normaal niet zo). Ik heb besloten als ik echt met zieken moet werken dat ik het ga zeggen. Ik vertel het verder denk ik na de 1e echo, die heb ik rond de 9e week als het goed gaat.

4 jaar geleden

Ik heb het ook al verteld. Werk in een bedrijf met 7 andere, dus zijn een klein en hecht team. Mijn bazin heeft zelf ook een dochter die 2 kleine kindjes heeft dus die zit er nu ook wat meer in wat het voor mij wat makkelijker maakt om over te praten. Daarnaast is het ook gewoon super leuk en fijn om het me je collega’s er over te hebben! Tevens zal ik na mijn zwangerschap parttime willen werken (daar heb ik het met mijn baas voor de zwangerschap al over gehad) en dus zal er iemand bij moeten komen die deels mijn taken gaat aanvullen/overnemen, dus dat gaat mijn bazin ook wat meer de tijd om er iemand bij te zoeken 😊

4 jaar geleden

Reactie op Kyuubi

Hier ook al verteld aan de ploegleiding. Zodat hij er toch rekening mee kan ...
Ik werk dan wel als reacher met een reachtruck, dus ik zit veel. Maar het is en blijft orderpicking. Dus veel in en uitstappen, bukken, dozen (al dan niet zware dozen) tillen. (Werkmaterialen: Stanley,Black&Decker) dus om die reden heb ik toch al gezegt ookal was ik maar 4w-5w.

4 jaar geleden

Had met mijn vriend afgesproken het pas te vertellen na de 1ste echo maar dat is maar pas binnen 2weken.. ikzelf werk in delhaize en met alles wat er gebeurd ivm corona is het enorm heftig op het werk daarbij komen die krampen en zeer er ook nog eens bij en ook heel emotioneel dus ik denk dat ik het best gewoon zeg, maar moet dit niet aangeteknt gebeuren?

4 jaar geleden

Ik heb het gelijk aan mijn teamleider verteld. Ik begreep dat in Engeland zwangere vrouwen 2 weken in quarantaine moeten, en dacht mocht dat ook in Nederland gebeuren is het fijn als mijn leidinggevende het weet.

4 jaar geleden

Reactie op Ashley24michael

Had met mijn vriend afgesproken het pas te vertellen na de 1ste echo maar d ...
Aangetekend vertellen dat je zwanger bent? Beetje raar niet? Nee voor zover ik weet is dat niet nodig. Zoals andere zeggen, is het wanneer je je klaarvoelt om je werkgever/leiding in te lichten dat je zwanger bent. 👏👏 En chapeau dat je in deze tijden nog in de winkel staat. Er gebeurt zoveel in alle winkels hopelijk hebben de hamsters hun goederen verzamelt en stopt het een beetje.

4 jaar geleden

Reactie op Kyuubi

Aangetekend vertellen dat je zwanger bent? Beetje raar niet? Nee voor zover ...
Ja is me altijd verteld geweest dat je een medisch attest moet geven dat aantoont dat je zwanger bent en ze je niet kunnen ontslaan. Ja proberen allemaal deze periode door te komen tot nu toe nog altijd hamsteraars

4 jaar geleden

Normaal gesproken zou ik het denk ik pas na 12 weken vertellen. Ik heb het nu met 6 weken verteld aan mijn leidinggevende en 3 collega's waar ik het meest mee werk. Ik werk in de zorg en wil met het Coronavirus geen patiënten contact hebben. Ik werk nu vanuit huis.

4 jaar geleden

Mijn werkgever is zelf zwanger.. en dat ik zwanger zou raken is helemaal niet gepland en zeker niet nu! Ik ben uitgerekend 12 november zij in augustus dus help

4 jaar geleden

Ik vertel het pas op 12 weken gewoon om zeker te zijn. Maar ik werk dan ook niet in de zorg. Moest dit zijn zou ik het al vroeger vertellen ivm corona

4 jaar geleden

Reactie op Ashley24michael

Ja is me altijd verteld geweest dat je een medisch attest moet geven dat aa ...
Nee, dat is echt niet zo. Je hoeft het officieel zelfs pas 3 weken voor je verlof te melden! Dat lijkt me voor iedereen onwenselijk en vrij onmogelijk, maar zo is de wet. Je moet dan wel een verklaring vd verloskundige overleggen met de uitgerekende datum, maar dat hoeft dus pas 3 weken voor je verlof en is puur voor de uitkering van het UWV. Ontslag mag überhaupt niet zomaar, maar als je het hebt verteld, dan heb je wel meer wettelijke bescherming.

4 jaar geleden

Reactie op mommyinnovember

Mijn werkgever is zelf zwanger.. en dat ik zwanger zou raken is helemaal ni ...
Hier een nog grotere help. Met mij erbij zijn er in mijn team 3 zwanger. Eerste eind oktober en andere collega en ik halverwege november haha

4 jaar geleden

Ik heb het meteen aan me leidinggevende verteld na me positieve test. Dit omdat ik zwaar lichamelijk werk heb en ook zware dingen moet tillen. Vanaf die dag hoef ik geen zware werkzaamheden te doen , dit nemen collega's van me over. Me collega's ( 4 mensen ) die wisten er ook vanaf dat we met een traject zouden starten. Daarom vondt ik het zelf wel fijn om het te vertellen. Verder hou ik het stil voor de rest tot na de 12 weken, behalve voor onze ouders.

4 jaar geleden

Ik heb het al na 5 weken gezegd, ivm de huidige tijd, en werk in het ziekenhuis. Maar anders zou ik wel gewacht hebbenntot zeker 10 weken